A megbízható barna tank
Szöveges ítélet
Ez a második ilyen autóm. Szinte mindig van mit csinálni rajta, de éles helyzetben sosem hagyott cserben, nem állt le az út szélén, pedig bejártuk vele Európát keresztbe-kasul, jó soxor. Csomagterébe minden belefér, ha lehajtom a hátsó ülést, nemcsak biciklik férnek el benne, de még aludni is tud 2 ember... A turbo motor teljesítménye miatt sehol sem maradok szégyenben, elegánsan viseli a lassú haladást, de a pörgős motor másra biztatja az embert. Egyszer árokba löktek télen, német autópályán karambolba keveredtünk, belém jött egy részeg szuzós, nekem tolatott egy kamion, de sosem hagyta, hogy bajom essen. Minden baleset után lábon jött el, és némi kozmetika után még mindig így néz ki a gép. 22 évesen még csodásan csillog a (jórészt) eredeti metálfény. Imádom a rendezett belső terét, nagyon kényelmes, de hosszú úton csak az első két embernek. Új autó nem kell, mert vagy ronda, vagy félteném. A legtöbb alapvető bütykölést magam is meg tudom csinálni, egy rendesen felszerelt műhelyben még többet meg lehetne, de egyre kevesebbre van időm, ezért Laci bá´ egyre többet látja... Van benne 8 szelep, egy jó nagy turbo, intercooler, APC, és rengeteg elektronika. Sehova nem tudok úgy elmenni vele, hogy ne kapjunk pár dicsérő szót, ne kérdeznének róla ezt-azt. Büszke vagyok rá, szeretem ;-)))))
Utóirat: A hozzászólás megírása óta eltelt több, mint 1 év, és sok-sok km. Szeretném megerősíteni a megbízhatóságot. 24 éves korához képest igen kevés hibát produkál, azokat vagy otthon meg lehet javítani, vagy legalább is olyan szintre lehet hozni a kocsit, hogy a szervízig eljusson. Nagyon húzós időszakon vagyok túl, amikor is kevesebb figyelmet és időt tudtam rászánni, kiugróan nagy hajtás mellett (kb. napi 200+ km-t tettem meg vele 2 hónapon keresztül, a karbantartás legkisebb esélye nélkül). Ez most meg is látszik a motor állapotán, de soha sehol nem hagyott ott. Most éppen szanatóriumban pihen, és nemsokára visszatér az uralni az aszfaltot ;-)) Hiányzik, mint állat (pedig van másik autó addig is...)
A szerviztapasztalat 7 pontos, mert igaz, hogy Lacibá´ megbízhatóan dolgozik, viszont 130km-re lakik tőlem, és nincs túl sok öreg Saabokhoz értő megbízható szerviz útközben...
Alkatrész viszont van hozzá dögivel, utángyártott is, olcsón.
Hibalista
- Szinte minden lecserélődött már rajta.
Ide hordtam szervizbe
Popovics Laci bá, Povila szreviz, Érd.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
CRIVACO Lovendegem, Belgium.
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1984 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 105000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 150000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 900 GLE | Következő autója? | Egyelőre marad ;-))) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
