A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Saab » 900, 9-3 (1993-2002)

900, 9-3 9-3 2.2 TiD 125LE 

Az ítélet értékelése
3,0(1 db)

TakerékoSAAB

Szöveges ítélet

Egy SAAB 9000 CSE-t cseréltem erre az autóra. A 9000-est nagynak találtam.
Ez az autó méretében szinte tökéletes. A csomagtartója nagyon tágas, 500 literes, és ami még külön jó, hogy nagyon könnyű pakolni. (2felnőtt+3gyerek - Horvátország - csomagok +kaja - még maradt pakolni való hely a csomagartóban, nem volt színültig)
A cockpit szokásos SAAB. Könnyű rajta tájékozódni, este nagyon szép, a kormányról vezérelhető rádió nem szól rosszul, de nem egy csúcs berendezés.
A 9-3-asról azt mondják, hogy hátul kicsi a hely. Én (175 cm) saját magamra beállított vezetőülés mögött elég jól elférek (egyszer ültem csak hátul), a tetejébe ott elég halk az autó.
A dízelmotor kerregése behallatszik az utastérbe, és érezhetően remeg az autó. De ez nem zavaró, inkább tudatja a jelenlétet.
A motor teljesítményével (125 LE-280Nm) igazából nincs problémám. Elegendő teljesíménye van, de azért még egy kisebb tagú ménes elférne a motortérben. A 150 LE-s benzines 9000-es gyorsulásban jobb volt, de szerintem rugalmasságban azonos, vagy inkább jobb a dízel.(Nem mért adat, így érzem.) A turbólyuk megléte érződik az autón, előzéskor ezt figyelembe kell venni. A belső zaj magasabb, mint a benzinesben, de ez természetes.
A fogyasztását egyszer bemértem 90-100 km/h-nál (sajnos nincs benne tempomat, amit nagyon sajnálok) 5.2 l/100 km. Autópályás használat során stabil 130-140 (meg amikor több) 6,7 liter eszik. 150 km/h körül kifullad a gyorsulás, utána már elég lomhán kúszik felfelé a sebességmérő óra.
A rugalmassága elég jó, könnyű vele előzni.
Szerintem egy elég jól használható családi kocsi. És szerintem szép is. Nyomatékos, de versenyezni nem lehet vele. Ahhoz kevés az ereje.
A futóműve a rossz minőségű utakat nem szereti. Pláne ha egy visszaváltás után előzik vele az ember egy rossz úton, akkor eléggé rángatja a kormányt.
A motorja nem egy új fejlesztés, OPEL 2.2 DTI van benne.
Előnye az, hogy az alkatrészek ára nem horror összeg. A turbóban eltört a tengely. Sajnos a turbója elég ritka darab (Garrett GT1849V), nincs belőle olyan sok, mint egy VW turbóból. Ennek csak az a hátránya, hogy egy VW turbó vadi újonnan 50-70 eFt, ebbe pedig 170 eFt lenne.
Bontott turbó egy helyen volt az országban, azt vettem meg. Most jól szuperál.
Szerintem az OG 9-3 TiD családi dízel autónak jó alternatíva. 5 ajtós, nagy csomagterű, a benzineshez képest kommersz motorú (Opel 2.2 DTI), de olcsóbb fenntartású. Egy német vagy japán márkához képest nagyobb presztizst, és alig érzékelhetően rosszabb minőséget kap az ember 2/3-ad áron.

Hibalista

- Egy garnitúra féktárcsa(Brembo)+fékbetét(Textar, Lockheed) 80eFt.
- Olajcserék+légszűrőbetét csere (a Castrol Softec TXT 5W-40-es vált be)
- Pollenszűrő cserék.
- Eltört a turbó tengelye - bontott turbó - 80 eFt.
-
-

Ide hordtam szervizbe

Olajat, a szűrőket és a pollenszűrőt én cserélem.
A turbót egy ismerős autószerelő cserélte ki rajta, azóta nincs vele gond.
SID 2 panel pixelhiba - márkatársak instrukciói alapján otthon javítva, azóta tökéletes.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2001
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 74000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 35000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? 9000 CSE Következő autója? nem tudom
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Saab 900, 9-3 1993

További ítéletek (66 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)

h i r d e t é s