Szolgál és véd, és még szép is, meg gyors
Szöveges ítélet
Igazi ´understatement´ autó, azaz kevesebbet mutat, mint amennyit tud. Robbanékony, dinamikus, elegáns. Belül hatalmas terek, a csomagtartója a legtöbb kombit odaveri, pl. a 9-5 kombi raktere is kisebb. Lehajtott hátsó ülésekkel én a zenekarunk majdnem teljes felszerelését bele tudom pakolni.
A turbónak köszönhetően kellemes velő előzni, meg úgy általában biztonságban érzem magam a belsejében. Van pár gyerekem, úgyhogy a biztonság elsődleges. Olykor érzek némi alul-kormányozottságot, de az én autómon kemény sportrugók vannak, tehát elég stabil élesebb kanyarokban is. A fogyasztás városban nagyon cudar, 13-14 litert megkajál. De a kényelemnek (aut.váltó) és az erőnek (240 le / 340 nm) ára van, nem 8 literes fogyasztásra számítottam, mikor belenyúltam ebbe az autóba. Ami nem nagyon tetszik, hogy a hazai vacak utaknak köszönhetően az autó rettenetesen ´beszédes´, azaz nyikorog, cicereg (kárpitok, csomagtérajtó,stb..). Ez tipikus 9000-es jelenség, mindegyik ad hangokat. A 9000-esek felfüggesztése elég kemény, ezért az úthibákat a belül ülők is jobban érzik, mint pl. egy légrugós francia autóban. Engem nem annyira zavart, de ezért kaptam kritikát az ´utasaimtól´. A fenntartása ennek a nyugati autónak sem olcsó, de ismét oda kanyarodok vissza, hogy ezt előre tudtam és vállaltam.
Hibalista
- Csak a nagyob beavatkozásokat írom ide:
-
- DI panel: 2x volt cserélve, a 9000-eseknél leggyakrabban ez ´sül meg´. 60-80e Ft-ért lehet új panelt szerválni, használtan nem érdemes.
- Automata váltó - kb. 200.000 km után halt meg, így nem olyan meglepő. Valszeg a tuningnak van hozzá köze, bár a hivatlos udvari szállító, a Hirsch tuningolta az autót, az aut. váltók mindenképpen rosszabbul viselik a nagy nyomatékok (esetünkben 340 nm) folyamatos rájuk szabadtását. Én nem kínzom a kocsit, de hosszabb távon ezzel azért lehet számolni. Egy nagyon jó szerelő csinálta meg 300.000 Ft-ért, ami összehasonlításban nem számít rossznak, de aut.váltót bármilyen autón drága javíttatni.
- A többi hiba a normál használat miatti kopásból/elhasználódásból eredt.
Ide hordtam szervizbe
Babella Zsolt és Lengyel Attila műhelye a XIII. kerületben a Tahi úton. Értenek a Saabhoz és csak Saabot szerelnek. Nincs szegecselés és sufni tuning, az ügyfélnek elég határozottan megmondják mit és mennyiért kéne cserélni, ha más megoldás nincsen. Páran nem kedvelik őket szókimondó (olykor bántónak ható..) stílusuk miatt, nekem viszont ezzel semmi bajom, mert megbízhatóak és pontosak, továbbá az áraik sem arcátlanok. Az aut. váltó kivételével mindent itt csináltattam és csináltatok az autón. Annyira kedvelem a szolgáltatásaikat, hogy szinte miattuk fogok legközelebb is Saabot venni. Ha ezt eladom egyáltalán.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 160000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | 9000 CC ´86 | Következő autója? | Saab vagy Volvo |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
