Nyugalom tengere, száguldás szélvihara
Szöveges ítélet
Ami miatt imádom:
Hosszú, országokat átszelő utakra a legideálisabb. Utazási komfortja felülmúlhatatlan. Csendes, vibráció mentes, kényelmes. Négy fővel a csomagoknak is bőséges helye van. Fogyasztása is nagyon baráti tud lenni főúton és autópályán (7.2-8.5 l/100km) . Teljesítménye több mint elég. Ideális fordulaton ülésbe préselős érzés a gyorsulás. 80-120km/h között valami eszméletlenül megnyúlik a világ! Állóhelyzetből az első kerék hajtás miatt nem egy gyorsulási bajnok, de az autópályás tempóban szárnyakat kap. Futóműve nagyon stabil, viszonylag kemény, nagyobb sebességnél még jobban tapad az úthoz, rossz utakat amiből sajnos sok van Magyarországon nem túl jól tolerálja. Hosszirányú úthibákon, főleg erős gyorsításkor vagy fékezéskor hajlamos kicsit elkóvályogni az eredeti útiránytól. Jó minőségű utakon viszont nyugodtan rá bízhatjuk magunkat bármilyen szituációban. Gyári fékei véleményem szerint kicsit alul méretezettek. Fék és kormányzás tekintetében is elég férfias jelenség, keményen kell bánni vele, érezni hogy nehéz vasat terelünk. Mindezt együttvéve nem egy élmény autó, hanem egy kifinomult, báránybőrbe bújt vadállat, ami magában hordozza a lehetőséget hogy bármikor vigyort csaljon az ember arcára. Alapvetően inkább a nyugalmas és kényelmes közlekedést váltja ki az emberből.
Egy-két negatívumot is róla:
Városban a nagy teljesítménynek(203LE) és súlynak(1690kg) ára van, ez a magas fogyasztás ami nyári, dugós, klímás napokon 10,5 l/100km is lehet. Ráadásul meleg időben nagyon ajánlott minimum 98-ast tankolni. Aero gyári lökhárító elég alacsonyra van kialakítva, így városban parkolásnál és esetleges földúton nagyon kell vigyázni nehogy fennakadjunk vele. Bár négy személyre kényelmes, de hozzáteszem ez átlagos vagy annál alacsonyabb méretű egyénekre igaz. 180 cm felett elöl ülő mögött, már szűkös a lábtér hátul.
Karbantartás:
Saabok alapvetően karbantartás igényesek, így rendszeres odafigyelést és szakszerű szervizelést igényelnek. Ez ennél a modellnél sincs másképp. Sajnos emellett is elmondható hogy főbb kopó alkatrészek rövidebb életűek mint más márkáknál. Talán ezek miatt is értéktelenednek gyorsan. Fenntartása szerintem tényleg csak a pozitívumok tükrében éri meg, aki anyagi szempontból közelíti meg a kérdést, ne vegyen Saabot.
Egy-két apróság még:
Turbó és motor életét meghosszabbítandó, ügyeljünk a rendszeres bemelegítésre és tempósabb autózás után a lehűtésre. Nincs olajszint visszajelzés így rendszeresen ellenőrizzük az olajszintet, sajnos 200e km felett nekem már jelentős az olaj fogyasztás így ez még fontosabb. A gázreakció "öntanuló" azaz az elmúlt x km vezetési stílusunktól függően vagy komótosan építi fel a turbónyomást, vagy ha tiportuk neki akkor ami a csövön kifér.
Szeretem ezt az autót, nagyon sok kellemes élményem fűződik hozzá, és minden hibájának ellenére számomra tökéletes választás. Sajnos a közelgő motorfelújítás nagy kérdés elé állít majd, vajon annyira ragaszkodom hozzá hogy a mostani értékét ráköltsem ismét hogy egy pár évig hű társam maradjon...
Hibalista
- Az autó 0km kora óta a családban van így minden előéletét ismerem. Egyszer sem hagyott ott az út szélén, és egyszer se volt úgy hogy éppen odaértem vele a szervizbe. Minden javítás előre tervezett ütemben zajlott de sajnos minden elkopik egyszer, Saabnál minden kicsit gyorsabban. 231ekm alatt az alábbi főbb javítások voltak. - - vezérlés csere 160ekm-nél - - 2x gyújtótrafó csere - - motortartó bakok cseréje - - benzin pumpa felújítás - - kipufogó dob csere (szétrohadt) - - klímacső csere - - lengéscsillapítók cseréje - - futómű alkatrészek, stabilizátor kar, szilentek, stb. - - hátsó kerékcsapágy csere - - 2x szakadt le az első lökhárító - - 2x SID panel csere - - 3. garnitúra gumi van a kocsin, rendszeresen kagylósra kopnak a futóműbeállítás ellenére - - jelenleg 10ekm szerviz intervallum alatt 8-9 l olajat fogyaszt el, érik a motor felújítás
Ide hordtam szervizbe
Sziki-Car Kft.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 13 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 231000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |
