A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Saab » 900, 9-3 (1993-2002)

900, 9-3 2.0i S 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Az iszákos, hű, svéd harcos

Szöveges ítélet

Első autóm, úgyhogy nehéz objektívnek maradni, és ráadásul a családban sok Saab megfordult, úgy 15 éve mást nem is használunk (9000 CSE 2.0i, 9000 CS 2.3T, 9-5 Aero, 9-3 SportSedan 1.8t). Nálam 2007-től teljesít hű szolgálatot a kicsikocsi. Megjegyzem, én nem sokat raktam bele, egy ideje már nem is mindennap használom, ez árnyalja a képet, de ebben a konfigurációban az NG 900-as egy kifejezetten megbízható autónak tűnik, bár vannak nyűgjei (nagyobbakat lásd hibalista). Kétszer hagyott az út mellett, a kuplungbowden szakadása miatt, ami azért előre jósolható a pedál felkeményedéséből, csak nem éreztem, a másik eset a benzinpumpa meghalása volt. A motorjával nem volt gond. Soha, semmikor. Azt is megjegyzem, hogy a nagy teljesítményű Saabok azért nyilván költségesebbek és szervizigényesebbek, meg ugye az évi 50-60 ezres futások nem hasonlíthatók össze az általam évente teljesített 3000-5000 km-es futással, ugye...
Az autó külsőleg nem tűnik túl jó bőrben lévőnek. A legkellemetlenebb, hogy erősen rothad a sárvédőíveknél, ezzel laza, de semmiképp nem menő külsőt biztosítva. Ezen felül van még folt a motorháztetőn, egyszer közel álltam egy házfelújításhoz, illetve a Budapest belvárosi első pár éve sem volt a legpihentetőbb parkolásilag...
Ugyanakkor mindig megpróbáltam odafigyelni a műszaki állapotára, gyakran akkor is elviszem a szerelőhöz, ha nincs tapasztalható baja, a 21 év az 21 év. Apropó, szerelő. A szerelőnek (nem a reklám helye) nagy szerepe van abban, hogy régóta Saabokat nyúzunk. Ezek az autók kis odafigyeléssel és gyakori olajcserével a legendák ellenére igenis jó és megbízható autók tudnak lenni, ehhez az kell, hogy legyen gazdájuk.
Ami egyeseket zavarhat, hogy kifejezetten darabosan lehet vezetni, én már megszoktam, de elég nagy a kormányban és a pedálokban az erő, a kuplung kemény, de a gázt sem lehet egy lehelettel nyomni, férfias autó. Hosszú úton érzi elemében magát, akkor csendesebb és kezesebb, nem városi autó.
Megfordultam vele több Saab-találkozón, ahol a hangulat és a csapat mindig elég jó volt, ennek ékes példája, hogy akik később más márkára váltottak (Mercedes, Mazda, Toyota, stb.), azok is mindig feltűntek a talikon.
Ami mindig borzasztó volt, az a fogyasztása. Lehet, hogy nem kellett volna a belvárosban körözni vele, de nyáron és télen, klímával simán megissza a 12-13 litert, amihez azért nem párosul fejletépő gyorsulás. Országúton akár 9,5-re is lemegy:)
Lassan élemedett kora miatt egyre több és nagyobb hibája jön elő a gépsárkánynak, úgyhogy közeleg az idő, hogy megváljak tőle, a felújítás irgalmatlan sokba kerülne és nem is igen érné meg. Nem tudom, mi a statisztika, de szerintem ritka, hogy egy első autó ilyen soká húzza valakinél. Hozzámnőtt, nehéz lesz megválni tőle, illetve a hihetetlen stabil működésétől (mindig pöcc-röff).
Összegezve, vannak hibái, amikkel együtt lehet élni, de alapvetően egy jó autónak tartom és motorikusan hihetetlenül eltalált konstrukció, csak már elavult szegény.
Keresgélek 9-3 Sport Sedant, de az már nem ez a hangulat...meglátjuk, a Saab után nehéz bármi másban otthon éreznem magam. Az emblémáját mindenesetre megtartom, emlékbe.

Hibalista

- - futómű-alkatrészek: szilentek (40e/db), lengőkarok, kisebb alkatrészek - - kuplungbowden-szakadás, kétszer - - benzinpumpa - - leömlő, kipufogó és kipufogódob csere apránként - - beázó hátsó lámpa - - olajszivárgás a szelepfedélnél

Ide hordtam szervizbe

Sziki - végtelenül korrektek, manapság ritka

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1994
Kényelem (7) Használati időtartam 8 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 197000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 12 l
Előző autója? Következő autója? 9-3
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Saab 900, 9-3 1993

További ítéletek (66 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)

h i r d e t é s