A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Seat » Altea (2004)

Altea 2.0 TDI DSG Styleance 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Altika, a személyiségzavaros ipari dizájndarab

Szöveges ítélet

Inkább szerettem mint rühelltem ezt az autót.

Rövid történet: Gizikét, a 96-os mosolygós passátunkat kedves feleségem levétózta és bevallom, nyamogott a rozsda már rajta rendesen. De isteni komfortos szalon volt.

Büdzsé: 7000 euró, csakis használt, VW-konszernes autó.

Kedvesem nem akart kombit, én pedig nem akartam egyterüt. Hát legyen Altea! Szép-szép, tényleg szép és különleges. Golf méret, de mégis nagyobb, vw technológia, nem drága, büdzsébe belefért. Egy gyerekkel vállalható méret. Rendben, kerestük. Kinéztem egy pirosat napfénytetövel, vezérmüszíjcsere is megvolt már azon, de elvitték. Kelendö jármü volt anno. Bécs-Debrecen táv miatt, és mivel nagyon megszoktuk az automata-váltó, csakis tempomat-DSG jöhetett szóba.

Tehát néztük tovább, míg nem megakadt a szemem egy grafit, sportfutómüves, BBS-felnis, gyönyörön. Tesztkérdésem után, hogy lehet-e vinni autóklubhoz átnézetésre esetleg együtt, egyböl jött az igen, elmentem, megnéztem, alkudozás, káromkodás, 7400 euróért enyém volt.

Ès akkor kezdödött a spanyol szerelem. Hullámokban szerettem.

PRO
- Nagyon ment a saját "kis" 140 lóerejével, DSG-váltóval, 17-es felnikkel, sportfutómüvével. Egyszer, amikor frissen áttettem a téligumit majdnem lerepültem egy autópálya-felhajtóról, mert emlékezetböl autóztam.
Volt, amíg két autónk volt, hogy ezzel mentem "élvezetautózni".
- hozta a VW-színvonalat, kimért, precíz, megbízható volt
- nem volt olyan, hogy nem fértünk volna el, bár akkor már a gyereket is körbevették a csomagok
- fékek is rendben voltak
- fogyasztás is rendben lett volna, ha nem taposom
- az orrát nem találták el, de a feneke nagyon tetszik a mai napig (csak a csúnya toleda übereli, de perverz vagyok), próbáltam egy tákolt ráccsal javítani a helyzetet, de szemöldököt is akartam rá tetetni, mikor kiderült, hogy sógorék mennyire körülményesek ezzel kapcsolatban és nem sikerült lefesteni a szemöldököket, mert beragadt a fújóka idegböl kidobtam mindent
- ebben még nem volt részecskeszürö

CONTRA
- a formája praktikusság szempontjából: csomagok+rajta a babakocsi összehajtva a csomagtérben= mindig felnyomta a kalaptartót, ez ahhoz vezetett, hogy le is tört az ideje végén a kalaptartó bütyök (attól még lógott, csak nem egy helyben) - jó, nem vettem ki a fedöt, ami egysíkúvá tette a lehajtott ülésekkel, ott még volt egy nagy flakk pakolni, de alapvetöen mindig legózni kellett. gyorsan megutáltam a csomagtartóját a passat kombi után. a mai napig utálom a kis egyterüeket, ahogy bátyám mondaná a "buborékautókat". Ausztriában a golf plus-nak erösen nyugdíjas imidzse lett, és szerintem illöen, mert sztem nincs más célcsoport akinek az ilyen forma praktikus lenne
- mivel szép nagy "homloka" volt a járgánynak, autópályán megivott nekem 8-8,5 litert. rekordom egy debrecen-miskolc távon bordcomputer szerint 10 liter volt, siettem osztálytalálkozóra. azért az siralmas.
- az elektronikája azért huncutkodott. itt kijött a spanyol vér
- nyáron nyikorogva, néha visszapuszilva tekerte le az ablakot. tiszta ciki volt. állítólag típushiba
- a klímarendszer hatásfoka elérte az alkoholmentes sör értékét. sok fekete müanyag, nagy ablak és szeirntem iszonyatosan gyenge klíma. pff
- a sportülések elöl jók voltak, no de hátul azt hittem, hogy tyúkkiülön vagyok. utáltam hátul ülni ami kicsi bébinél néha szükséges ha hosszú úton vagytok. aztán meg mivel egybeülés volt benne elöl pl. feleségem aki nem nagy testü úgy el volt bújtatva a gyerektöl, hogy alig érte el.
- a webasto állófütés két használat után leszívta az akksit LOL. hívtuk is sárga angyalt, jót röhögtem amikor azt mondta, hogy jó jó ez a webasto, csak nem ekkora akksira kellene tenni, teljesen aránytalan a dolog.

aztán a végefelé sikerült kicsit megutálnom, mert nem akarta senki sem megvenni (uborkaszezon volt, meg nem akartam áron alul adni) 5 hónap után az elsö megtekintöje elvitte. másnap adtam volna be a kereskedöhöz, mínusz 1000 euróval kalkulálva.

így 6.200 euróért adtam el, úgy, hogy kb. tokkal vonóval együtt 1.600 eurót költöttem rá és két évet használtam. mégsem egy VW értéktartásban.
de ekkor már az ABS-lámpa is sokat világított, ennek lehet egyszerü oka is lehetett, új gumik kellettek volna rá, meg igazándiból kieszerettem belöle.

ja, igen, mivel az elözö (elsö) tulaj mindig márkaszervízbe hordta, így maradtam én is ennél a vonalnál, meg akartam a sok okoskodást meg kérdezgetést spórolni a vevöktöl, illetve gondoltam növeli az értékét.

valójában segített, de nem így. megjöttek, látták, pecsét ott volt, seat-szervízben dolgozó srác volt a fiuk, értett hozzá, tesztkör, el is vitték.

ja, még egy sztori. Bécsben élünk jóideje és gondoltam felteszem egy bécsi magyarok honlapjára, hátha érdekel valakit a kis Seat-unk. egy srác széjjeltrollkodta a hirdetést a "pumpedüse úgyisszar, viheted motorcserére, összesismerösömnek behalt, amúgyisautomataváltóssokatfogyaszt" - szöveggel.
ha pumpedüsézünk, akkor nézzük meg, melyik motorkód volt a sánta, nézzük meg, hogy hogyan tartották karban az autót és, hogy esetleg maga a gyártó mikor milyen garanciát vállalt a "saras" modellekért. több pumpedüse volt a családban és eddig egyik sem halt be.

ezután jött egy 4motion passat, no de arról majd késöbb.

Hibalista

- Nálam halt meg a gyári akksi (Varta) - 8 év után - Valami tartó az elsö fütömünél - Bajuszkapcsoló (tempomat) -> idióta típushíba, 30.000 HUF darabja LOL - ABS-szenzor kezdte bemondani az unalmasat - - Égök - Semmi különös amúgy -

Ide hordtam szervizbe

Sopron - Seat,VW,Audi korrekt, de márkaszervíz, tehát talicskával lehet a pénzt vinniitt történt a vezérmüszíjcsere, DSG-olaj csere, az a tartó, vagy szilent nem emléxem már a jobb elsönél, bajuszkapcsoló meg apróságok420.000 HUF

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Debrecen - Tipp Autó Kft. - na ezekre a mai napig pipa vagyok - benéztem és apósra hallgatva idementünk - kiderült, hogy a WeltAutóhoz volt idöpont foglalva. itt megnézték az árajánlatot, majd mondták, hogy "nem is jó olajat írtak fel, amúgy meg mi olcsóbban megcsináljuk" - kötelezö szervíz. majd rá pár hónapra a kötelezö vizsgázásnál (tudom, én hibám) kiderült, hogy túl sok olajat töltöttek az autóba és nem mehetett zöldkártyázni wtf?

Értékelése: 3

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2006
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 112000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Passat Következő autója? Passat
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Seat Altea 2004 (2004)

További ítéletek (68 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)