A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Seat » Alhambra (2010)

Alhambra 2.0 CR TDI DSG Eco Style 

Az ítélet értékelése
3,5(2 db)

Gigantikus tér családi utazásra

Szöveges ítélet

Azért vettem, hogy 7-en (köztük felnőtt méretű gyerekink) kényelmesen tudjunk utazni, akár több órán keresztül is. Más, 7 személyes autókat is megnéztünk (Ford Galaxy, Volvo XC90), de a 3. üléssorban csak az Alhambrában fér el egy 180 cm-es "gyerek". Az Alhambra, és az azonos gyárban, azonos elemekből készülő VW Sharan között csak az éppen aktuális készlet és ár döntött (műszakilag azonos a két típus, csak desing elemekben tér el, pl. a Seatban kisebb, sportosabb a kormány.

Belső tér
A hatalmas, motoros oldalajtók nagyon könnyűvé teszik a beszállást, még idősek számára is. A csomagtér 5 személlyel használva gigantikus, de 7 személlyel használva is belefér pár kisebb bőrönd. A 3. üléssor a padlóba hajtható pár másodperc alatt, kevés helyet használ. A kisebb dolgokat a padlóban rekeszekben, vagy az első ülések alatti fiókokban lehet tárolni.
Szövetkárpitja, a műanyag elemek kellemes kinézetűek és tapintásúak, nem hiányzik az Audi minőségű kialakítás.

Ülések
Minden ülése különálló, így a hátsó sorokban is van hely. Kényelmesek, állíthatóak. Az autó nagyon széles belül, a 2. sorban ülő 3 ember sem szorong.

Motor
A 140 LE-ős motor elegendő erővel rendelkezik a viszonylag nagy és nehéz karosszériához. Induláskor és nagy sebességen (130 km/h felett) is lendületesen gyorsít. A DSG automata villámgyors, amikor kell, visszakapcsol, lejtőn pedig motorfékezésre állítja a fokozatot, nagyon kényelmes. Ha megvan rá a pénz, akkor meg kell venni, a kézi váltót szerető ember is hamar rájön, hogy a kézi váltás csak egy lényegtelen, elavult technikai eszköze az autózásnak. A benzineshez képesti nagyobb nyomaték sokat jelent a kisebb sebességű gyorsításoknál, de az előzéseknél is. A maximális sebesség Magyarországon egyébként sem elérhető, a nagyobb (170 LE) csúcsteljesítményű diesel modell inkább itt, a 150-180 km-es tartományban éreztetné a hatását. Ha tudtam volna választani, akkor azért biztosan az erősebb motorú dieselt választom.
A motorleállító automatika nagyon gyorsan működik, tetszik, hasznosnak érzem. Ha piros lámpánál a féken tartom a lábam, leállítja a motort. Ha indulok, a fékről leveszem a lábam, ami indítja motort, és mire a gázra ér a lábam, már tudok is indulni.

Futómű
Nem túl lágy, érezni a magyar utakat, de nem kényelmetlen. Viszont kanyarban stabil, nem dől, nem billeg, sportosan vezethető. Elég magas, nem kell félnem a járdaszegélyektől, fekvőrendőröktől. Nincs pótkerék, defektmentes gumijai vannak, a futófelület belső oldalán vastag ragasztóréteggel, ami a lyukakat eltömíti. Problémával még nem találkoztam, remélem működik. Gond esetén assistance szolgáltatás hoz egy másik kereket európa szerte (nem szeretném kipróbálni).

Navigáció
Az RDS315 gyári navigáció nem a mai kor gyermeke (nem adtam volna pénzt érte, de a csomag része volt). Érintőképernyős ugyan a rendszer, de a térkép nem mozgatható (nem tudom megnézni pl. a célpont környéki utakat), és kézzel rábökve nem lehet kijelölni rajta célpontot sem. A térkép éves frissítése várhatóan drága lesz (80 eFt), ennyiért egy sokkal jobb, külső Garmin készülék vehető. A magyarországi útvonaltervezés során talátam már bakikat, így nem bízom benne. Forgalmi információk csak tőlünk nyugatabbra érhetők el róla. Jó tulajdonsága, hogy mindig az autóban van, így rendszerint használom. Magyarul nem tud.

Audio & telefon
Az alap beépített rendszer átlag igényeket kielégít, nem kiemelkedő, de korrektül szól. Iphone-nal használom. Bluetooth-szal jól lehet telefonálni, a kormányon levő kapcsolókkal vezérelhető, beolvassa a telelefonkönyvet a telefonból. Zenét is jól játszik. Kábellel csatlakoztatva (külön rendelhető iPhone csatlakozó) a telefon zenelistáit is megjeleníti, és kiválaszthatók rajta a számok, albumok, stb., ez nagyon kényelmes, nem kell egerészni a telefon képernyőjén.

Világítás
Automata módú xenon van benne. Az automata nagyon kényelmes, a nappali világítás/tompított/fényszóró között magától vált, rendszerint teljesen automata módban használom. A fényszórót nagyon gyorsan váltja, elhaladva egy szemből jövő autó mellett, azonnal felkapcsolja. Kanyarban követi a kanyar ívét a világítás, ez is nagyon hasznos.

Fogyasztás
Hosszú úton (jórészt autópálya /130 km/h/, főútvonalak) kb. 6.3 l/100 km a fogyasztás, de 9,2 fölé nem sikerült vinni sok városi forgalommal sem.

Zaj
Egyáltalán nem zajos az autó, de a 4 hengeres diesel kicsit dörmögős alacsony sebességnél, mert 1000-1300 körüli fordulatszámon tartja a motort az automata váltó. Ezt benzines autó után meg kell szokni. Nagyobb sebességen ez eltűnik, 130 felett is csak gyengén erősödik a zaj, ami nem motorhang, hanem a nagy kaszni által keltett halk szélzúgás. Erős gyorsításkor azért hallatja a hangját a motor si. De még így is nyugodtan lehet beszélgetni.

Biztonság
Első, oldalsó, függönylégzsák van. Szívesen vettem volna, ha rendelhető lett volna bele radaros távolságtartó tempomat vészfékező funkcióval. Más autóban használtam, próbáltam ilyet, minden autóba kellene, hogy legyen, áldoznék rá.

Hibák
Nincs, illetve csak apró jelenségek, amiket remélem egy szoftver update helyretehet a későbbiekben:
- az automata kézifék nem mindig működik konzekvensen, van, hogy kézzel ki kell kapcsolnom indulás előtt, van, hogy induláskor magától kikapcsol (elvileg magától kellene mindig)
- 2 alkalommal előfordult, hogy a motorleállító automatika nem indította a motort csak akkor, ha a váltót üresbe, majd sebességbe tettem

Nem frankó
- a műszerfal világításának erőssége szabályozható, de a leggyengébb állásban is zavaróan erős a fénye

Összefoglalva
Mindenki szereti a családban, mert királyi méretű a hely, kényelmesen és nyugisan autózunk. Nem versenyautó, de dinamikusan autózható. Ha csak egyedül használom, akkor is jól érzem magam benne.

Hibalista

- -

Ide hordtam szervizbe

Még nincs tapasztalatom. Az átadás előtti extra felszereléseket gyorsan és jól végezte el a Seat szervize, erre vonatkozik a szerviztapasztalatokra adott 10-es.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2013
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 3000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Mondeo Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Seat Alhambra 2010

További ítéletek (1 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)