Klasszikus egyéniség
Szöveges ítélet
Imádom!! :)
Céges autóként kaptam meg, mikor az el?z? használója újat vett. Már el?tte is szemeztem vele, volt valami egyszerre megnyugtató és szokatlanul figyelemfelkelt? benne.
Belülr?l - tudom, sztereotipia - de repül?s feelingje van, logikusan elhelyezett kapcsolók, a kis "Fasten belts" felirat...
Sajnos ismerettségünk kissé zaklatottan kezd?dött, ugyanis néhány nappal az els? randink után megtörtem egy szalagkorláton a jobb elejét, kb. 40-nel rézsút vágódtam neki, mert egy lejt?s kanyarban a síkos úton megcsúsztam. Részben az én hibám volt, de mint utóbb kiderült, a f?fékhenger nem volt teljesen "tömör", ezért késve jött a fékhatás, de akkor hirtelen...
Nekem semmi bajom nem lett, az autó (aki akkor már a Saabina névre hallgatott) is menetképes maradt, bár elég siralmas látvány volt az eleje. De gond nélkül elfurikáztam vele még 300 km-t így, míg szervizbe került. Érdemes megemlíteni, hogy a motorháztet?t a deformációk miatt nem lehetett lecsukni, ezért dróttal rögzítettem le, ami az autópályán egyszercsak elszakadt az állandó mocorgástól, de köszönhet?en az egyedi kialakításnak (el?re billentve nyílik) nem vágódott fel. Rácz Mobilnál szépen rendbehozták utána.
Saabina nagyon strapabíró, biztonságos, elfogadható fenntartási költségekkel, persze a kissé id?söd? autók hol itt, hol ott el?jöv? apróbb gondjaival. Összességében a 7 év alatt nem költöttem többet rá, mint kollégáim a saját, fiatalabb német/japán autóikra.
Motorikusan még mindig semmi komoly baja nincs, a h?t? miatt került trailerre (elfolyt a víz), a gyújtáskapcsoló miatt meghalt az elektromos rendszer egyik reggel és az említett fékprobléma volt a legpocsékabb gondja, de csere után elmúlt.
Az alja kicsit alacsony, árkokkal teli földesúton, fekv?rend?rön hajlamos odaverni magát, és az nem tesz jót az amúgy is korrózióra hajlamos kipufogónak.
Még a 8 szelepes kétliteres, nem turbós motorral is er?s (ha jól tudom, 115 LE), nagy sebességnél is jó útfekvés? (bár oldalszélre érzékeny), hihetetlenül óriási raktér (belefért egyszerre egy hosszúlétra, egy fürd?szobaszekrény, meg mi ketten), és egyedülállóan stílusos, különleges formák és megoldások, az ülésf?tés kellemes luxus (itt alapfelszereltésg volt) télen. Et??l eltekintve semmi extra, szürke plüss kárpit és kész.
Abszolút megéri a pénzt. Pusztán anyagi szükségb?l adom el, ha tehetném, megtartanám és felújítanám. Nem hiszem, hogy akad még egy autó, ami ennyire a szívemhez n?...
Hibalista
- Sajnos, az árakra nem emlékszem, akkor még céges autó volt, és nem én fizettem a számlát. De általában elmondható, hogy Ráczéknál sok bontott alkatrész van jutányos áron.
- H?t? kilyukadt (csere bontottal, kb 15e),
- AC pumpa csere,
- Generátor elektromos rész javítás,
- gyújtáskapcsoló csere (érdekes volt, egyszer csak nem indult a kocsi),
- Kuplung üzemszer? elhasználódás miatti csere,
- Kormánym? felújítás (üzemszer?),
- Kipufogó a középs? és hátsó dobnál kilyukadt korróziótól,
- Bal hátsó szilent (üzemszer?),
- Els? váznyúlványok korrodáltak,
- Féltengely kihajtás "csillag" csere,
- F?fékhenger csere (tömítetlenné vált)
- Féknyereg csere (ez rükvercben koppant - de csere után megint egy id? múlva visszajött a hang, aztán hagytam, mert kit érdekel, kárt nem csinált) :)
Ide hordtam szervizbe
Rácz Mobil Kft.
1174 Budapest
Táncsics M. u. 61-65.
258-4840
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 200000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 130000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 601 | Következő autója? | Saab NG900 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
