SAABrina of Maptun
Szöveges ítélet
Szeretem, no. Mindennapi élvezetet okoz a vezetése és már-már addiktívvá váltam. Hogy miért is, lássuk:
Kényelmes (bőrülés, napfénytető, automata váltó), biztonságos (1400kg és SAAB), egyedi luxusautó, ennek megfelelő fogyasztással (*) és moderált szervízköltséggel. Hosszú úton is együtt lehet lenni, sokszor tettünk/teszünk már meg 6..900 km-t egy nap alatt, derékfájás vagy fáradtság nélkül. Nagyon bele lehet szeretni :-)
Viszonylag magas értékvesztés: újonnan 10,3m Ft, 6 évesen 3m, 11 évesen 1m. A tuning most már jóval többet ér, mint az autó. Tudom, nem vagyok normális...
Amíg lehet, megtartjuk (már több, mint 5 éve együtt gurulunk)
És jól lehet tuningolni ezeket a turbós motorokat (most kb. 310LE/400Nm, egyedi Maptun Stage5: 3´´-os kipufogórendszer versenykatalizátorral, Garrett T28BB turbó, 630cc injektorok, 3,5bar MAP szenzor, alu intercooler és a hozzávaló program). Autópályán szinte bárkit lenyomunk (trófeák még Stage1-el (225LE): V6 TDI Passat, 530D BMW, E320 Mercedes, Stage3-al (265LE): Passat W8, Lexus GS300, Stage5-tel már nem versenyzek, csak gyorsulok...). Hangja mint egy repülőé, mechanikus zajok és a kompresszorkerék süvítése, mennyei ;-) Már nem az eredeti finom stílusú autó, hanem egy régi stílusú kupéba oltott vaddisznó, hörög és helyet követel magának a gyorsítósávban
260e km van benne, csak beindítom és megy és megy és megy...
Egyéb módosítások: KONI sárga gátlószett, nagyon korrekt stabilitást ad a futóműnek.
* Fogyasztás: Stage3-al normális vezetési körülmények között a gyári fogyasztási adatokat hozza (országúton 7..8 l/100km, autópályán 9,5..10 l/100km) (sajnos ilyen ritkán fordul elő), de meg lehet vele etetni ennek a majdnem kétszeresét is :-( Na akkor nagyon megy
Hibalista
- Sok minden (nekem szerintem nem volt szerencsém, de figyelembe kell venni, hogy ezért a tudásért minden márka esetén meg kell fizetni):
- Vízpumpa (csapágyas lett)
- Hűtő (ereszteni kezdett) 50eFt
- Hengerfejezés 160eFt
- Vezérműlánc-csere (üzemszerű) 300e Ft
- Féktárcsa, betétek 100e Ft
- generátorjavítás 40eFt
- dugattyúgyűrű-csere, balansz és vezérműtengely csapágyok (205e km után is az eredeti méretet kellett belerakni!) kb. 100e Ft (most ez min. 300.000km-s koráig hibátlan lesz)
- első lengőkarok és szilentek 200e Ft
- klíma morog (már lassan 3 éve, de le van tojva) - fel kellett tölteni gázzal :-)
- Megevett már 2 akkumulátort is
- olajcsere szigorúan 10ezer kilóméterenként, 10W-60 Castrol RS, 5 liter, na az sem olcsó :-(
Ide hordtam szervizbe
Babella Zsolt: 30/449-6674
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 97000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 165000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Kadett | Következő autója? | Nissan Skyline GT-R (R35), SAAB 9-3SC Aero, esetleg Opel Vectra V6Turbo 5a |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
