TakerékoSAAB
Szöveges ítélet
Egy SAAB 9000 CSE-t cseréltem erre az autóra. A 9000-est nagynak találtam.
Ez az autó méretében szinte tökéletes. A csomagtartója nagyon tágas, 500 literes, és ami még külön jó, hogy nagyon könnyű pakolni. (2felnőtt+3gyerek - Horvátország - csomagok +kaja - még maradt pakolni való hely a csomagartóban, nem volt színültig)
A cockpit szokásos SAAB. Könnyű rajta tájékozódni, este nagyon szép, a kormányról vezérelhető rádió nem szól rosszul, de nem egy csúcs berendezés.
A 9-3-asról azt mondják, hogy hátul kicsi a hely. Én (175 cm) saját magamra beállított vezetőülés mögött elég jól elférek (egyszer ültem csak hátul), a tetejébe ott elég halk az autó.
A dízelmotor kerregése behallatszik az utastérbe, és érezhetően remeg az autó. De ez nem zavaró, inkább tudatja a jelenlétet.
A motor teljesítményével (125 LE-280Nm) igazából nincs problémám. Elegendő teljesíménye van, de azért még egy kisebb tagú ménes elférne a motortérben. A 150 LE-s benzines 9000-es gyorsulásban jobb volt, de szerintem rugalmasságban azonos, vagy inkább jobb a dízel.(Nem mért adat, így érzem.) A turbólyuk megléte érződik az autón, előzéskor ezt figyelembe kell venni. A belső zaj magasabb, mint a benzinesben, de ez természetes.
A fogyasztását egyszer bemértem 90-100 km/h-nál (sajnos nincs benne tempomat, amit nagyon sajnálok) 5.2 l/100 km. Autópályás használat során stabil 130-140 (meg amikor több) 6,7 liter eszik. 150 km/h körül kifullad a gyorsulás, utána már elég lomhán kúszik felfelé a sebességmérő óra.
A rugalmassága elég jó, könnyű vele előzni.
Szerintem egy elég jól használható családi kocsi. És szerintem szép is. Nyomatékos, de versenyezni nem lehet vele. Ahhoz kevés az ereje.
A futóműve a rossz minőségű utakat nem szereti. Pláne ha egy visszaváltás után előzik vele az ember egy rossz úton, akkor eléggé rángatja a kormányt.
A motorja nem egy új fejlesztés, OPEL 2.2 DTI van benne.
Előnye az, hogy az alkatrészek ára nem horror összeg. A turbóban eltört a tengely. Sajnos a turbója elég ritka darab (Garrett GT1849V), nincs belőle olyan sok, mint egy VW turbóból. Ennek csak az a hátránya, hogy egy VW turbó vadi újonnan 50-70 eFt, ebbe pedig 170 eFt lenne.
Bontott turbó egy helyen volt az országban, azt vettem meg. Most jól szuperál.
Szerintem az OG 9-3 TiD családi dízel autónak jó alternatíva. 5 ajtós, nagy csomagterű, a benzineshez képest kommersz motorú (Opel 2.2 DTI), de olcsóbb fenntartású. Egy német vagy japán márkához képest nagyobb presztizst, és alig érzékelhetően rosszabb minőséget kap az ember 2/3-ad áron.
Hibalista
- Egy garnitúra féktárcsa(Brembo)+fékbetét(Textar, Lockheed) 80eFt.
- Olajcserék+légszűrőbetét csere (a Castrol Softec TXT 5W-40-es vált be)
- Pollenszűrő cserék.
- Eltört a turbó tengelye - bontott turbó - 80 eFt.
-
-
Ide hordtam szervizbe
Olajat, a szűrőket és a pollenszűrőt én cserélem.
A turbót egy ismerős autószerelő cserélte ki rajta, azóta nincs vele gond.
SID 2 panel pixelhiba - márkatársak instrukciói alapján otthon javítva, azóta tökéletes.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 74000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 9000 CSE | Következő autója? | nem tudom |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
