A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Seat » Altea Xl (2006)

Altea Xl 2.0 PDTDI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A bölcsek kövére

Szöveges ítélet

Újonnan vásároltam tehát az első perctől kezdve nálam volt. Ismerem minden rezdülését amit a levezetett majd kétszázezer kilométer alatt hallottam. Lassan fiatalabbra cserélem és még elevenek az élmények így gondoltam megosztom mindenkivel. Leszögezném hogy nem azért adom el mert nem szerettem hanem mert még most van ára és egy frissebbet szeretnék. Ami a menetteljesítményét illeti, sosem volt problémám. Nagyon jól megy. Nem vesz tudomást a benne ülő személyek számáról vagy a csomagtartó tartalmáról. Nem ügy ha 5 személlyel sok poggyásszal 18 fokra csavart klímával 160- ról felfelé gyorsítani kell az M3-as mogyoródi emelkedőjén. Egyszerűen csak megy és kész. Viszont a kétezres PD nem a leghalkabb típus. Így zajtalanul suhanó benzinesek tulajdonosai valószínűleg hangosnak titulálnák. Ha egy dolgot kellene mondani amit nem szerettem benne az talán ez volt. Viszont minden mással kárpótolt. A fékek jól reagálnak, erősek, nem puhulnak fel hosszabb szerpentines fékezéskor. Az elektromos szervóval segített kormányműve pontos és könnyű és úgy csatol vissza ahogy kell. A hely oriási elöl hátul. 180 magas vagyok és nagy darab. Ha teljesen hátratolom a vezető ülést akkor is kényelmesen beférek magam mögé hogy a térdem előtt még marad 15 cm hely. Az üléspozíciók mindhárom irányban jól állíthatók. A 6 sebességes váltó könnyen kapcsolható pontos precíz még 10 év eltelte után is. A beltér elég jó strapabíró műanyagokból készült amik egész jól bírják a megpróbáltatásokat. Viszont a műanyag műszerfalat igazán gumírozhatták volna és talán a zaj kivültartásán is segített volna némileg. Fogyasztása nagyon jó a százhetven lóerőhöz képest. Városban járva 6.0-6.2 l/100km és most sem fogyaszt többet. Régen amíg az M0 déli szektor nem volt 3 sávos, rendszerint 80-al jártam tempomat-tal és így azon a szakaszon 3-4 literes fogyasztás simán tartható volt annál a tempónál. A klímát a használat alatt egy alkalommal kellett újra tölteni mert télire kikapcsoltam így az egyik tömítés a gázkeringés hiányában kiszáradt és elszökött a gáz. Azóta télen nyáron klímázok. Futóműve nagyon jó mondhatni sportos a kategóriához képest. De talán jobban behozza az útzajokat. Az alkatrészek nem olcsóak mivel egy VW csoport egyik tagjáról beszélünk. A márkaszervizekről inkább nem mondanék semmit. :/ A saját szerelőmhöz hordom becsülettel. A csomagtartó alapból is hatalmas. De ha előrehajtjuk az osztottan is dönthető hátsó üléssort akkor több mint másfél köbméteres helyet kapunk. Én nagyon szeretem a magas üléspozíció végett is de a feleségemnek sokat takar az "A" oszlop. Hátul három felnőtt kényelmesen elfér. A típusra "jellemző" hibákat még hírből sem hallottam. A PD elemek nem mentek tönkre 80000km-nél! (ja ez csak a visszatekert órás példányok kiváltsága) és a kettős tömegű kuplungot sem kellett cserélnem. Olajfogyasztása épphogy van. De a tizenötezres periódus alatt nem kell utána tölteni. Részecskeszűrő nincs benne így nagy gázadáskor füstöl de amióta csak prémium üzemagyagot tankolok (pl .V-Power) ez is megszűnt. A elülső lámpaburák nem hajlamosak az UV hatása miatti besárgulásra. A hátsó burák viszont a sok csomagtérajtó csapkodástól megrepedeztek. A gyári CD-s/MP3-as hifi szépen szól. Hisztis, francia kategória társaival ellentétben, összességében egy nagyon jó, gazdaságos és kényelmes autót ismertem meg ebben a típusban. Bár egy picit hangosabb a kelleténél lehet vele élni.

Hibalista

- Mi, mennyi, (anyag és munkadíj) - A hátravezető ablakmosót szállító csőben szétcsúszott a csatlakozás és eláztatta a szőnyeget, garanciában cserélték. - Üzemanyag szivattyú magasnyomású alutömités - 16000 (6000/10000) - Bal hátsó ablakemelő műanyag valami eltört - 10000 (500/9500) - Jobb első ajtó kábelkorbács - 70000 (55000/15000) - Hátsó ablaktörlő motor - 30000(30000/0) - Vezető biztonsági öv csatlakozó - 16000 (16000/0) - Váltókar szoknya csere (2x)! kopás szakadás miatt - 22000 (22000/0) - Turbó nyomócső műanyag bilincs törés - 10000 (2000/8000) - Jobb oldali ablaktörlő lapát 11000 (11000/0)

Ide hordtam szervizbe

A garanciaidő letelte után csak a saját szerelőmhöz hordtam, nem szakszervizbe miután ott rendszerint hülyének néztek. Bár ő kicsit lassú és körülményes de nem jellemző rá hogy becsapjon.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2007
Kényelem (9) Használati időtartam 10 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 190000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Civic 1.7 cTDI Következő autója? i40 1.6 GDI CW
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Seat Altea Xl 2006

További ítéletek (19 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)