A kis "gyilkos"
Szöveges ítélet
Egy 20 éves GOLF II. 1.6TD után benzin zabálót akartam venni. Mivel a német autókat tartom előnyben, ezért csak Audi vagy BMW jöhetett szóba. De amikor keresgéltem, akkor számomra megfelelőt nem találtam. Ekkor leltem rá a kicsikére. Kivittem egy próbakörre és az első gázfröcsnél tudtam, hogy ez a kocsi kell nekem. Megvettem pedig nem német és a mai napig nem bántam meg, pedig volt vele gond.
Az első 2 hónapban csak ismerkedtünk. Mivel előtte is turbós autóm volt, ezért tudtam, hogy hogyan kell bánni vele. Szedtem is vele pár trófeát, pedig nem vagyok aza versenyzős tipus, de amikor az 1.5-ös civic le akar tolni az útról, olyankor nem birom megállni, hogy ne mutassam meg neki, hogy a Saab-ot tisztelni kell. Illetve BMW X5, Octavia RS is meghajolt már előttem.
Három hónap használat után a klima kompresszor megadta magát, de mivel volt mechanikus biztositásom ezért a biztositó fizette a 150.000. ft-os szerelést.
Aztán sokáig semmi gond nem volt vele, igaz nagyon nem is használtam. A hátsó fékbetét cserét a tárcsák felszabályozásával 10.000 ft-ból megúsztam, de én szereltem.
Aztán eljött a 10.000-dik közös km-l. Mivel úgy vettem, hogy frissen cseréltek benne olajat ezért most gondoltam cserélek. Sajna kigyulladt a check engine lámpa / ami nem valami biztató / és rá 500 m-re már csúnya csapágy hang is követte.
Kiderült, hogy az előző gazdinál főtengely csapágyas lett a kicsike és a k@cs@g gazdi simán csapágy cserével letudta és betolta egy kereskedőhöz. Na ezt vettem meg én. A szivem egyből megállt. Gondoltam lesz vagy fél milla a javittatás, mivel ehhez a művelethez ki kell venni a motort. Egy öreg szakihoz betoltuk, szétszedte, csak a csapágyakat meg a hajtókarokat kell kicserélni, de megegyeztünk, hogy ha már kint van a motor, akkor a hengerfejet is felújitatom, bár nem szorul rá, a henger dugattyúk gyűrűk hibátlanok és a turbó se sérült hálisten. Így 270.000. ft lesz a vége. Sajna most itt tartunk, de remélem nem sokára ismét téphetjük az öreg aszfaltot a kis "gyilkos"-sal.
folyt.köv.
Pár hónap pihi és BKV tesztelés után újra kigurult a műhelyből.
Apró gond. Ha áll a kocsi és nyomunk egy gáz fröccsöt, akkor minden jól müxik, de ha megállok egy kereszteződésnél vagy lámpánál, akkor lefullad a motor, vagy 5-600-ra leesik a fordulat és nehezen, de vissza mászik. Több mester / állitólag 1-2 köztük nagy Saab specialista/ is megnézte. Végül széthúztuk az ABS-t és a hiba megszűnt / az ABS satunál működött/. Állítólag komplett ABS csere segitene, de szerintem álló helyben nem mehetett volna tönkre, szerintem valamelyik érzékelő lehet a hibás, bár senki se találta. Rohadt elektronika!!!!!
Most széthúzott ABS-el megyek. Fék van, KMóra és egyébb nyalánkságok nem mennek ez miatt.
Egyébként minden frankón megy a generál óta. Már be is van járatva naggyából, már 1 olaj cserén is átesett.
folyt.köv.:
Kiderült, hogy az alapjárati motor döglött be, ezt egy Saab szervizes segitségével deritettük ki, aki e-mailben irt nekem. ( utólag is köszi )
Plussz 130.000 HuF.
Sajna ez után jött a válság .....
Hibalista
- Klima kompresszor - 150.000. ft - hátsó fék betét + tárcsa szabályozás - 10.000 ft - főtengely csapágyak + egyébb motor generál 270.000.ft -
Ide hordtam szervizbe
Egy öreg mesterhez
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 131000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 14000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | golf II | Következő autója? | Golf 3 kombi |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |
