Családbarát, feneketlen csomagtartós hűséges mozdony
Szöveges ítélet
Bevallom korábban nem is tudtam az Altea XL létezéséről - a külseje őszintén nem volt szerelem első látásra, (a feleségemnek kifejezetten nem tetszik a kocsi őt külön meg kellett győznöm, hogy jó lesz). Az autó vásárlásakor viszont sok szempontot kellett figyelembe vennem, aminek mind megfelelt (legfontosabbak a megbízhatóság és a méretek voltak; Kívülről nem lehetett hosszabb 4,5 méternél és a szélessége sem lehetett túl nagy, belülről viszont mindennek el kellett férni benne - 2 kicsi gyerek összes cókmókjának, akár nyaraláskor is). Előző évben egy kisebb vagyont költöttem a diesel focus folyamatos szervízelésére, ezért csak benzines jöhetett szóba - a VW 1.6-os benzines motorját korábbi kocsijaimból ismertem, nagyjából elpusztíthatatlan, ha nem is egy erőgép - ezért ebből kerestem a fenti szempontoknak megfelelő autót, ami belefért a keretembe.
Vásárlás előtt, mikor beleültünk viszont kifejezetten pozitív csalódás volt: egyrészt az óriási, hatalmas hely (mind a csomagtartóban, mind a hátsó sorban - magam mögött keresztbe tett lábbal elférek - 182 cm vagyok) - aki ennél nagyobbat akar vagy kosaras, vagy túlsúlyos, vagy be akar költözni az autójába. Másrészt a felszereltség (alapfelszereltségű modell, tempomattal, légkondival, felhajtható asztalkákkal, hátsó felhúzható árnyékolóval, könyöktámasz elöl hátul, nagy ajtózsebek stb.). Így elkezdtem ezeket vadászni és 1-2 modell megtekintése és kipróbálása után megvettünk egy keveset futott, de 1-2 parkolási sérüléssel ellátott, hazai forgalomba helyezésű darabot.
Nagyon hasonlít a Mallard gőzmozdonyra, ami a gőzösök között sebességrekorder 200 km/h-val (mondjuk a mi kocsink nem tud annyit :-( más motorral biztos igen).
Azóta folyamatos használatban van, egy évig heti szinten mentem vele Budapesten 200-250 km-t, kétszer nyaraltunk vele Horvátországban és hétvégén is járunk vele kirándulni rendesen. Kényelmes autó, a forgalom ritmusát tudja tartani, nagyobb tempónál (140-150 km/h) sem bizonytalan, kézre állnak a kapcsolók, sebváltó, kormány, alapvetően minőségi érzés ezzel menni, és jó sebességet váltani. Szélérzékenységet nem éreztem, kanyarokban is jól fekszik - polgári használatban, nem egy sportkocsival összehasonlítva, de mondjuk a Focussal állja a megmérettetést - csak a Focussal ellentétben nem romlik el 2 havonta.
A fogyasztása nem kevés, de egy nehéz kocsinál (1480 kg) ez van (városban, dugóban a 10 liter körül is volt - de 9,5 l általában, autópályás 130 km/h - ez az órája szerint 140 km/h tempomattal 8.7 l - most teszteltem 1600 km-t egy nyaraláson és ez jött ki - országúton azért simán lehet vele 7 l körül menni).
Soha nem hagyott cserben, mindig megbízhatóan teszi a dolgát és tökéletesen kiszolgálja az egész családot, a gyerekek imádják, külön asztaluk is van, mint egy repülőn, meg árnyékoló az oldalablakon.
Idén 10 éves ezért lassan cserélni kellene, de a feleségem most már hallani sem akar másik autóról :-) még legalább 2-3 évig ezt szeretné megtartani...
Spanyolországban rengeteg taxi és a rendőrség is ezeket használja, talán nem véletlen. A kombi Octaviák, Mondeok és Golfok helyett remek választás, ha nincs elég helyed kívül, de kell a tér belül!
Hibalista
- Hátsó rugókat kellett cserélni, ezen kívül kopó alkatrészek
Ide hordtam szervizbe
Duna Auto
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 87800 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 32000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Focus 1.6 TDCI | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.7/10) |