A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Saab » 900, 9-3 (1993-2002)

900, 9-3 93 2.2 TID 125LE Anniversary 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Svéd acél, spórolós Opel szívvel

Szöveges ítélet

Az autó adatai, főbb felszereltsége: Saab 93 Turbo Anniversary kivitel 2001 novemberi, 2.2 TID 125LE-s BOSCH adagolós dízel motor, 280 Nm max nyomaték,5 seb manuális váltó, EUR3-as kategóra, nincs részecskeszűrő, se nagynyomású rendszer, se kettős tömegű lendkerék.
Felszereltsége: teljes bőr kárpit, 16" gyári alufelni, küszöb spoiler, tempomat, 4 el ablak, digitális klíma, fedélzeti computer, központi zár távirányítóval, gyári CDs rádió elektromos antennával, külső hőmérséklet jelző, el fűtött állítható tükör, ABS, első ködlámpa, Night panel, fényszóró mosó/törlő, bőr multikormány, intervallum kapcsoló az ablaktörlőnél, gyári 1.6tonnás vonóhorog, osztva dönthető háttámla, mini acél pótkerék, teleszkópos motorháztető :)

Előtte egy 2.0 132LE-s benzinesem volt, de mivel sokat megyünk (2013aug-2014március 29 000km) és alkalmi áron hozzá jutottam itt Németországban egy vezetett szervizfüzetes, német magánszemélytől valós km óra állású példányhoz belevágtam. Fontos dolog, ne álmot vegyen senki azaz az autó ára és a km óra állása legyen arányos, ha vki 1500 EUR-ért pl 200 000 km közeli futást talál nézze meg nagyon. 12 évesen az enyémnek van szervizfüzete, lehet sok ilyen autót találni, de nem az a legolcsóbb a mobilen. Sajnos németeknél is ismert az óra tekerés, 2012-es bajor statisztika szerint minden 3. autónak tekerték az óráját... a kereskedők 90%-a nem német.

Az eddigi 29 000km alatt nem sok dolga volt vele szervizeknek, köszönhető, hogy az előző gazdái karban tartották dokumentáltan, egy komplett mappát kaptam hozzá számlákkal együtt.

Fogyasztás, mert mindenkit ez érdekel leginkább: nyáron, klímával hosszú távon Horvátország 120 km/h max 5,4l/100km, így télen 6 literrel elmegy normál használatban, nem kímélősen (No 170-180) magyar ÖMV gázolajjal 7liter jött ki, német gázolajjal ez kb 6,4 liter, sajnos van különbség, nem egyszeri alkalommal vettem észre, az autó teljesítménye is rosszabb.
70 literes a tankja, 1200 kmt 120-140es tempóval német anyaggal röhögve elmegy úgy hogy nem üres még a tank.

Motor: Opel fejlesztés Saab csak beszerelte, elég erős, alapjáraton hangos és ráz, vannak hatás szünetek, nem nagynyomású high tech, de teszi a dolgát, ha gond lesz a BOSCH rendszer gazdaságosan javítható, 180 utazót tarta a német pályán ha kell, de 160 fölé nem hajtom tartósan mert sajnálom mégiscsak dízel, száguldásra van egy Imprezám, fontos a prémium dízelt nem szereti, az kénmentes és teljesen megbolondította, annyiért adták mint a normált gondoltam mi baj lehet, hát lett, letiltott 120 fölé nem ment, motor kontroll lámpa stb, Graz környékén végre tankoltam rá annyit keveredett,rendbe jött. Én már láttam a súlyos javítási számlát, a szerelőm csak annyit kérdezett milyen szemetet tankoltam...

Váltó: most, hogy kicseréltük a 2 liter olajat "Opelesen" tökéletes, csere előtt a 3.at néha nem vette simán, most mintha új lenne, de nem volt új korában sem precízebb Opel ezt dobta, megszokható, kérdés ki miből ül át

Futómű, vezethetőség: tipikus autópályára való sztem, hirtelen terhelés váltásokat nem szereti, billegős kicsit, orrát rendesen tolja kanyarban, rendkívül orrnehéz, be kell kalkulálni akkor nincs gond, úthibákat szépen simítja, nem sport hanem kényelmi futómű, 160nál suhan, nem kell kapaszkodni, megszokást igényel a kormány helyzete sztem, csak magasságban állítható

Belső anyagok, kényelem: kiváló minőségű anyagokból van és maga sz összeszerelés is tökéletes, 250 000km után sem zörög a műszerfalon semmi(csavarozva van még), a csomagtérnél a műanyag elemek a kalaptartóval nem jönnek ki és nyikorognak, bőrülés nem repedezett még, tökéletes az ülés, 180 cm vagyok, 700km után semmi hát v láb fájdalom, hátul kicsi a lábtér, 500 literes a csomagtér az 5. ajtóval felér egy kombival, 2 felnőtt normál kerékpár befér mindenféle szétszerelés nélkül

Karosszéria: alapvetően nem rohadt, de pl több hirdetésben és az enyémen is kellett a bal hátsó sárvédő ívet javítani rozsda miatt, mondjuk a bajor só brutális, de amúgy ajtók éle egyéb lemezek rendben vannak, amúgy masszív, biztonságos svéd acél

Olajat 15 000 kmként cserélek 5W40et tettem bele, nem sokat (max 1 litert) kellett utána tölteni egy olajcsere periódus alatt, alkatrész árai Opel szinten vannak, nem kell félni tőle ha az ember egy nem agyon csapott visszatekert órás 500e kmt futott gépet vesz meg. Vannak jó és vannak hulladékok is a piacon.

Szeretjük, egyenlőre marad a családban, ajánlom mindenkinek aki nem akar orosz rulettezni egy magasnyomású rendszerrel, de egy VW kényelemnél és designál többre vágyik, de nem túl vastag a keret

Hibalista

- 190 000 kmnél Garrett Turbo, 220 000 kmnél főtengely jeladó emiatt nem indult, légtömegmérő (100EUR BOSCH), 249 000 kmnél eredeti izzíttó gyertyák közül 3 csere a 4. nem jött ki

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2001
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 222000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 29000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? 93 2.0 SE 132LE benzines Következő autója? 93
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Saab 900, 9-3 1993

További ítéletek (66 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)

h i r d e t é s