Ez csak megy, megy, megy és megy....
Szöveges ítélet
Családi okok miatt kellett vennem egy hétszemélyest. Újra nem volt kököly, maradt a használt féláron. Ez kérem egy kényelmes autó, csak pénznyelő. Ezt a sorszámot húztam, nem küszködök a sors ellen, sztoikus nyugalommal tűröm a megpróbáltatásokat....
Horvátországi nyaralás utáni hétfő reggel besz@rt az automata váltó, se kép, se hang. A tbányai szakszervizben összedrótozták, hogy az első normális szervizig el tudjak menni vele + mellékesen kiszámláztak x liter váltóolajat, amikor csak x-3 liter fér bele. Végre a megfelelő helyre került, váltó rendben ~300e HUF. Pár hónap múlva a PD elem adta meg magát. Ha egy darab elromlik mind a négyet cserélni kell, darabja ~170e HUF. Na itt elgondolkodtam egy pillanatra, hogy árokba lökjem vagy leöntsem benzinnel és fölgyújtsam... De aztán ´okosba´ olcsóbban megúsztam.... Apróbb javításokat már nem is számolok, a 15 ezres szervízperiódus nagyon kevés és sokba kerül. Télen indításkor füstöl mint állat, valami gond lehet a matrixban, de még senki nem jött rá. Amúgy kényelmes, tekintélyt parancsoló, senki sem dudál rám, ha nem lövök ki egy kereszteződésből, vagy meg akarok fordulni az út közepén (ez automatával amúgy sem megy gyorsan), némileg föltartva a forgalmat. A 115 LE motor elégséges a nagy testhez, még megpakolva is. Normális vezetéssel nem nehéz 7 liter alatt tartani a fogyasztást főúton, de autópályan 140-150 mellett, full telepakolva is 9 liter körül van. Tetőcsomagtartóval 9,5. A dízel hangját nagyon hallani benn, főleg hidegen, a tiptronic váltó a leggyengébb láncszem, nagyon könnyen elromlik. Csak magamnak nem ezzel a váltóval vettem volna. Vezettem egy Octaviát az új DSG váltóval, hát az egy álom a tiptronic után! A manuális légkondi kevés bele, olyan automata kell, ami hátra is fúj levegőt.
Hogy valami biztatót is írjak: Ha csak hat személy ül benne, több cucc belefér, mint egy középkategóriás kombi autóba, hét szemellyel is két NAGY börönd befér élére állitva a hátsó két ülés mögött. Hét személlyel, hosszabb útra kell a tetőcsomagtartó, ez tény. Autópálya az igazi terepe, beállítom a tempomatot 140-re, nem sietek, nem kapkodok, indexelek, előzök, visszasorolok, hátradőlők, zenét hallgatok, és hopp, egyszer csak ott vagyok a célnál. Élvezetes utazni vele. Frissen, üdén kiszállok akar 800 km után is. Nagycsaládosoknak készült, van a piacon pár más választási lehetőség is, aki jobbat tud, írjon. Még két évig biztos koptatom, aztán majd meglátjuk, a vak is azt mondta.
Újabb három év után azért árnyaltabb lett a kép...A kezdeti váltóproblémák megszüntek, csak szokásos dolgok vannak: új gumikat kellett venni, elromlott az ülésfűtés, kiégett néhány izzó, a fényszóró magasságállító motorját ki kellett cserélni, a szokásos olaj, szűrő cserék, de motorikusan semmi gond. Halkabb nem lett az autó, de még 5 év után is jó beleülni, főleg ha ki van takarítva...:-)
Tkp. második autónak van használva, a zasszony viszi vele a gyerekeket oviba, suliba, fociedzésre, zeneiskolába (ezért kellett automata). Plussz évenként egy téli sítúrára, nyári nyaralásokra, hétvégi rokonlátogatásokra használjuk. Ha 3-4 év múlva az új Alhambra ára felére lemegy, akkor lecserélem, addig meg nem hajt a tatár...
Hibalista
- Sebességváltó. - Kiegészítő fűtés. - PD elem. - Első lengéscsillapítók. - Akksi. - Első lámpa magasságállító motor. - Ülésfűtés.
Ide hordtam szervizbe
Seat Tatabánya - analfabéta társulat + drága
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Orosz Krisztián, Doni-Motors, Cegléd - korrekt, hozzáértőKadnár László, Mosonmagyaróvár - korrekt, hozzáértőTóth Imre, Tatabánya - a váltón kívül mindent meg tud csinálni, aranyember
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 60000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Scenic 2.0 16V | Következő autója? | Nemtom még |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |
