A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Seat » Alhambra (1996-2010)

Alhambra 2.0 TDI (140LE) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kényes tehén

Szöveges ítélet

Az úgy volt, hogy az 5 évig használt 1.8-as Opel Zafirát a zasszony elkezdte ferde szemmel nézni, mert hogy öreg ('99-es). Amúgy semmi komoly baj nem volt vele, én megtartottam volna, amíg bírja. Szeretett volna tolóajtóst, így vettünk egy Mazda 5 2.0 Sport-ot. Ami viszont két okból sem maradhatott sokáig. Az csak egy dolog, hogy 10 l/100km fogyasztású (ezt tudtam), de négy gyerekhez nem volt elég tágas, és zabálta az olajat, pedig mindent megtettem a motorfelújításon kívül, hogy ne tegye. Hát amilyen gyorsan vettem, úgy el is adtam. Ekkor kezdtem Eurovanokat nézegetni, elsősorban Peugeot 807-t 2.0 bemzineseket. El is indultunk a szerelőmmel megnézni egyet, de a zsinór másik végén az eladó nekiállt hámozni, meg hímezni, hogy majd jövő héten... stb. Vésztartalékként néztünk Alhambrákat. Ez a szegény városi dzsungelharcban szerzett apróbb sérüléseket, de a motorja szépen ketyegett és a Föld-Hold távolságot még messze nem teljesítette (220e), a turbót cserélték már rajta (számlával igazolva). Ráakasztottuk a diagnosztikát rendben volt, már a szerencsésebb motorkódos 2.0 TDI motor van benne, hát lealkudtunk 30%-ot a kettőstömegű várható cseréjére, meg a kasznihibákra (semmi rozsda, csak horpadások) az árából és elhoztuk. A kötelező kört a nagyszervízzel (vezérlés, olaj, levegő, pollen... stb.) elintéztük.

Hely az van benne bőven. Mindig meg tud lepni, amikor kikapom a hátsó 5 ülést, mert hú de nagy cuccot kell cipelni és kiderül, hogy elég lett volna csak az utolsó kettőt. Hosszában van elég lábhely még a leghátsó sorban is, keresztbe meg simán befér 3 komplett gyerekülés ISOFIX tartóstul mindenestül a középső sorba. Az egyetlen dolog amit nehéz megszokni a Mazda után a tolóajtó hiánya, de a következő majd egy 2010 utáni Alhambra lesz, azokon már az van.

Az a jó a befecskendezős dízelekben, hogy mindig pöcc-röffre indulnak. A miénk a 140 lovas verzió, ami gyakorlatilag mindenre elég, még úgy is, hogy ez egy dögnehéz bálna. Egyszer nagyon kellett sietnem valahová és a hirtelen ottermett német korlátozás nélküli autópálya szakaszon simán ment kilónyolcvanat. Ez azért volt jó, mert a dpf regeneráláshoz magas fordulat kell, ez meg alig forog háromezret legális autópálya tempónál hatodikban. Ezután érzékelhetően jobban ment az autó. A fogyasztása az én nehéz talpammal együtt is csupán 7.5 l/100km, ami laza 800 kilométeres tankolásközti etapokat jelent a gyakorlatban.

Hibalista

- Amikor megvettem tudtam, hogy a rádió front erősítő része halott, meg hogy nem megy a klíma. Ezek még mindig rosszak. A klímára ránéztünk, új kompresszor kell. Mondtam a szerelőnek, hogy rendeljen egyet (240€), ennek már 5 hónapja, de nem zaklatom, mert közben máshová kellett öntenem a zsét (1.6 Astra TT, mejd azt is megírom egyszer). - - Három hónap örömteli használat után a lehető legrosszabbkor hagyott a szarban. A város közepén egyszercsak leállt és utána többet nem indult. Hajtott az önindító, de nem indult. Amikor mondtam a szerelőmnek hogy mi van, azt kérdezte, hogy a csekk&dzsinn lámpa világít-e gyújtásra. A nemleges válaszra bökte is, hogy a 109-es relé fosta el magát. Ez egy szögegyszerű relé (3 szál kell hozzá +bemenet, -vezérlőjel, +kimenet), de sajnos nagyon fontos, mert gyújtásra ez lát el árammal az ECU-tól elkezdve a komfortelektronikáig gyakorlatilag majdnem mindent. A drága német mérnök urak meg voltak annyira jó fejek, hogy úgy eldugták, hogy alig találtam meg. Le kell hozzá bontani a fél műszerfalat, mert a biztosítéktábla (ami amúgy egyben a komplett komfortelektronika is) alatt lévő relépanel alatti relépanelen van. Az sem segített, hogy csak a gyári jó helyette, mert a hirtelen szerzett (de istenbizony jó) bontott (miért ne szombat délután rohadjon le) se volt jó, és az utángyártottak se életbiztosítás. Végül egy kéteres kábellel és egy biztosítékkal hidaltam át a problémát, viszont így lemondhattam a központi zárról és egyéb kényelmi berendezésekről. Nem voltam boldog. Pláne mert aznap délután kellett elhoznom az anyósom a reptérről, másnap fuvarozni a kölyköt egy programozó versenyre (amúgy megnyerte a büdös kölyök a kategóriát, amiben indult), rá két napra meg mennünk a reptérre családilag nyaralni. Szerencsére sikerült szerezni egy kölcsön kocsit, de a viszonyunk az autóval nagyon megromlott. Kb. ott tartottam, hogy leöntöm benzinnel és meggyújtom. Aztán attól kaptam agyféket, hogy elektronikai műszerész létemre szégyenszemre egy autóelektronikai guruhoz kellett vinnem a gépet, mert még a szakszervízben sem tudták kideríteni, hogy mi a faszért működik a komfortelektronika akkor, és csakis akkor, ha fel van kapcsolva a tompított világítás... A guru rájött, hogy valami félkegyelmű betekert két plusz csavart a komfortelektronika házába valamikor a múltban, ami valószínűleg akkor amikor megbolygattam azt a részt a relé miatt rövidzárlatot okozott. A komfortelektronika 3 amperes biztosítéka egyből elfüstölt gyújtásra, mert nem bírta a tompított 110 Wattját, de működött, mert a tompított visszacsatolt árama meghajtotta a komfortelektronikát... Na azóta csak egyszer hagyta ott a családot, de azt én oldottam meg: ugyanez a szerelő elfelejtette meghúzni az akkumulátornál az extra testszálak csavarjait, melyek természetesen ugyanezt a területet látják el. Már kezdtem nagyon csúnyákat káromkodni, amikor már rutinból borítottam szét a műszerfal paneleket és nem találtam semmi hibát. Végül reszetelni akartam az ECU-t akkumulátor megvonással, így jöttem rá a hibára. Meghúztam a csavarokat, azóta hiba nélkül teszi a dolgát. - - Update:2020.01.10. - Mire kezdtünk volna összebarátkozni, megint produkált egy "nem megyek én sehova" hibát. Hiába köszörültem, nem indult. Egyszerű hiba volt, gyanítottam is, hogy nem kap nyálat a rendszer, de nem vagyok autószerelő, nem merek drasztikus módszerekhez folyamodni, ha autóról van szó. Jött a haver, légszűrő le, én küsztettem, ő meg fújta a féktisztítót. Szépen névsor szerint el is indultak a hengerek, aztán járókeret nélkül is járt már a motor. Valószínűleg csak egy apró dugulás lehetett az üzemanyagrendszerben. Legközelebb azért cseréljük a nincs egy éves üzemanyagszűrőt is (amúgy szervizenként szoktuk cserélni ezt is). Ha nem ez a hiba, akkor üzemanyagszivattyú csere is bejátszhat. Nem sokára jön a műszaki vizsga, majd megírom mit produkált őkelme...

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2008
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 22000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 5 Sport Következő autója? Alhambra (2010 utáni tolóajtós)
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Seat Alhambra 1996 (1997)

További ítéletek (32 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)