Feltűnésmentes, törött szárnyú repülő
Szöveges ítélet
December közepén vettem a jószágot, minden különösebb ok nélkül esett rá a választásom - bár a formája mindig tetszett. Egyszerűen kellett egy biztonságos, kellemes teljesítményű, újszerű autó relatív olcsón. Sajnos az előző gép egy fán állt meg, így tudom értékelni, ha valami nem papírból van.
Ez ráadásul elég jól felszerelt, nekem csak egy tolatóradar (nehéz kilátni hátra), és ülés szellőztetés (bőrös) hiányzik, esetleg az automataváltó jól esne néha a városban. A motorerő elegendő, pályán így sem tudom kihasználni, városba bőven sok (3-asban 60kmh=2100ford/perc). A vége óra szerint 240, ez sem kevés egy 1,5t-ás kocsitól. Ráadásul 2000-3000 között pörgetve klímával, több személlyel is kellemesen lehet haladni, 3000-5000-ig pedig förtelem jól megy. Mivel nehéz a lábam, a fogyasztás nem kellemes, főleg egy dízel autó után, de biztos lejjebb lehetne szorítani - bár a 10,5l-es átlag szerintem nevetségesen nagypapás. Egyébként nekem az a tapasztalatom, hogy 160kmh-s folyamatos haladás mellett 11,5l-re jön ki, 200kmh-s folyamatos haladás mellett 15l, és városban araszolva, nyitott terepre érve kigyorsítva szintén 15l. Túl sokat használom városban, de szerintem 185 ló megéri az árát :)
A futóműve érdekes: az úthibákat egytől egyig érzem (belejátszik a 225/45, illetve a 17"), annyira kemény, cserébe oldalra viszonylag erőset billen, előre is nagyot bólint. Autópályán viszont nagyon stabil, bár kétségtelen, hogy az elején szokatlan volt. És aláírom, hogy mondjuk egy BMW elsőre sokkal biztosabbnak tűnik. De elégedett vagyok vele.
Egyébként nem versenyautó, bár lehet jókat gyorsulni, inkább annak ajánlom, aki szereti, ha van tartalék, és sokat jár városon kívül. Utazni kifejezetten kényelmes, az ülései nagyon jók. A belső is ok, mondjuk a fabetét nem az én világom - szerencsére kevés van benne. Így 130e táján már zörög benne egy két műanyag, és szerintem a kasztni sem annyira merev, de ez engem nem zavar.
Jelenleg minden kütyü működik benne - kopp,kopp - és a hírhedt megbízhatóságról csak annyit, lehet benne valami. Számomra mindenképp meglepő, ahogy a turbó elszállt benne. Azt nem tudom, az előző tulaj hogy´ hajtotta, de mikor 112e-nél megvettem, nem füstölt (kékesen). Aztán 120020km állásnál, az M3-on, bemelegítve, ´normál´ tempónál egyszercsak pukk, füstpamacs, turbó oda. Szerelők: ááá, ezek a turbók 120e-nél megadják magukat. Szóval erről ennyit. Egyébként meg más cégek se gyártanak már megbízható autókat. Úgyhogy nem érdekel.
Az összhatás mindenképpen pozitív, mindenkinek ajánlom, aki szeret vezetni; komoly, intenzív élményt nyújt. Akinek A-ból B-be kell simán az autó, az vegyen gazdaságosabbat - de könyörgöm, pálya belsősávot ő se 100-al használja, mert érkezem.
-----
Kis frissítés: még 16e km beleszaladt, így 1 év alatt 34e Km futásteljesítmény jött össze - ez nem sok, de ítéletet már írhatok. :) Sok ´apró´ hiba előjött használat közben - úgy gondolom, ez a természetes kopással van összefüggésben - de nem gondolom, hogy az átlagosnál megbízhatatlanabb lenne a SAAB (összességében + a csalódás).
Nagyon kellemesen együtt tudok vele élni (főleg, hogy az elmúlt 10e km-en semmi baja, kopp-kopp), de vannak bosszantó hibái: 2002-es CD-s rádióban nincs beépített 10mp memória, így úthibákon ´akad´ a zene (megjegyzem, újraírható CD-t nem is játszik le). Rádióról jut eszembe: nem írja ki az adó nevét, és (nekem) nem sikerült manuálisan csatornát állítani - csak ´auto-search´ keretében. Ez azért lehet idegesítő, mert erős közepes teljesítményű az antennája, de az adást csak teljes tisztasággal hajlandó ´behozni´.
142e km-nél elkezdtek az első ülések nyöszörögni (mindkettő!!!), nem is akarják abbahagyni - már ha ül rajta vki (én BIZTOS rajta ülök) - nem tudom, hogy csak a hideg idő hatása-e. Elég sok műanyag is koncertezik (főleg hátul+kalaptartó), de nem erőteljesen - mondjuk ha erre háklis valaki, az tuti idegbajt kap.
Kicsit Alfás a feelingem ezzel az autóval - mert bár korántsem tökéletes, mégis nagyon szeretem. Pont elég a tartalék, hogy bárkit meglepjek (módosítom a fentieket: 3000-5000ig nem förtelem, hanem duurva), kellemes társ hosszú úton (ezekre az ülésekre nálam még SENKI nem panaszkodott, hosszú úton sem, pedig volt már alacsony, magas, szőke, meg 120kg-os haver is :)), és nem feltűnő, nem lopják, cserébe a rendőrök mindig ügyvédnek járó gyanakvással fogadtak - ha meg mertek állítani :)
Mindenkinek ajánlom.
U.I.: Ja, és csökkent a fogyasztási átlagom, méghozzá jelentősen (a hülyegyerek fejelágya is benől 1x) - gondolom, tolerálja a kevesebb padlógázt.
---
frissítés: végre eladtam. Az ítélet írása után még használtam fél évig de elkezdett rengeteg hiba előjönni. Megállt mégegyszer az autópályán (3e Ft javítás - ez nevetséges, 20e trailerezés, 4 óra szájtátás - ez nem annyira), akkor döntöttem úgy, ez nem kell nekem tovább. 1 év alatt durván 500eFt volt a javítási költség, ez km-ként majdnem 10Ft (pénznyelő, ha valaki nem értené). Jóval az ára alatt tudtam tőle megszabadulni, nem véletlen. Szóval megváltozott a véleményem eléggé. Jó autó (lenne), ha nem egy pocsék francia szintjén állna minőségben.
Hibalista
- turbó csere - 50eFt (bontott)
- leömlő tömítés - jó kérdés, kb 5eFt munkadíjjal :)
- középső kipufogó rész - kb 20eFt
- termosztát (20eFt munkadíjjal)
- lambda-szonda - nem emlékszem, nem sok
- kipufogó leömlő (kb 35eFt munkadíjjal)
- fékek (kopás)
-
- frissítés: még sok minden 140e után, felsorolni nem is tudom
Ide hordtam szervizbe
SAAB-BOX - nagyon rendes csapat, nem drágák, volt már véleménykülönbség
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 112000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 41000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | Carisma | Következő autója? | AUDI A3 Quattro PDTDI |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.7/10) |
