Csodaszarvas
Szöveges ítélet
Gyermekkorom óta vágytam egy Saabra. Egy jó ideje megvolt a keret. Egy év alatt több mint 50 autót megnéztem, de sajna mindegyikkel volt valami gond. :( Kezdtem lemondani dolgokról. Szín, bőr, LPT, már a végén turbo, mindegy mi csak Saab legyen. Majd egy vasárnap megláttam. Rögtön felhívtam a kereskedést. Mondták, hogy belső építész tulajdonos, végig szervuizelt, most vitték be. Egyből felcsillant a szemem. Másnap elküldte a kereskedés a bescanolt forgalmit, szervizkönyvet. Beballagtam a SzikiCar-hoz hogy ezt az autót szeretném megvenni meséljenek róla. Kiterítették az összes kézzel írt munkalapot, s mondták, hogy nyugodtan vegyem meg. 2000kmrel azelőtt volt náluk. Kérdeztem, ha kell lejönnének-e megnézni. A válasz igen volt. Így nyugodt szívvel utaztam le Barcsra, s vettem meg az autót.
Az autó maga egy csoda. Én csak Csodaszarvasnak hívom. Full bőr, LPT (alacsony nyomású turbó) grafit szürke, Aero kerekekkel. Sajnos nagyon nehéz mesélni az autóról, mivel rosszat mondani nem tudok róla.
Gyárilag 150LE, ami sok mindenre elég. De mégis ki szerettem volna próbálni milyen lenne ha erősebb lenne, így egy Nordic Stage1 es elektronikát vásároltam hozzá. Ez megemelte a teljesítményt 225le, 320Nmre, amely később felül lett írva Anti által fejlesztett Costum elektronikával. 250LE, 371Nm re változtak a számok. Az autó egy igazi vadászgéppé fejlődött. Volt is vele pár germán márkás esetem, mikor bősz villogással toltak le az autópályáról 130 előzés közben, majd eldurranó aggyal toltam le a kollégákat 220 fölötti tempónál. Egy tanács a BMW, AUDI tulajdonosoknak. Tisztelettel tessék megvárni, amíg lehízódik a Saab előlünk, mivel csúnyán megviccelhet.
Az autó csomagtere hatalmas. Literről teljesen felesleges beszélgetni. 4 ember, karácsony után csomagja tökéletesen elfért hátul. Ajándékok, utazótáskák, stb stb, mint ahogy a 4 kerék is elfér úgy, hogy kis táskák még bemehetnek mellé.
Összességében egy szerelem autó. Nem szeretném eladni, inkább mellé vásárolni egy másik Saabot, remélem megtehetem majd.
Hibalista
- Eddig csak kopó alkatrészek, illetve olajcsere. - Egyetlen nem tervezett hiba volt. Turbo Bypass csere 5 perc 16,000. 2 nap alatt 30fok különbségre fogom a membrán kiszakadását.
Ide hordtam szervizbe
Saab Box - Nem örültek neki, hogy be szeretnék menni az autóhoz miközben szerelik. Ami pedig nekem nem tetszett. - 6 Rácz Mobil - Drágák, s nem foglalkoznak az emberrel. Legalábbis a pesti (Táncsis Mihály utcai) telephely. Nem ügyfélnek, hanem jött-mentnek éreztem magam. Egy telefonhívást ígértek ami 4 hónapja se történt meg. - 3 SzikiCar - Ügyfél centrikusak, tökéletes kiszolgálás, türelmes szerelők, illetve tulajdonosok (Sziki Tomi és édesapja). Minta szerviz! - 10++++
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 127 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 5 | Következő autója? | 9-3 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
