Individualista nyugalom
Szöveges ítélet
Mielőtt megvettem, és ezt mindenkinek tanácsolom, minden kinézett autót elvittem az említett szervizbe, 3000 Ft-ért átnézték, és csináltak egy listát, hogy mennyibe fognak kerülni a szükséges javítások. Amit végül megvettem, a hetedik autó volt. Gyanús, ha ki van szerelve a klíma, ha rozsdafoltokat lehet látni az alváz hegesztési pontjainál (szerviz: „ezt az autót semmiképpen”), a kiszerelt gyári rádió elég gyakori, azt lehet bontva venni jó drágán. Viszonylag normális az alkatrész-ellátottság, a gyári alkatrészek viszont elég drágák. Sok furcsa megoldás van az autón, amihez nem az alkatrész a drága, hanem a munkadíj (van, amihez az egész motort ki kell szedni, vagy a műszerfalat). Van egy kiegyensúlyozó lánc a motorban, állítólag 200.000 km-t bír, ha hidegen csörög, cserélni kell, az jó drága (>300.000). Maga a motor elnyűhetetetlen, talán kicsit gyenge az autó súlyához képest, ha odalépek neki, azért lehet vele gyorsan is menni, azonban inkább nagypapás autó. Családoknak ideális, hatalmas és jól pakolható a csomagtere, a hatchback kivitel okán úgy tud nagy helyet kínálni, hogy nem kombis a kinézete; elfér, ha nehezen is, 3 gyermekülés hátul. Soha nem hagyott ott sehol, meghálálja, hogy 10000 km-enként olajat cseréltetek benne, ilyenkor megnéznek egyebeket is, egy ilyen akció átlagosan 100.000 Ft. Nincs kimondottan 900-as betegség, talán a fékek vannak alultervezve. Nagyon kényelmesek az ülések, hosszú úton is.
A hazai 900-asok többsége Svájcból érkezik, ezért vannak még 10-12 évesen is jó állapotban (a reális rendszám hazai forgalomba hozatal esetén D-E kezdetű talán, sok I-K rendszámút látni). Üzemeltetési költsége hasonló, mint egy Fordé vagy kis BMW-é, csak mint autó sokkal hangulatosabb. Állítólag a 9-3-mas sokkal kiforrottabb, sok dolgot átvettek a modernebb 9-5-ösből. A fogyasztás városi használatra vonatkozik, autópályán akár 5-6 literrel is beéri. A végsebessége 200 körül van, itt a leszabályzás állítja meg (6500 f/p). Jó hosszúak a sebességek, nem kell sokat váltani városban, ha nyugodtan vezet az ember.
Szép formája van, szívesen nézegeti az ember. Hallani, hogy nem megbízható autó, erre a szervizes válaszát tudom írni: „minden autó annyira megbízható, amennyire megbízhatóan van szervizelve”.
Hibalista
- Kormánymű elkopott, olaj elfolyt, megette az alatta futó vízcsövet 60.000
- Kipufogó-csere 40.000
- Féktárcsák+betétek 60.000
- Hátsó agy cseréje 30.000
- Összes felni cseréje 50.000
- Kuplung-tárcsa 40.000
Ide hordtam szervizbe
SAAB Sziky, pontos, megbízható, nem sumákol, árai reálisak. Egy esetben rendeltem náluk egy dobot, amely a levegő irányításáért felelős, valami 60.000-ért, megjött, szetszedték és kiderítették, hogy nem kell kicserélni, csak valami csatlakozó akadt le a helyéről. Pedig megtehették volna, és el is fogadtam volna.
http://www.szikicar.hu/
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 134000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Sierra | Következő autója? | 9-3 Cabrio |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
