Minden igényt kielégít
Szöveges ítélet
2014.01.06-án vásároltam a gépjárművet autókereskedésben 9 évesen. Kora miatt tudtam, hogy fel kell újítani a bizonsáos használhathoz. Nem egyszerre, hanem folyamatosan végeztem el rajta javíttatásokat. Vásárlást követően cseréltettem vezérlést vízpumával, szíjjal és feszítő görgővel, olajat és szűrőket, fékbetéteket, fékolajat, első féktárcsát, ablaktörlő lapátokat, első stabilizátor rudakat.
Később, ahogy ismerkedtem a járművel az alábbi elemek kerültek kicserélésre: első lengőkar szilentek, gumi fékcsövek, termosztát (16-18eft), EGR szelep, szívócső (7eFt), gyertyák (kb. 8-10eft NGK 3 pólusú), nívópálca műanyag csöve (400Ft), jobb oldali ablakemelő szerkezet (a bovden elszakadt), sebességváltó gomb (működni működött, esztétika miatt cseréltettem, mert kopott volt erősen, 22eft), alsó motortartó bakok (18eft), bal első ködlámpa (szintén működött, de el volt repedve a búra, esztétika miatt cseréltettem 7500Ft).
A járműben a volkswagen egyik legrégebbi sohc vezérlésű motorja duruzsol. Régiségéből fakadóan egyszerű konstrukció, kevesebb hibalehetőség. Nem versenyautót akartam venni, hanem olyat amivel lehet közlekedni. A 4-es golfhoz viszonyítva 150 kg-al nehezebb a kaszni és magasabb is. A terhet cipelni kell, viszont ha azt veszem, hogy az 1000 ccm-es suzuki swiftemben ha kitapostam a padlólemezt akkor sem ment sehova, viszont megette simán a 6-6,5 litert, ha nyugdíjas voltam akkor 4,5 litert. Az Altea töréstesztje 5 csillagos, gyorsan se lehet hajtani, mert úton útfélen trafipax van. Nagyon elégedett vagyok vele, mert az az átlag 7,5-8 liter 100-on megéri a biztonságot. Legutóbb beélmcsattantak hátulról és bizonyított a jármű. Én lábon mentem el, a mögöttem jövőt el kellett szállítani. A kár a látszat ellenére tetemes volt 479820,-Ft lett a számla végösszege, de a biztosító kifizette.
A beleseje jó, designos. Sokan sírnak, hogy jaj ez és az műanyag, de ma már mi nem az. Nagyon Kényelmesek az ülések, jó a váltója, a felfüggesztése, a kormányzás, a nagy méretű ablaktörlők mindent tisztára törölnek. Kitűnő fényszórói nagyon jól megvilágítanak mindent és nem kell mindenféle drága xenon. Az utastérben nagyon sok pakolható rekesz van, ki is használom. A csomagtér bővíthető.
Sose volt még seatom, de összességében nagyon elégedett vagyok vele.
Sok ismerősöm a dízelre esküszik viszont egy átlag ember nem megy annyit egy év alatt, hogy megtérüljön neki. A dízel drágább üzemanyag és a dízelek szervizelése is drágább, zsebbenyúlósabb. A dízel csak hosszú távon jó, én napi 57 km-t megyek 3 városon át lámpától lámpáig. A benzines hamarabb bemelegszik.
A járművet még sokáig tervezem használni, ezért cseréltettem ki benne sokmindent.
Hibalista
- jobb oldali elektromos ablakemelő (23eft+5eft munkadíj), termosztát (26eft alkatrésszel és munkadíjjal szakszervízben + átvizsgálás is volt, EGR szelep (50eft munkadíjjal együtt), szívócső (7eft)
Ide hordtam szervizbe
Magán autószerelő és szakszervíz, amikor ő nem ért rá.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 120000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Swift 1.0 GLX | Következő autója? | Még nem tudom, de VW csoportbeli lesz. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
