Szürkebálna
Szöveges ítélet
Olyan autót kerestünk, amelyben elfér egy öttagú család. Látszólag nem nagy igény, de ha jobban meggondoljuk a hazai kínálatból ezt az egyszerűnek tűnő elvárást csak kevés modell teljesíti komolyabb kompromisszum nélkül. Meggondoltuk, és hamar rájöttünk az alsó középkategória egyterűi a szinte minden modellben meglévő kardánalagútnak köszönhetően nem jöhetnek szóba.
Kicsit ódzkodtunk ugyan a már több mint évtizedes konstrukciótól. De belevágtunk, és közel egy év használat után azt mondhatom, bejött. Egyszóval, az autó egy igazi családi autó, elsősorban a mérete, helykínálata miatt. Az évtizedes konstrukció legfeljebb, ha a karosszéria formájára igaz. De szó ami szó a ráncait időről időre felvarrogatták a dizájnerek, úgy hogy az új fejlesztésű konkurensek (nagy egyterűek) mellé is ki lehet vele állni, nem ciki. A mienk a trendi Izland szürke színt kapta. A motor pedig a 140 LE-s új VW PD TDI, nyomatékos, erős és halkabb mint elődje.
Belül 7, azaz hét teljes értékű, egymástól független ülés fogad. 3 gyerekeket úgy szét lehet benne ültetni, hogy kartávolságon kívül kerülnek egymástól. A bunyó tehát útközben kizárva. Igaz, ekkor valaki a hátsó (harmadik) sorba kerül, de mellete (a 3. sor másik ülése helyén) még egy átlag limuzin csomagterét lealázó méretű hely mindig marad. A két, 2. sorban bent maradó ülés közül a harmadiknak vagy lehajtjuk a tetejét (és ekkor egy kis asztalt kapunk) vagy kivesszük, ha extra hely kell a csomagoknak. Az ülések ki-be rakosgatását azonban 2x is meggondolom, mert piszok nehezek. A beillesztésük először nehézkes, de ha ráéreztünk, már könnyen megy.
A vezetési élmény jelentős. A megemelt helyzetből az óriási szélvédőn keresztül simán átlátni mindent ami előttünk és mellettünk történik az úton. A kormányzása pontos, a váltó és a pedálok is könnyen járnak. Tulajdonképpen egy női autó, hétközben nálunk is a nejem használja. Mint, ahogyan látom a forgalomban sok nő, családanya használja a nagyobb családokban. A kétzónás digitklímának és a B oszloptól hátra sötétített üvegnek köszönhetően a hőmérséklet kánikulában is könnyen megzabolázható. Az autó (vagy inkább "busz") szélesebb, mint gondolnánk (a feleségem is és éni is) szűk fordulókban már megejtettük a jobb oldalán az első karcolásokat. A tolatóradar ilyenkor nem segít.
Városban és emelkedőn dinamikus. Autópályán magabiztos. 160-nál jobban nem küldjük, mert általában benne a család. Minden úton komfortosan rugózik. A második sortól egy kicsit bizonytalanul magasan ül az ember (én ezt taxikban utazva tapasztalom), de valamit valamiért. Nyilván nála a teljes padlót megemelték, hogy mindaz, ami a kardán alagútban menne ne zavarjon be a lábaknál.
Hezitáltunk a Sharan és az Alhambra között, de az "azonos műszaki tartalom olcsóbban" praktikus megfontolása győzedelmeskedett a nagyobb presztizsérték felett. A Seat mivoltára a márkajelzésen kívül csak a bikavadítóan spanyolos műszerfal illumináció emlékeztet.
Kb. fél év után a CD elromlott, de garanciában kicserélték. Állítólag típushiba. Más egyelőre nem volt. Óvatosan járattuk be az első néhány ezren, úgyhogy, ha semmi rendkívüli, marad a miénk, amíg csak bírja.
Hibalista
- CD
Ide hordtam szervizbe
Planet Autó Törökbálint
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Golf Variant 1.6 | Következő autója? | Nem gondolkozok rajta |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
