A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Saab » 900, 9-3 (1993-2002)

900, 9-3 2.2TiD 

Az ítélet értékelése
4,0(2 db)

Svéd Opel

Szöveges ítélet

Előélet: A járművet egy barátomtól vásáróltam 2006-ban. 2004 decemberében került Mo.-ra Belgiumból, 3 évesen, 90e Km+friss szervíz+szervízkönyv, teljesen szalon állapotban. Én ezt a járművet rendszeresen szervízeltem, miután Mo.-ra került, tehát ismerem az előéletét. Ezekről írnék egy pár szót.

Hibalista: Intercooler cső kilyúkadt 100e Km. MAP SENSOR 120e Km. Hosszbordásszíj+feszítő 120e Km. EGR szelep leragadt(tipikus Diesel hibaforrás). 120e Km lengéscsillapító (4db). Turbó javítás 130e KM. Motortartó bak 150e Km.
165e Km Teljes fékfelújítás(tárcsa,betét,fékpofa,kézifékkötél,nyeregcsúszka,beépítő klt.,pórvédő klt.,fékfolyadék).

Ítélet: Én családi autónak vettem, hosszútávra tervezve.
Nekem a jármű csak egy tárgy, ami arra szolgál, hogy "A"-ból "B"-be vigyen.
Fontos szempont, hogy megbízható biztonságos járművünk legyen. A jármű nagysága ideális, mindennapi használatra alkalmas, és jut hely a csomagoknak is. Vezethetősége számomra megfelelő. Az üléspozíció hamar beállítható, kilátás megfelelő (175cm). Az ülések kényelmesek, jól tartanak, hosszú uton sem fárasztó elől és hátúl egyaránt. A könyöklő használhatatlan. Kapcsolók kézre esnek, kivéve az ablakemelők. A klíma nyáron jól végzi a feladatát, de télen bizony lassú. Nehezen lessz meleg és bizony párásodik a szélvédő. A klíma újra programozása sem oldotta meg a problémát. A rádio pont arra való, hogy a kellemetlenül bejövő hangokat tompítsa. Hangosan nem lehet hallgatni, mert ilyenkor hamar a "kellemetlenül bejövő hangokat" sírjuk vissza. A csomagtér egy feneketlen kút. A csomagtérnyílás oriási. Egyszerre többen lehet bele pakolni. Lehet kapni különböző hálókat, amit csak ajánlani tudok. Az üléstámla dönthető 1/3-2/3 arányban, + sízsák. ISOFIX rögzítési ponok.

A jármű teljesítménye elegendő (92KW/125 LE;1500/280Nm). A kreszt betartva bőséges tartalék áll rendelkezésre. Városban jól gyorsul, könnyű tartani a forgalom ritmusát. Országúton haladva 5. fokozatban 80Km/h -nál váltás nélkül könnyedén gyorsul. Tempós előzésnél vissza kell váltani 3. fokozatba, és az akadály a múltté. A váltó pontatlan és akadozik, túl hosszú utat jár be. A váltó áttételezése hosszú. Kanyargós úton, emelkedőn, lejtőn nem kell állandóan kapcsolgatni, elég a megfelelő sebességfokozatot kiválasztani. Autópályán haladva simán teljesíti a kressz maximumát. Tempomat sajnos nincs. Ez azért baj, mert a gázpedált folyamatossan pumpálni kell. A sok nyomásérzékelő miatt a motorfordulat állandóan változik. A motor elég erőssen kerreg(DI), főleg hidegen. Pár perc melegítés után némileg csökken a hangja, de a legkissebb gázadásra iszonyatos hanggal tíltakozik. Ez sajnos az utastérben is hallatszik. Nekem az az érzésem, hogy a hangszigetelést mellőzték.
A futómű nem jó. Rövid a tengelytáv, a jármű orr nehéz és érezhetően alul kormányzott. Nagyon nagy a hajtási befolyás. Gyorsításkor a kormányt két kézzel kell markolni. Hajlamos a kitörésre. A kormányzás könnyű a szervó miatt, de nagy sebességnél már nem ad kellő támpontot. Közép állásban lecsúszik az útról. (akinek volt Opel járműve, az tudja milyen)
A rugózás nem sok, de én erősített gátlókat alkalmaztam (KYB), ez szerintem annak tudható be. Remélem jobban bírja a gyatra utakat.
A fék, nagyjavítás után is csak lassít. Szerintem a szervódob alul méretezett. Nekem mindíg olyan érzésem van, hogy 2x jobban taposom a fékpedált, és nyúlik mint a takony.

Értékelés: Szerintem nagyon jól használható a mindennapokban, és nem egy tucat autó. A fent leírtak sokszor szubjektív adatok, az én saját tapasztalatom. A márkatársak udvariassak, segítőkészek a közlekedésben. Mi nem sietünk. Nekünk az autózás öröm, ezért élvezzük minden pillanatát. A jármű teli van extrával, amiből csak a klima és az állófűtés ér valamit számomra. A többi fölösleges hibaforrás. A fenntartási költség szerintem optimális. A kötelező szervízt betartjuk, akkor nem ér meglepetés. DIESEL autó ezért ne sportóljunk vele, arra ott van OTTO társa.

Fenntartási költség: Normális használat során nem kell váratlan meglepetésre számítani. Persze ez megint mindenkinél mást jelent. Szervízbe látogatni azért kell, hogy a bajt megelőzzük. Az alkatrész árak nem magasabbak, mint bármelyik más konkurencia járműveinél. Ez a jármű már a Rüsselsheimi raktár alkatrészeiből épült. Az alkatrész szerintem a SAAB-BOX szervízben teljesen megfizethető.

Hibalista

- Olajszűrő+Motorolaj 3X 10000.-; Főtengely első szimering+ olajteknő tömítés 6500.-; Levegőszűrő 2000.-; Fagyálló+Deszt. víz+hűtőmosó 6500.-; Ablaktőrlőlapát első+hátsó 3500.-; Indítókúlcs elemcsere 1000.-; Fényszóró izzó 4x 900.-;Pollenszűrő 2500.-; Kuplungszett+főtengely hátsó szimering+ váltó kihajtás szimering+ váltó olaj 75000.-; Fényszóró üveg+ fényszóró törlő lapát 13000.-

Ide hordtam szervizbe

Bizalmatlan vagyok, ezért saját magam javítom.
Lassú és drága.

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

SAAB-BOX
Nagyon korrekt társaság.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2001
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 169000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? KADET 1.3 Automatic Következő autója? UAZ
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Saab 900, 9-3 1993

További ítéletek (66 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)

h i r d e t é s