Er?d pilótafülkével
Szöveges ítélet
Mivel egy "nagy állat" vagyok, hosszú végtagokkal, kellett egy olyan autó amiben kényelmesen elférek, emellett elpusztíthatatlan, stílusos, jó vezetni, és jó nagy gáztartály fér bele. Anno sok autót megnéztem, beleültem (pl: audi 80/90/100, BMW 3/5, Lancia Dedra, Merci 190, Volvo 7/9) de ekkora els? helykínálattal mint az og900-asban van, egyiknél sem találkoztam (még a nagyVolvo is "sz?kebb"). A pontot az i-re a próba döntötte el. Aki már vezetett igazi saabot az tudja mir?l beszélek, aki meg nem, annak hiába magyarázom.
Bár hátha: a saabnak (és pláne az og900-asnak) az a lényege, ahogy az emberhez viszonyul. Úgy viselkedik, mintha a Te részed lenne, közvetlen, kiszámítható, a végs?kig jól kézben tartható. Mindenr?l tudósít de cseppet sem fárasztó, megnyugtató er?t sugároz (mind motorikusan, mind felépítésileg), és megingathatatlan természetességel hajt végre mindent. Egy szóval saabot nem szabad szemre vagy katalógusadatok alapján megitélni. Menni kell vele, arra van kitalálva. És m?ködik: több friss saabtulajtól hallani, hogy "véletlenül" próbálta ki az autót, és utánna már a kulcsot se nagyon akarta visszaadni.
Persze vannak rossz tulajdonságai: viszonylag sokat fogyaszt (mihez képest?!), karbantartásigényes (vagyis nem, csak be kell tartani az átvizsgálásokat), meg az enyém elég fapados, se villanyablak, se villanytükör, se légkondi...
De ha azt nézem, hogy egy ´83-as alapkivitel? autóban benne van a: f?thet? plüssüllés, pollensz?r?, lámpa törl?, oldalmerevítés (20x40-es zártszelvény) az ajtókban... nem is olyan rossz. Meg a sok eszement megoldás, például vákuum-munkhengerek terelgetik a szell?zésben közleked? légáramot, a motor olajtekn?je a sebváltó öntvényháza, ahová egy háromsoros lánc adja le a hajtást, így fordítva van benne a megdöntött motor (az orra felé van a kupplung) stb-stb-stb... De a lényeg, hogy tökéletesen m?ködnek, csak az egyszeri autószerel?k másznak t?lük a falra.
...ráadásul miután belekerült a 90(!) lteres gáztartály, még mindíg nagyobb csomagtartója maradt mint pl a 190-es mercinek alapból van. Az már csak hab a tortán, hogy ez egy elég ritka kétajtós kivitel, lehet bel?le vagy 6-8 darab az országban.
Viszont lassan ki kéne cserélni a gyári tömítéseket a motorban, pedig alíg van bennük vagy 410 megaméter (c:
Hibalista
- Generátor felújítás, gömbfej, kinyomócsapágy, h?t?, gumiágyas ékszíjtárcsa (ez volt a legdrágább, mert ki kell hozzá venni a motort), ablakemel? mech.
- semmi komoly
Ide hordtam szervizbe
Van egy Haynes manualom :-)
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Popovics "saab900 guru" László
2030 Érd, Tusnádi utca 42.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1983 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 270000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 140000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Colt | Következő autója? | már megvan: SAAB 900 Commander ´85 (kétajtós 8 szelepes Turbo Intercooler) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
