Turbós svédacél: KékVillám
Szöveges ítélet
Egy havas februari esten mentem el megnezni az autot (akkor meg volt tel) es rogton beleszerettem - meg is vettem. Elotte is Saabom volt, szoval tudtam mit szeretnek venni.
Viggen kek kivul, bezs bor belul, tempomat, ulesfutes, digitklima, bixenon, 230 paci, 330 Nm, 7.2mp szazra, 2.5 millioert, nalam ilyen a kompromisszum a teljesitmeny es a nem irrealisan draga autokat nezve.
Fogyasztasra 11-et irtam, ez nalam a nagy atlag. Autopalya 140 tempomat 8.5 (fout 100-al 7), varosban normal tempoban 12, temposan tobb, de max 14, mondjuk akkor nem sok "ellenfel" akad. Mondjuk nyari esteken neha elofordult egy-ket gyorsabb szakasz a varosban is, de csak esszel :)
Az auto ha mar gurul, akkor tenyleg komolyat megy, 40 v gyorsabb temporol gyorsitva egymasutan 20x vertem meg a 3.2-es 260 lovas Audi TT coupet amit a baratom vezetett. Allorajtbol termeszetesen csunyan ott hagyott, tkp ez az a dolog amit nagyon nem szerettem ebben az autoban, nehez elsokerekkel 230 pacit atvinni az utra. Esoben 3-asban, 4-esben is elforog. Szarazon meg lehet vele 50 meteres csikot huzni :) szamokban az auto rugalmassagarol: 60-80-ra 1.1 mp, nem vicc. 80-120-ra 3.8 mp, stb. Hatbavag es tol.
Mivel szerettem az autot oda is figyeltem ra, olajcsere 9-10 ezrenkent es csak 10w60-as es nem Castrol, az gagyi, tonkre is vagta a turbot nem sokkal miutan megvettem az autot. Mig nincs 60 fok felett az olaj, addig nem szabad hajtani es rendesen le is kell huteni leallitas elott. Szereltettem bele olajnyomasmerot, olajhofokmerot es skalazott turbonyomasmerot is, ezek a muszerek igazi perverz kontrasztot alkotnak a fabetettel :) De ez az auto errol szol: nyers, eros turbos benzines gyari Remus kipuff rendszerrel kifele gyonyoru hanggal vs. bezsbor, fabetet es csend belul, semmit sem hallani pl a kipuff horgesebol. Csomagter 500 liter.
Nem a hang miatt, de vettem bele lefujot is, ez kimeli a turbot, nem forog feleslegesen 100 ezreket, 2500-as fordulati alatti valtasnal ez is csendben van, felette meg versenyfiling :)
Valamint kellett bele egy komolyabb wastegate ami rendesen tudja kezelni az 1.1 baros turbonyomast, a gyari kuka.
Osszefoglalva, ennyi penzert azt hiszem ez a maximalis kenyelem+elegancia es maximalis motorero kombinacioja.
Hibalista
- kuplungtarcsa csere 80eFt
- turbocsere 140eFt
- vezeto oldali gumiszonyeg 6eFt
- benzinpumpa 40 eFt
- radioantenna nem bujik vissza teljesen - nem csinaltattam meg
- kopo alkatreszek (fektarcsa, fekbetet, szurok)
Ide hordtam szervizbe
SzikiCar - rutin dolgokat gyorsan, jol csinaljak, udvariasak, ami nem rutin arrol fogalmuk sincs sajnos.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
DCS - benzines turbok mesterei, de megcsinaljak a rutin dolgokat is, profik.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 114000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | 900 2.0 | Következő autója? | Saab 2.8 V6 turbo |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
