Sznobok gyönyöre avagy a hiperszemét svéd csoda
Szöveges ítélet
Ez ember megfizet a sznobériájáért.
Szép volt (nekem legalábbis), elegáns, veritrendi, yuppie-knak csajozós, társadalmilag valóban meghatározó, és a 2.3-as turbóinjektoros motor (200LE) szinte a MiG-29 teljesítménykategóriájába emelte.
Full extrás volt, természetesen: automata, tempomat, anyámkínja, f?thet? b?r, minden elektromos, istennyila. Csillogott-villogott, belül is - az a bizonyos cockpit feeling valóban m?ködött -, kényelmes volt, biztonságos és igazi élményt jelentett közlekedni vele. Amíg ment.
Na, de nem ment. Ennyire aljas és értelmetlen autóval sosem találkoztam. Csak egy példa: a Hegyalja úton felfelé, csúcsforgalomban tisztességes járm? nem akad el. Hát ez megtette. Kint a tömeg ?rjöng, bent az idióta az öltönyében izzad, a trendi gép meg röhög a markába és pihen... És hogy miért? Mert elromlott egy szenzor. Valahol, valamilyen szenzor.
Anyádat. Tréler. Anyádat. Sziki. Anyádat (nem Szikinek!), az autónak. Estére kész lett. Harmadnap elromlott egy másik szenzor, és megint megállt. Anyádat. Tréler...
Drágán vettem, ámdeviszontellenben nagyon sokat költöttem rá. Amikor eladtam, Mekka felé fordulva imádkoztam és hálát adtam Mohamednek, amiért megszabadított a gonosztól.
Megfizettem a sznobériámért. Azóta Mercijeim voltak-vannak. És láss csodát, ezek valahogy nem állnak meg, hanem mennek és mennek és mennek...
Ennyit az emberi ostobaság, a divat és az én egykori Saab-om összefüggéseir?l. Soha többé Saab-ot, legfeljebb repül?ben.
Hibalista
- direktgyújtás-panel, feszültség szabályozó, kürt, h?t?ventillátor, klímaventillátor, annyira-high-tech-vmi-h-a-NASA-sem-tud-korszer?bbet, de nem érdemes sorolni, mert gyakorlatilag mindig minden elromlott benne.
Ide hordtam szervizbe
Sziki - remekül dolgozik, és gyorsan
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 180000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | Scorpio 2.9 4x4 - százszor jobb volt, mint a Saab | Következő autója? | Mercedes E290 TD |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.9/10) |
