Száguldó Er?d- vagyis a Koronás Griff
Szöveges ítélet
Amikor el?ször megláttam az új szériás 9000-et rögtön megtetszett. Elegáns, gyönyör?, robosztus de ugyanakkor kecses, svéd, szóval maga az autó. Akkor még nem gondoltam volna, hogy 11 évvel kés?bb én is büszke tulajdonosa leszek egy ilyennek...Úgy alakult, hogy az el?z? autómat nyugdíjaztam és megtehettem azt, hogy egy alsó-középkategóriás autó árából tudtam venni egy 11 éves Saab 9000-est. Minden ismer?sömt?l azt kellett hallgatni, "nem vagy normális, te vettél egy 11 éves 9000-est"- ami persze engem nem nagyon érdekelt és ?k is rájöttek amikor beültek az autóba, becsukták az ajtót és nem a lemez kongását hallották, a térdük nem a keszty?tartót birizgálta, az ülésfütés elindult a fenekük alatt, a 2300 köbcentis motor tiszteletteljesen dünnyögött a motortérben, és 1000 kilóméter után nem sok kedve van kiszállni bel?le az embernek...
Szóval az autó az enyém lett, eleinte csak kóstolgattam azt a 3 Suzukinyi teljesítményt, de amikor már megismertem bizony-bizony m?velt olyan dolgokat amit ránézésre az ember legvadabb álmaiban sem képzel el róla. Arra a 230 lóer?re egy szolíd turbó felirat utal a h?t?rácson, és egy kb 2,5"-os cs? a hátsó lökhárító alatt. 160-nál ugyanúgy nekiáll gyorsulni mint 50-nél, emelked?n nem kell vele kimenni a küls? sávba (elég kevés az esély, hogy pont ugyanakkor ugyanott egy er?sebb autó jönne mögöttünk) és a bels? komfort igen magas. Ilyen b?rülést autóban alig lehet látni mint egy 9000 Aero ülés, talán az S80-as Volvo illetve egy Audi A8 ülése hasonlít hozzá egy kicsit, de még van mit lelesniük a Saabról. A fenntartása nem olcsó, én eddig nem tapasztaltam semmi olyan extrém költséget már lassan 2 év alatt amire azt mondtam volna, hogy aránytalanul magas lenne. A vezérm?lánccsere olyan 250.000 Forint körül mozog, állítólag 180.000 km környékén szokott el?jönni, de van olyan márkatárs, akinek több mint 300.000 km után lett kicserélve.
Prémium autónak tartják a mai napig talán ezért félnek t?le az emberek, de meghálálja a gondoskodást és tör?dést.
Az tény, hogy ki kell fogni egy jó állapotú darabot, 10 év alatt bármit le lehet lakni nagyon, és ha valaki egy ilyen autó vételén gondolkozik, az ne sajnálja a pénzt egy állapotfelmérésre, nagyon bele lehet bukni egy leharcolt példányba.
Szóval van er?sebb, gyorsabb, drágább autó, aki Saabot vesz, nem véletlenül vesz ilyet.
A dugóban való araszolgatás nem olcsó vele, a kényelem viszont kompenzálja. Városban simán be tud nyelni 11-12 litert, ennél már csak a hajszolt autópálya lehet több. Országúton pedig ha úgy tartja úri kedve 7-8 literrel elmegy. Szóvel nem egy bevásárlóautó, de nem is arra tervezték.
Én örülök, hogy egy ilyen autóval autózhatok, nem vágyok jobbra...
Hibalista
- Klímával kapcsolatos dolgok, klímavezérl?egység csere (28000), gáztöltés, gömbcsuklócsere (nem az autó hibája úgy gondolom a 150 ft-os literenkénti útadóból futná arra, hogy megcsinálják azt a pármillió lukat), szelepfedéltömítés, olajcsere, csomagtartó teleszkóp. (3000)
- Motortartó gumibakok 60000, klímahűtő 30000
Ide hordtam szervizbe
Popovics László, Érd Tusnádi utca. Ha valaki ismeri a Saab-okat, akkor az ?.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Bontó: Fazekas, Keresztúri út. Náluk eddig még mindent kaptam, korrektek, nem lehúzósak. Szerencsére ritkán megyek oda:-)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 156000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | BX 1.6 | Következő autója? | Esetleg még egy 9000, majd egy Dodge Viper:-) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
