Jó, Jó és Jóóóóóóóóóó :) Dögös, erős, vagány!
Szöveges ítélet
Amiért megvettem: kezdett "szétesni" alattam az előző autóm és szimplán ez volt az egyetlen (az elérhető árkategóriában lévő kocsik között) ami tetszett. Na jó, az első voks a Leonra esett, de családos emberként az kicsi lett volna. A kocsi, kívülről: kegyetlenül eltalálták a formáját, főként egy kis sötétítéssel és az utólag vásárolt méretes FR-felnikkel döbbenetesen jól nézett ki, a komplett család, baráti társaság, munkatársak hadának azonnali kedvence lett. Belülről: mindenki szidja, nekem speciel tetszett. Egyedi, vagány, más mint a többi kocsi. A teljesítménye: a 2.0 PD TDI veszettül jól vitte a hátán a kis kasztnit, a jelenlegi, 200 LE körüli autóm sem sokkal fürgébb.
A 2.0 PD TDI motorról mindenki le akart beszélni, a szerelőm azt mondta, hozzá ne menjek többet ha megveszem. Jelentem alásan, a motor 100%, nem ment ki a PD elem, a lendkerék stb pedig hajtottam rendesen. Ami vicces, egyben bosszantó volt:
1. valahogy szándékosan olcsóbb hatást kelt, mint egy VW...de tényleg, néha már-már röhejesen látszik az autón, milyen görcsösen ragaszkodnak a mérnökök az "olcsóbb de sportosabb mint a konszerntárs" filozófiához
2. a széteső beltér, leszakadó panelek, kieső gombok, apró, olcsó de röhejes minőségi gondok. Frankó német alkatrészek tróger spanyol kezek által = Seat :)
Miért adtam el? Szánalmasan hangzik, de a munkámnál fogva kellett egy férfiasabb, nagyobb presztízsű autó, ez már sajna túl csajos vagy éppen hülyegyerekes volt. Egyébként a kocsi bombajó, gyönyörű, megy mint a golyó és ami a maga fajta autóbolondoknak a legfontosabb: szeretni való (kb. mint egy Saab vagy Alfa). Ennyi.
És egy fontos tanács a vásárlás előtt állóknak: az 1.6 benzin és az 1.9 TDI borzadály lassú, lomha, kiábrándító a sportos karakterhez. A 2.0 PD TDI telitalálat, szimplán kerülni kell az olcsó üzemanyagokat és a hirtelen indítást / leállítást. Szóval hajrá Seat, jó a kocsi!
Hibalista
- Mindenféle apró-cseprő kütyü az utastérben, jelentéktelen tételek, de néha nagyon kihoztak a sodromból: pár alkalommal a kezemben maradt 1-2 burkolat, gombok, melyek erősebb nyomásra "beleestek" a műszerfalba stb...Ezeken felül csak a kopóalkatrészekre kellett költeni: fékek, futómű, erre főként a nagy felnik miatt. A végére jött egy karácsonyi meglepi váltóhiba, ekkor ment a háztól :)
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 140000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Toldeo | Következő autója? | 9.3 TTiD |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
