Suhanó tank
Szöveges ítélet
A Saab 900 vagy tetszik vagy nem, átmenet nincs.(Kollegáim azzal fogadtak amikor megvettem, hogy:" Lomtalanítás volt Hamburgban?) Viszont aki beleül, az rögtön otthon érzi magát benne, minden kézreáll mint egy repülőben és úgy is megy...No és gyünyörű! Még a mai napig minden reggel kinézek az ablakon és megkérdem, hogy kinek van ilyen szép 900 turbója az utcában?
Először 1984-ben láttam ilyen autót Svédországban a rokonoknál és nagyokat ámultam amikor mesélték, hogy 600.000km van benne, de nagyobb szervíz még nem volt rajta.Ez igen, gondoltam és szépen elfeledtem az egészet. Azután 1990-ben egy jó barátom nyert egy ilyet a Bécs-Budapest futáson és mivel nem volt jogsija így én vezettem amikor versenyekre jártunk vele.Óriási élmény volt, tempomat 160-ra és Bretagne-ig száguldottunk vele négyen....No ekkor elhatároztam ,hogy nekem is lesz egy, csak turbo. Egészen tavalyig lehetetlen volt az importja, mert a zajszintje 2 decibellel nagyobb volt a magyar szabványnál...Los Angelesben ,Stockholmban,Münchenben jó volt....nálunk inkább az IFA-ra esküsznek...No, akkor elkezdtem böngészni a neten, de sajna nagyon ritka a jó állapotú fekete Aero Coupé. Április elején találtam egyet Hamburgban ( Közelebb nem volt) és csak azért nem adták el 1 nap alatt, mert a gazdája éppen Amerikában volt. Vasárnapra ott voltunk a ház előtt.A pasas nem hitte el, hogy ilyen messziről eljöttünk a kocsiért.Megvettük és csak tankolni álltunk meg 1600km-15 óra.Itthon simán átment a műszakin,csak fékcsöveket kellett cserélni.Néhány karcolás ugyan volt az autón, emiatt új festést kapott de ezen kívül csak a klímát kellett újraéleszteni és persze tankolni és menni...A menetteljesítménye fantasztikus, olyat gyorsul 130-ról, hogy csak na. Néhány versenyző már megtanulta, hogy ezzel nem nagyon lehet viccelni( Audi TT, BMW-k egyebek...)Egyébként meg tágas csomagtere , bőr ülései, extrái( ABS, tempomat,klíma,tetőablak,fűtött bőr) mindennapi autóvá teszik.Az igaz, hogy mivel egy Heuschmid tuningot kapott az autó, így 15mm-el lejjebb van, mint a gyári adat és a katalizátor néha leér, de az útfekvése mindenért kárpótol.Fogyasztása meglepően jó, hosszútávon 7.5-8 városban 9, télen 11 alatt.És ne feledjük, hogy 200 LE/282nm dolgozik benne!!
Summa summárum imádnivaló a gép.Aki teheti próbálja ki egyszer!
Hibalista
- Klímakompresszor(így vettem), termosztát,Hőgomba,fékcsövek,féltengelyszimmering.
Ide hordtam szervizbe
Szabó Pisti
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 231000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 320d | Következő autója? | Lexus? |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
