A tökéletes, négy évszakos autó
Szöveges ítélet
A típust már 98'-ban kinéztem, meg is van az akkori katalógus a szalonból, de kis idő eltelt, mire elfogadható áron találtam egy szépet. :-)
A kocsi egy vidéki kereskedésben volt, először el sem akartam hinni a megadott 93E kilométert. A forgalmiból kiderült, hogy az autót csak 2001.10 hóban helyezték üzembe, s minden télen ki volt vonva a forgalomból, lévén harmadik autónak használták. Nem igényelt semmi komolyabb átnézést, belül szinte még új szaga volt, a motor hangja, mint egy villanymotoré, azonnal lefoglalóztam.
Az erőforrás a B204E jelű, nagy turbós verzió kis turbónyomással (0.4 bar) egy 4 fokozatú hagyományos automatán keresztül hajtja az első kerekeket, jobb hajtásláncot el sem tudok képzelni a típushoz. Már 2000-es fordulattól húz, mint a dieselek, s az automata 2-3000 közt tarja a fordulatot, ahol a legszebb a hangja. Ez amúgy pozitív meglepetés volt, mert belekalkuláltam, h a 4 hengeres motornak nem lesz olyan szép orgánuma. Tévedtem, mert ugyan alapjáraton meg kiforgatva hallatszik a hengerszám, de középfordulaton nagyon szépen bugyborékol, simán összetéveszthető egy sorhatossal.
A tető soha, semmi körülmények közt nem ázik be, kitűnően szigetel, a szélfogó meg mindenképp kell a komfortérzethez. Ha csak a 4 ablak van lehúzva (nagyon tűz a nap, vagy csak rövidtávú utazásokhoz, ahol nem várok a fél perces nyitásra) s bent a szélfogó, akkor nincs semmi zavaró légörvény, nagyon kellemes a légáramlás.
A kocsi belső dizájnja gyönyörű, nekem nagyon tetszik, igazi svéd letisztult formavilág. Külsőre is tetszik, nem az a tipikus tucatforma. Az enyémet egy szolíd spoilerezés s egy hátsó szárny dobta fel.
A futómű kényelmes a 205/50 R16 kerekekkel is, de ha forszírozzák, betámaszt a kanyarban, bár ez nem egy alapvetően sportos autó. Megvan a repülős feeling, de elegáns köntösben.
Megvétel után elvittem Pesten a Sziki-Car-hoz, több ismerős is őket ajánlotta. Átlagon felüli kiszolgálás, korrekt árak, maximális szakértelem, csak ajánlani tudom őket. A kocsit átvizsgálva mindössze az elemeket kellett kicserélni a távirányítókban, illetve az immobilizer nem mindig érintkezett a kulcsnál, de ezt egy bontott darabbal orvosolták.
Nyáron egyszer teljesen lemerülve találtam az autót, kiderült, eltört az elektromos antenna vezetőszára, s az egység szívta le az energiát. Az is kiderült, hogy az antenna nem gyári, megvettem ugyanezt az utángyártott darabot 8500 forintért, s nem volt több gond.
Egy Saab találkozón egymás motorjait nézegetve kiderült, hogy egy műanyag pipa el van törve a szelepfedélben. 820 ft volt az alkatrész, meg 1800 a tömítés, s meg volt oldva a probléma. Az autó semmi más ráköltést nem igényelt egy olajcserén kívül, mindig rendben üzemelt. Amint meghirdettem, az első komoly érdeklődő azonnal, alku nélkül elvitte.
Télen is tökéletes, gyors a fűtés, nem párásodik, szuper a világítás, jó a trakció. Nyáron meg csak a tetőnyitó gombot kell megnyomni, s lazán krúzolni, hallgatva a motor szép hangját. :-)
Saját igényeim szerint nem tudok ennél jobb autót elképzelni magamnak ha mindent számba veszek, csak azért adtam el, hogy még más autókat is kipróbálhassak. Legjobban egy roadstert szeretnék, de ugye amit ez tud azt az nem, s vica versa. A Budapest környéki független szervizek szakértelme és az alkatrészek prémium kategórián belül elfogadható ára is a típus mellett szól, mindenkinek csak ajánlani tudom.
Hibalista
- Elektromos antenna, karter pipa.
Ide hordtam szervizbe
Sziki-Car, BP XIV.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 93000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Scirocco | Következő autója? | Z3 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
