Svéd Opel
Szöveges ítélet
Előélet: A járművet egy barátomtól vásáróltam 2006-ban. 2004 decemberében került Mo.-ra Belgiumból, 3 évesen, 90e Km+friss szervíz+szervízkönyv, teljesen szalon állapotban. Én ezt a járművet rendszeresen szervízeltem, miután Mo.-ra került, tehát ismerem az előéletét. Ezekről írnék egy pár szót.
Hibalista: Intercooler cső kilyúkadt 100e Km. MAP SENSOR 120e Km. Hosszbordásszíj+feszítő 120e Km. EGR szelep leragadt(tipikus Diesel hibaforrás). 120e Km lengéscsillapító (4db). Turbó javítás 130e KM. Motortartó bak 150e Km.
165e Km Teljes fékfelújítás(tárcsa,betét,fékpofa,kézifékkötél,nyeregcsúszka,beépítő klt.,pórvédő klt.,fékfolyadék).
Ítélet: Én családi autónak vettem, hosszútávra tervezve.
Nekem a jármű csak egy tárgy, ami arra szolgál, hogy "A"-ból "B"-be vigyen.
Fontos szempont, hogy megbízható biztonságos járművünk legyen. A jármű nagysága ideális, mindennapi használatra alkalmas, és jut hely a csomagoknak is. Vezethetősége számomra megfelelő. Az üléspozíció hamar beállítható, kilátás megfelelő (175cm). Az ülések kényelmesek, jól tartanak, hosszú uton sem fárasztó elől és hátúl egyaránt. A könyöklő használhatatlan. Kapcsolók kézre esnek, kivéve az ablakemelők. A klíma nyáron jól végzi a feladatát, de télen bizony lassú. Nehezen lessz meleg és bizony párásodik a szélvédő. A klíma újra programozása sem oldotta meg a problémát. A rádio pont arra való, hogy a kellemetlenül bejövő hangokat tompítsa. Hangosan nem lehet hallgatni, mert ilyenkor hamar a "kellemetlenül bejövő hangokat" sírjuk vissza. A csomagtér egy feneketlen kút. A csomagtérnyílás oriási. Egyszerre többen lehet bele pakolni. Lehet kapni különböző hálókat, amit csak ajánlani tudok. Az üléstámla dönthető 1/3-2/3 arányban, + sízsák. ISOFIX rögzítési ponok.
A jármű teljesítménye elegendő (92KW/125 LE;1500/280Nm). A kreszt betartva bőséges tartalék áll rendelkezésre. Városban jól gyorsul, könnyű tartani a forgalom ritmusát. Országúton haladva 5. fokozatban 80Km/h -nál váltás nélkül könnyedén gyorsul. Tempós előzésnél vissza kell váltani 3. fokozatba, és az akadály a múltté. A váltó pontatlan és akadozik, túl hosszú utat jár be. A váltó áttételezése hosszú. Kanyargós úton, emelkedőn, lejtőn nem kell állandóan kapcsolgatni, elég a megfelelő sebességfokozatot kiválasztani. Autópályán haladva simán teljesíti a kressz maximumát. Tempomat sajnos nincs. Ez azért baj, mert a gázpedált folyamatossan pumpálni kell. A sok nyomásérzékelő miatt a motorfordulat állandóan változik. A motor elég erőssen kerreg(DI), főleg hidegen. Pár perc melegítés után némileg csökken a hangja, de a legkissebb gázadásra iszonyatos hanggal tíltakozik. Ez sajnos az utastérben is hallatszik. Nekem az az érzésem, hogy a hangszigetelést mellőzték.
A futómű nem jó. Rövid a tengelytáv, a jármű orr nehéz és érezhetően alul kormányzott. Nagyon nagy a hajtási befolyás. Gyorsításkor a kormányt két kézzel kell markolni. Hajlamos a kitörésre. A kormányzás könnyű a szervó miatt, de nagy sebességnél már nem ad kellő támpontot. Közép állásban lecsúszik az útról. (akinek volt Opel járműve, az tudja milyen)
A rugózás nem sok, de én erősített gátlókat alkalmaztam (KYB), ez szerintem annak tudható be. Remélem jobban bírja a gyatra utakat.
A fék, nagyjavítás után is csak lassít. Szerintem a szervódob alul méretezett. Nekem mindíg olyan érzésem van, hogy 2x jobban taposom a fékpedált, és nyúlik mint a takony.
Értékelés: Szerintem nagyon jól használható a mindennapokban, és nem egy tucat autó. A fent leírtak sokszor szubjektív adatok, az én saját tapasztalatom. A márkatársak udvariassak, segítőkészek a közlekedésben. Mi nem sietünk. Nekünk az autózás öröm, ezért élvezzük minden pillanatát. A jármű teli van extrával, amiből csak a klima és az állófűtés ér valamit számomra. A többi fölösleges hibaforrás. A fenntartási költség szerintem optimális. A kötelező szervízt betartjuk, akkor nem ér meglepetés. DIESEL autó ezért ne sportóljunk vele, arra ott van OTTO társa.
Fenntartási költség: Normális használat során nem kell váratlan meglepetésre számítani. Persze ez megint mindenkinél mást jelent. Szervízbe látogatni azért kell, hogy a bajt megelőzzük. Az alkatrész árak nem magasabbak, mint bármelyik más konkurencia járműveinél. Ez a jármű már a Rüsselsheimi raktár alkatrészeiből épült. Az alkatrész szerintem a SAAB-BOX szervízben teljesen megfizethető.
Hibalista
- Olajszűrő+Motorolaj 3X 10000.-; Főtengely első szimering+ olajteknő tömítés 6500.-; Levegőszűrő 2000.-; Fagyálló+Deszt. víz+hűtőmosó 6500.-; Ablaktőrlőlapát első+hátsó 3500.-; Indítókúlcs elemcsere 1000.-; Fényszóró izzó 4x 900.-;Pollenszűrő 2500.-; Kuplungszett+főtengely hátsó szimering+ váltó kihajtás szimering+ váltó olaj 75000.-; Fényszóró üveg+ fényszóró törlő lapát 13000.-
Ide hordtam szervizbe
Bizalmatlan vagyok, ezért saját magam javítom.
Lassú és drága.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
SAAB-BOX
Nagyon korrekt társaság.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 169000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | KADET 1.3 Automatic | Következő autója? | UAZ |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
