A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Seat » Altea (2004)

Altea Seat Altea 1,6 MPI 

Az ítélet értékelése
3,0(2 db)

Ál-hiperpraktikusság násza a szupergagyi kidolgozással

Szöveges ítélet

Akár jó autó is lehetne. Minden esélye meg lenne rá: német alapok, egyterű-szerű építés, jó üléspozíció, praktikum, jó futómű, kitűnő felszereltség. Akkoriban még akár egy „második bogár”-nak, egy korszakot teremtő legendának is el lehetett volna képzelni. De sajnos nagyon nem jó autó.
Az előző Leonokat cseréltük le első szériás darabokra (2 db). Talán később kijavította a gyár azt a rengeted már-már bűntényszámba menő ergonómiai, tervezési hibát amit ezen a típuson elkövettek. Bár szalonba beülve a mostaniakba nem úgy néz ki, mintha bármit is javítottak volna. Az autókat egyébként normál céges használat mellett használtuk, és rendszeresen szakszervizben szervizeltettük.
Egyetlen abszolut pozitívumot tudok róla írni, ez pedig a felszereltsége. Ár-érték arányban csak Fiat, vagy Renault lett volna hasonló felszereltséggel. (Talán ezekből kellett volna választani). Bőr kivételével fullos.
Kezdjük a praktikummal. Sajnos hiperpraktikussá akarták csinálni, ami aztán teljesen ésszerűtlenre sikeredett, igénytelen gagyi megoldásokkal megfűszerezve. A csomagtartóból legjobb a vásárlás után azonnal kidobni (ha az előző tulaj még nem tette meg) azt a sok teljesen felesleges elválasztót, hálót, rekeszelőt, fedlapot. Amúgy sem lehet semmire használni olyan gyenge minőségűek, hogy semmit nem tartanak meg. Nyeklik-nyaklik minden, kinyithatatlan, használhatatlan. Egyedül a kalaptaró fedél alatti 2. fedelet érdemes megtartani, de max üres szatyrokat lehet rá pakolni, különben leszakad az egész, és minden amit benne tároltunk beleömlik a csomagtartóba. A vezető pozíció elvileg jó lenne, magasan rálátunk a forgalomra, de nincs olyan be vagy kiszállás, amikor be ne vernénk a térdünket, lábunkat, combunkat valami nem a helyén levő műanyagba. Ez lehet a kormányoszlop alján, középen a teljesen fölösleges benyúló kapaszkodó a sebváltó mellett, vagy csak a középső kardánbox. Szinte minden rossz helyen van és iszonyatosan kemény. A vezetőülésről megoszlanak a vélemények. Nekem speciel semmi bajom nem volt vele, de a többi 3 kollégámnak teljesen gallyra vágta a derekát, egyiknek még a gerincsérve is kijött tőle. Mindenesetre „gyúrunk vazze” felépítésű bodybuildereknek nem ajánlom, mivel a váll magasságában teljesen összeszűkül, előrenyomja a vállat és csak görbe derékkal lehet bennük ülni. Elvileg magasságban állítható, de 60.000 km után a felhúzott állapot 2-300 km elteltével elkezd lefele csúszni, és állandóan újra kell állítani (pedig nem vagyunk többek 80 kg-nál). A középső gyári könyöklő teljesen használhatatlan. Erre már a gyártás elején is rájöttek, ugyanis lehet hozzá venni egy bumfordi magasítót 30.000-ért! Az anyósülés nem állítható magasságában, pedig nem lenne rossz felemelni, - legalább addig, amíg működik – hogy ne fagyjon meg az ott ülők lába. Télen valahogy a fűtés ugyanis képtelen felfűteni a jobb első ülés lábterét, nyáron meg a légkondi fagyasztja le a lábakat. A hátsó ülések előredöntése olyan izomenergiát igényel, amire viszont érdemes előre gyúrni. Pláne, hogy egy vékony pántot kell meghúzni, ami néha becsúszik és beszorul az ülések alá, hogy még nehezítettebbé tegye a dolgot. Vállalatoknak csapatépítő tréningekre tökéletes feladat. Itt találkozhatunk a hiperpraktikusság ujabb gyöngyszemével. A hátsó ülés támlája a függőlegestől előrefele dönthető több fokozatban. Ráadásul meg is akad döntés közben egy-két helyen. Így még nehezebb előredönteni, ugyanis minden megakadás után újra kell rántani a pánton. Azt hogy mi haszna van függőlegestől előrefele több fokozatban dönteni, ki szeret különbözőképpen meghajlott WC-ző pozicióban utazni, a spanyol mérnököktől kellene megkérdezni. Talán a spanyol inkvizició tiszteleteként dolgozták ki ezt a megoldást. A jobb oldali tükör a szokásos VW hülyeség, bal oldali állításakor elmozdul, csak éppen nem szinkronban vele. Sokan dícsérik, hogy az ablaktörlő milyen széles sávban töröl. Ez jó, viszont a speciális lapát miatt csere esetén 20.000 Ft-unk bánja lapátonként.
A beltér kb. 40.000 km-ig tartja meg az eredetiségét. Bár már ez is sok kívánnivalót hagy maga után. Minden műanyag fájóan – a szószoros értelmében – kemény. 40.000 km után elkezdenek lepattogni az ál-aluminium betétekről a festékek. Először csak 1-2 apró leválás, majd térképszerűen lekopik az egész, és előtűnik az igénytelen fekete rész. Egyébként 60.000 után elkezdenek a kapcsolók is kiesni, beesni. Az üres kapcsolók kiesnek a helyükről, az enyémben speciel a szivargyújtó töltője beesett a kardánboxba 2-3x, mivel kitört körülötte a tartókeret. Az elején még megcsináltattam párszor, aztán hagytam úgy kibelezve.
A futómű kultúr országokban jó lenne, feszes, kemény, jól úton tartja az autót. Meg sem érzed, hogy egyterűben ülsz. Magyarországon, pláne Budapesten viszont szétrázza a vesédet. Ha az ülés nem, a futómű biztosan betesz a derekadnak, vagy a gyomrodnak. Egy egyterűtől azt várná az ember, hogy kicsit magasabb építésű, és nem ér le minden fekvőrendőrnél. Ez viszont még a személyautóknál is alacsonyabb építésű, és állandóan leveri valahol az alját.
Ami viszont teljesen jó, azok a fékek. Pontosak, határozottak nagyon jól fogják az autót.
Az 1,6-os motor ehhez a karosszériához nevetségesen kevés. Pláne, hogy az állandó erőlködések miatt 90.000 km fölött komolyan veszít is az erejéből. Eddigre már csoda a 160-as autópálya sebesség elérése. Bár igaz, hogy az elején sem tudott sokkal többet, max 180. De már 150 felett olyan erős a motor és szélzaj, amilyet legutoljára a nyolcvanas években gyártott konstrukciókban lehetett tapasztalni. Ebben a motor mellett a karosszéria is ludas lehet. Szinte lehetetlen beszélgetni autópálytempónál. Egyébként ahhoz hogy menjen alaposan húzatni kell, pláne előzésekkor úgyhogy a motorzaj miatt ekkor sem lehet nagyon beszélgetni benne. A fogyasztása városban 10 liter körül, autópályán 11-12, országúton 10l. Nem kevés. 70.000 fele elkezd jelezni a check engine, amit 6-8 szor próbáltak megcsinálni különböző Seat szervizekben, de 1-2000 km után újra jelzett. A végén már nem foglalkoztam vele. Egyébként 90.000 fele komolyan lehet érezni a motor erodálódását. Egyre hangosabb, erőtlenebb, egyre nehézkesebben megy, és egyre többet fogyaszt. A tempomat is többször elromlott. A váltó 123.000-nél teljesen feladta. Érdekes hogy az autó többi részével ellentétben ő nem látványos halált halt, szép csendben ment el. Kettétört a váltóház, elszivárgott az olaj. Egy-egy nyösszentéssel jelezte közeledő halálát, majd végleg feladta. 1 hónappal korábban volt szakszervízben az autó, ahol persze semmit nem tapasztaltak a hibából. (A váltó olaj szint ellenőrzése nem rutinszervízfeladat a 120.000 szervíznél).
Mit mondjak még róla? Ekkor adtuk le. Szegény következő tulajdonos.

Hibalista

- Komplett váltó, motorvezérlés, kapcsolók, tárolók, ülésállító, tempomat

Ide hordtam szervizbe

Több Seat szervízt is megjárt szerencsétlen.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (2) Évjárat 2005
Kényelem (2) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (2) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (2) Vezetett km 123000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Seat Leon 1,6 mpi Következő autója? Ford Mondeo 1,8
Ennyire szerette (2) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (1.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Seat Altea 2004 (2004)

További ítéletek (68 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)