GranTurismo
Szöveges ítélet
´96-ban láttuk meg egy kereskedésben. Megtetszett, megnéztük, kipróbáltuk, hamarosan megvettük. Igencsak nagy lépés volt egy Dacia 1300-as után, melyet akkor már 15 éve birtokoltunk. A vásárláskor gyönyörű állapotban volt, semmi rozsda, tetőkárpit a helyén, a légkondi jó volt... Szerettük az öt személynek is kényelmes utastere, hatalmas csomagtere, kényelme, menetdinamikája, szépsége, egyénisége miatt. Hosszabb túrákat is megtettünk vele, az egész család befért csomagokkal együtt. Aztán az évek során állapota romlott (már 23 éves), de egyszer sem hagyott cserben minket. A műszakilag szükséges javításokat mindig elvégeztük, csak az esztétikai javításokra nem volt fedezet. :( Tél óta garázsban áll az injektor hibája miatt, illetve az első fékek szorulnak cserére, egy új, belsőhűtésű egységet szeretnénk felszerelni. E miatt viszont hátsó hidat is cserélni kell, így viszont valószínüleg egy bontott 900-as vásárlása mellett döntünk. Ha ki lesz karosszériázva, meg lesz csinálva, szeretném újra fényeztetni. Nagyon a szívünkhöz nőtt, ezért, illetve a youngtimeres feeling miatt nem szeretnénk megválni tőle.
Mióta ezeket a sorokat írtam, eltelt egy nyár. :) Azóta elbontottunk egy piros 2 ajtós 900-ast, és felét átépítettük a miénkbe. Kicseréltük a fékeket: belső hűtésű tárcsa került előre, a kézifék hátra költözött, emiatt az utastérben kisebb módosítások kellettek. (És persze a felnit is le kellett váltani, mert nem fértek el mögötte az új fékek, illetve más lett az osztókör.) Kicseréltük továbbá a belső kárpitokat, az üléseket, a kormánykereket, a generátort, a hátsó hidat, a rugótekercsekbe lufi került, illetve a karosszéria is be lett foltozva itt-ott. (Voltak meglepetések!) Mint utóbb kiderült, nem az injektor volt rossz, hanem a gyújtás, úgyhogy elosztófedelet, gyújtáskábeleket, és gyertyákat is cseréltünk. Ja, és új rádiót is tettem bele, meg hátra két hangszórót. Azóta még az eddiginél is jobban szeretjük.
Hibalista
- Féltengely gumiharang (Fiat Ducato, Golf I.)
- Fékbetétek (Lada, de kb 1000km alatt elkopik) :)
- Gömbfejek
- Vezérműlánc feszítő
- Főtengely csapágyak
- Kuplung főhenger rugó
- Gyújtáskapcsoló
- Kipufogó csere (Tűzoltókészülékből)
- Lámpa törlő
- Ülésfűtés
- Első fékszerkezet
- Légkondi kondenzátor
- Javítóívek
- Kuplung tárcsa
- Lengéscsillapító
-
Ide hordtam szervizbe
Nem hordtuk szerelőhöz, otthon javítottuk. Alkatrész bontóból vagy boltból. Egy bontásra szánt darabból lett rendbehozva
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1983 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 200000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Dacia1300 | Következő autója? | Nem készülnk más autót venni |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
