A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Saab » 900 (1978-1994)

900 S 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Skandináv hölgy a prérin

Szöveges ítélet

Skandináv hölgy a prérin

Másfél évre költöztünk Minnesotába. Úgy gondoltuk, erre az időre teljesen felesleges új vagy újabb autót venni, az egyik szomszéd pedig épp árulta a legöregebb SAAB-ját. Az autót az utóbbi időben nem is használta, előtte pedig a kutyáit fuvarozta a vele a telekre. A hosszú állásban a kárpit egy része is lepottyant a tetőről. Emiatt is került 1000 dollárba.
Az autót 220.000 km-rel, 16 évesen vettük és első utunk egyenesen a szervízbe vezetett. Itt a SAAB kapott új fékbetéteket, abroncsokat, akkumulátort, összesen 1000 dollár értékben. Később egy új kipufogódob is került rá (80 dollár, munkadíjjal). Az autón minden tökélétesen működött. A légkondi nem volt túl erős, de igazából erre Minnesotában nem is nagyon volt szükség. A téli mínusz 20, mínusz 30 fokban viszont csodálatos érzés volt elterpeszkedni a fűthető fotelekben. A fűtés pedig pillanatok alatt kiszorította az autóból a minuszokat. Idővel a jégtömbbé dermedt kóla is kiengedett benne.
Kora miatt eleinte tartottunk tőle, de tökéletes választásnak bizonyult. Hamarosan annyira bíztunk benne, hogy nyáron elindultunk vele egy 11.000 kilométeres amerikai körútra. Csodálatosan lehetett vezetni, a légkondicionáló gyengeségét a tetőablak egész jól kompenzálta. Kiderült viszont, 3000 méteres magasságban már nem annyira fürge, főleg a hosszú meredek emelkedőkön nem az. Sok fiatalabb autónak meg SUV-nek ugyanott felforrt a hűtővize, ő meg csak ment és ment felfele.
Az ethanollal sem volt kibékülve. Egyszer véletlenül 10%-os ethanolos benzint tankoltunk bel és szegény motor gyorsításkor fura, nyüsztető hangot adott. Ettől kezdve tudatosan nem védtük vele a környezetet. Autópályán egyébként 7-8 litert fogyasztott, városban 10-12-t.
Egy másik, 4000 km-es úton elromlott egy relé és a hűtőventillátor nem volt hajlandó kikapcsolni. Amíg az utángyártott relé (8 dollár + 5 postaköltség) meg nem érkezett, az autót, Mr. Beanként állandóan a ventillátor biztosítékának kiszerelésével kapcsoltuk ki.
Autópályán és kanyargós szerpentineken egyformán öröm volt vezetni. Szinte hozzásimult az úthoz. Ha kellett, kíválóan gyorsult. Nagy élmény volt vezetni. A csomagtartójába minden belefért.
Igazából szervizelni volt nehéz. Az amerikai körút alatt jött el az olajcsere ideje. (Az USÁ-ban 4500 km-enként cserélnek olajat, egyesek szerint azért, mert más minőségű, mások szerint mert sokkal olcsóbb). Volt olyan szervíz, ahol elindítani nem tudták az autót, mert nem tudták hova bedugni a kulcsot. Másoknak a motorház teteje vagy a légszűrő okozott gondot. Amikor elértünk San Franciscóba, az ottani SAAB900-asra szakosodott szervízbe vittük, nézzék át az autót. A jobb első fényszóró izzója nagyon előzékeny volt: pont az előző este égett ki (izzócsere: 18 dollár). Váltóolajat is itt cseréltettünk, ezt azonban a San Franciscóiaknak csak leszámlázni nem felejtették el, kicserélni igen.
Egy jégeső leamortizálta a legtöbb autót a faluban. A legtöbb kocsin ablak nem maradt épen, SAAB-unknak "csak" az első szélvédője repedt meg. A jobb a békesség elvet követve kicseréltettük: az üveges cég házhoz jött és pillanatok alatt beszerelte az új üveget (200 dollár).
Minnesotában mindig ugyanabba a szervízbe vittük. A főnök, Churchill bácsi mindig húzta az orrát: "Ez egy SAAB, bonyolult autó."
Nagyon jó autó volt. Bő 60 ezer km-et tettünk meg másfél év alatt. A szerződés lejártával sajnos elköltöztünk és meg kellett válni tőle.

Hibalista

- Kopo alkatreszek: fekbetet, izzo, legszuro
- kipufogo dob
- elso szelvedo
-

Ide hordtam szervizbe

Churchill Tire Inc.
"Ez egy SAAB, bonyolult auto."
Amit megigert, meg tudta csinalni. Szerencsere az elektronikahoz nem kellett nyulni.

Értékelése: 6

Másik szerelő értékelése

SAAB szerviz, San Francisco

Sok mindent leszamlaztak, de joval kevesebbet csinaltak.

Értékelése: 2

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1991
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 220000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 60000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Toyota Carina Következő autója? Dodge Stratus
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Saab 900 1978

További ítéletek (26 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)

h i r d e t é s