Cseppet sem elfogultan :)
Szöveges ítélet
Ha valaki egy objektív véleményre kíváncsi, kérem keressen másik ítéletet.
Az autó megjelenése évétől (1998) az álmom volt, 13 évvel később jutottam hozzá. A formája önmagáért beszél, egyszerűen szép... persze ez ízlés kérdése, nekem a kicsit "kockább" kasztnik mindig jobban bejöttek.
2 literes turbómotor, 205 ló - szerintem elég bivaly, igaz, ennek megvan az ára - jelenleg literenként olyan 450 forint. :) A turbóra vigyázunk (hidegen nem hajtjuk, hosszú autópályázás után nem állítjuk le azonnal stb.)... és NORMÁLIS benzinnel, olajjal tápláljuk Saabunkat. Meghálálja.
Sok előítélet van a márkával szemben (megbízhatatlan, drága stb.), nos, minden autó annyira megbízható, amennyire gondos a gazdája. Ki kell fogni egy jó darabot - a Saabra ez különösen igaz, tekintettel a "zűrös" alkatrészek horror javítási költségére (turbó, vezérlés, gyújtáspanel - ezek könnyen elvihetnek akár több százezret is). Ha viszont kifogsz egy jó darabot...
...akkor a kopó alkatrészeken kívül sokáig nincs vele gond. Tankolsz, mész. A "vezetési élmény" rovathoz érve hümmögnöm kell egy kicsit... a futómű elég kemény és gyors kanyarodásnál van egy "na most felborulunk" érzés az emberben. Intenzív gázdadásnál továbbá hajlamos a kitörésekre, szóval Saabot ne vezessünk 1 ujjal, hacsak nem vagyunk Feketelacik.
Egyébként szerintem a legtöbb embernek fogalma sincs róla miben is a Saabos. Előszeretettel villognak le az autópályán 140-nél a házilag kendácsolt japán és német népautók kisköbcentis változatai is. Te azonban jó esetben nem csapsz a 205 ló közé, mert "majdnem mindenkit letolhatnál, de nem teszed, Saabos vagy".
És ezzel el is érkeztünk ahhoz az urban legendhez, amit Saab-életérzésnek is nevezhetnénk. Szerintem létezik (persze már tisztáztuk, elfogult vagyok), ebben az autóban egyszerűen jó lenni (nem vicc, többször előfordult már, hogy iszonyúan felbas.... szóval mérges lettem valamiért - kimentem MEGNYUGODNI az autóba). Könnyen áttekinthető, barátságosan feléd forduló műszerfal és iszonyat kényelmes ülések - egy 800 km-es etap után sem borogatod a gerincedet 2 napig... valahogy megoldották a trollhätteniek. Ami a csomagtartót illeti: még az asszony sem tudta telepakolni egy 2 hetes olasz túra ürügyén! (Aki esetleg nem ismerné a szituációt - igen, ez a "mindent vinni kell" hozzáállás.) Szóval hatalmas a csomagtér.
Szóval én imádom, sajnálom, hogy a tulajdonos (GM) hazavágta... talán éppen amiatt, amit a magyar klub elnöke írt valahol: az volt a baj, hogy egy életre gyártottak autókat...
Hibalista
- Kopó alkatrészek - - Féktárcsa, fékbetét: 25e/10e - Toronycsapágy: 15e/db - Motortartó bak: 20e körül -
Ide hordtam szervizbe
Saab-Box
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Sziki-Car
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 142299 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 14 l |
Előző autója? | Toyota Corolla -1993 | Következő autója? | Erre rakatok OT-s rendszámot :) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
