Morgós dízel mackó
Szöveges ítélet
Automataváltós és 140Le, 2.0PDTDI dízel. A váltó DSG, autógyártás remekműve, gyorsan és simán vált. Észre sem veszem és már 6dik sebességben van. Lehet ugyan kézzel váltani, de minek. Egyszer-kétszer kipróbáltam a tiptronic váltást, 5hónap alatt vagy 3szor. A motor hidegen csattogó dízel, de sokkal halkabb még így is mint egy hagyományos szívó dízel. Melegen már szépen kisimul a dízel hangja, ami végig meg is marad még nagyobb 130km/ó mellett is. Fogyasztása városban nem egy rekorder, 6-8liter között, függően a forgalomtól. Autópályán 6-7liter között van valahol. Jelenleg az átlag 7.6liter, 70%ban városi közlekedés mellett.
Altea DSG előtt újonnan alig 6 hónapig használtam Renault Scenic 1.5dci-t. Baj az volt, hogy a kuplung 5-10 perces városi használat után egyre nehezebben járt. Szerviz csak annyit mondott ez ilyen. Így lett eladó az első újonnan vásárolt családi autónk. Még ma is feldühít, hogy lehet manapság személyautót gyártani az ember lábát tönkretevően nehezen kinyomható kuplunggal. Hacsak nem azért hogy ezen is spórolnak. A nagyobb kuplungtárcsa rugóerő, kisebb a megcsúszás veszélye, kevesebb garanciális probléma. Talán elő kellene írni hogy kinyomóerő max. mennyi lehet és nem több egy normál személyautónál. De hát a lábunk bánja mert azt ki is kell nyomni, akár naponta több 100szor is. Számoljunk: 15 perces 5-6kmes városi út, kb. 20 megállással: 20x4 = 80 váltás. Ugyan ez vissza megint 80. Ebből látható oda-vissza kb. 160 kuplungozás. Ennyit a kéziváltásról.
Elől kényelmesen elférek, nem verem be a lábamat ki- beszálláskor. Belseje tágas, hátsó ülések előre-hátra tolhatónak, de nem vehetők ki. Ülések kényelmesek. Csomagtartó éppen még elmegy, bár lehetne nagyobb is.
Altea-nak van egy gyári hibája (csak volt:), mégpedig hogy 80km/ó fölött az ajtó körüli szélzaj felerősödik, szinte süvít. Mintha az ablak nem lenne felhúzva. Miután a neten kiderítettem, van hozzá gyári filléres javító csomag, ami megszünteti ezt a zajt és visszapillantó tükör alá kell beszerelni. Ezt a javítást 2006os kiadású Altea/Toledo autókba már a forgalomba hozáskor vagy visszahívásban kellett volna beépíteni. Érdekes a márkaszerviz nem tudott a javítócsomag létezéséről. Kinyomtattam a csomag gyáriszámát, meg amit találtam a neten erről hogy a szervizben megmutassam. Megrendeltem és beszereltettem a javítást. Röhejes, az anyag 250Ftba került. Mentségükre munkadíjat nem kértek. Micsoda különbség beszerelés után, a süvítő szélzaj megszűnt.
Hibalista
- Csak a visszapillantó javítócsomga lett beszerelve. 250Ft volt.
Ide hordtam szervizbe
Seat márka kereskedés, Miskolc
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 18500 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Scenic 1.5dci | Következő autója? | DSG-s legyen |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
