Svéd acél meg 150 ló = drága szerelem
Szöveges ítélet
A lecserélt batárnagy Opel Omega B (2000 ccm, benzin, 136 LE, automata, 1600 kg, kombi, fehér) után kerestünk valamit, ami nem jelent visszalépést se kényelemben, se teljesítményben, se biztonságban. Sokáig nézegettünk 850es Volvokat, nagy volt a szerelem, de annyira csalódottak voltunk minden egyes megnézett autó után. Vagy pocsék állapotban voltak, vagy megfizethetetlenül drágák :( Jó minőségű használt Volvo egyébként a márkakereskedőknél van (Ivanics Budapest) Akármelyiket is néztük meg, mindegyik kifogástalan volt, vagy ismertek voltak a hibái. Cserébe drágán, de átnézve. Néztünk 9000eseket is, kis kompromisszum, hogy nincs belőle kombi. Kutyus miatt kellett volna, de úgy döntöttünk, elfér az az 50kg-s öleb a ferdehátúban is. Megnéztünk vagy 6-7 db 9000-est, és rosszabbnál rosszabb állapotúakat találtunk. Mind hihetetlensok km-rel, szanaszét törve. Főleg az ecseri úti autópiacon. Az a halálom. odamegyek, megnézem.. km minimum 2-3× annyi, mint ami rá van írva, szanaszét ütve vágva, csupa szilikon minden, dohányszag.. vááááááá... Majdnem megvettünk egy sötétkék példányt. 2.0 Turbo is, 150 Le, közepes állapot, de nem széttörve. Turbojavításgyanúsan. Még mielőtt megvettük volna, még1× felnéztünk a netre. Hasznaltauto.hu, expressz.hu, autotrader.hu, és kivételesen: hasznaltauto.com. ÉS HOPPÁ ott volt egy rég lejárt hirdetés, világoskék, 126.000 km-el, 5 ajtós, 2 literes. De már úgysincs meg... Telefon... őőőőő.. SAAB??.. Józsi van itt SAAB? jaaa van valami kék, az az asszem... REMEK.. megyünk. kiderült, h ez egy Renault márkakereskedés. ki keres itt SAABot??? hát mi!!! megnéztük. gyönyörű állapotban, hihető 126000 km-el. Azonnal lecsaptunk rá. Mint kiderült épp időben... másnap jött egy másik vevő is. Swiss Edition. tehát svájci valószínűleg, tehát rengeteg km-el. Megkérdeztük mivan... Az autót behozták másfél éve svájcból, de a tulajdonos közben elhagyta az élők sorát, az autó a rendezetlen jogi helyzet miatt, másfél éve állt, majd beszámították egy új renaultba. (ekkora baromságot.. ők tudják) Szerelőnket már ki se hívtuk, annyira nagy volt a "LOVE", mert végre találtunk egy szép állapotút. Sikerült lealkudni az árát kicsit, kapott friss műszakit, meg akksit. A renault rendszerében láttuk a bevételi árát 1100000 körül volt, mi 960.000ért hoztuk el vizsgával :) jó üzlet nekünk. Ők biztos nem vesznek be azóta SAABot. Első út haza. Hűdekényelmes, hűdemegy, digitklíma - dejó, ülésfűtés - wow (Omegában nem volt ), fedélzeti computer. Nagyon tetszett mindenkinek. Sokak szerint ormótlan, ronda kocka. Szerintem gyönyörű. a mai napig megcsodálom, ha látok egyet. Következő út a szervízbe. Átnézés, vezérműszíj, olaj, stbcsere, fékek ilyesmi. a szerelőnk azt mondta: Én nem tudom hogy csináltátok, de se rozsdafolt, se törés, se semmi. Svéd acél :)
Motor szépen jár, turbo szépen fütyül. Minden OK. rákerült egy vonóhorog a rácz-tól, kapott mégegy távirányítót. Mindenkinek nagyon tetszett, nagyon nagyon jó vezetni, utazni benne, nézni, pakolni. A plüss sajnos nem kutyapárti, 40-50 perces porszívózás követett minden nagyobb kutyás utat. Aztán jöttek kisebb nagyobb gondok. műszerfalvilágítás-kapcsoló, vészvillogó nem ment, kiégtek izzók, fényszórórelé (marha idegesítő... magától fel-le kapcsol néha.. és a többiek nem nagyon értik, h mi a francnak villogok rájuk), jött a DI-panel (gyújtáspanel, tipikus SAAB-betegség. a motor tetején van elhelyezve az elektronika, és rendszeresen szénnéég, cserélni kell. Állítólag egy tapasztalt SAAbos el se indul csere DI-panel nélkül a csomagtartóban hosszabb utakra. A Szervizek szívesen adnak kölcsön DI-panelt aprópénzért ilyen utakra. Ha cserélni kell, na az nem apró pénz). - TRÉLER. :( Majd jött a gyújtáskapcsoló, index-relé megint, AC pumpa (ekkor otthagyott minket másodszorra is ). Kiderült, h nem szabad bizonyos benzinmennyiségnél kevesebbel a tankban közlekedni, mret az AC melegszik, és csak a körülötte lévő anyag hűti. Ha kevés van (a computer már csak 50km-t mutat), azonnal tankolni kell. Egy idő után már az ACC (Automatic Climate Control) se működött. Valamelyik sensor behalt. Van egy pár. Figyeli a belső, külső, beérkező levegő hőmérsékletet, a napfény erősségét és még kitudja mit. Egyébként egy rémálom azt kezelni. elég jól kijövök az elektronikával, de ehhez nem volt elég se a saját tudásom, se elolvasni az útmutatót. Ki kellett nyomtatnom és úgy nagypapásan, lépésről lépésre okulni. Ciki. Egyébként, ha működött jól végezte a dolgát, de miután valami megpusztult benne, folyton hűtött... télen is. Központi zár is folyton szórakozott.. Hol nyitott, hol nem. Őrület. Sokszor félve indultunk el nagyobb utakra, mert mivan, ha megint otthagy. Szerencsére csak 2× fordult elő, de ez is több, mint amit szabadna. Egyszercsak elkezdett rázni fékezésnél, mint a veszedelem. A szerelők azt mondták, h stabilizátorpálca.. ok CSERE.. HÁT nem. tovább, gumik? nem, akkor nem csak fékezésnél lenne. féktárcsa? lehet.. csere.. megszűnt. egy idő után megint előjött. felszabályozás. Király.. megint. :( Kiderült, h bizonyos gyártók gagyi féktárcsát árulnak, ami nem bírja, és hullámos lesz. Erre figyelni kell.
Több hibára nem emlékszem. Jöjjenek a jó dolgok. Vezetni: iszonyatosan jó. Az a 2.0 turbo, 150 Le, tökéletes abba az autóba. Ment, ha kellett, nem evett sokat, és nagyon rugalmas volt, mivel már elég alacsony fordulatszámtól megindult a légáram. 0-100 km/h: 9,8 körül van ha jól emlékszem. 200-at vitte még, tovább nem mertem, de ment volna. Kényelem pazar, hosszú utak után is kipihenten száll ki az ember. fogyasztás: városban 11-2-3 stb, láb, idő és dugófüggő. Szeretett városban menni, mivel már korán fellép a turbónyomás. városon kívül: olyan 7-8 extrém esetben vol 6-7 is, autópálya 130-140-150nél olyan 8,5-9 körül. Előzni marha jóvele :) pedig "csak" 150Le. De mind nagyon lelkes, és emiatt élvezetes vezetni.
Ha bárkinek bármi kell, vagy segítség, vagy hasonlók, keresse meg a saab 900 klubot. Nevével ellentétben a többi SAAB-al is foglalkoznak. Kedvezmény jár vele, SAAB polárnál pl 40% alkatrészár-engedmény, stb. Megéri belépni. Vagy írjon nekem 9000-el kapcsolatban szívesen eligazítom. ( sirfeise_kukac_gmail.com ).
Amúgy a SAAB-szakik km-re meg tudják mondani, hogy mikor mi fog tönkremenni az autón. És igazuk van. mindig. :( drága játék.
Összességében el tudom mondani, hogy megérte. Mire eladtuk sokat buktunk rajta, hibáa vettük áron alul. Dehát ez van nálunk. Valamiért a magyar autópiac nem értékeli, ha egy autó nagy és jólfelszerelt. mindenki fapados suzukit vesz. Az occsó... mégha a hitelbe beledöglik is. vagy ha nem abba, akkor az első fába. A biztonságos, kényelmes, nagy autó, bizony falja a pénzt.
SAAB 9000 2.0 CS EcoPower 1996/12 SZUMMA: nagy, (szerintem nagyon szép, de csak az 5 ajtós) kényelmes, jó menetdinamikájú, marha jó vezetni, ahhoz képest nem eszik sokat, nem valami megbízható, marha drága az alkatrész hozzá, de legalább van egy pár specialista, akinek van. (Rácz Mobil, Saab-box, Sziki-car). Egy SAABos arcán, hacsak nem épp szervízszámlát fizetett, vagy fog, mindig mosoly ül a volánnál :) Csak a CHECK ENGINE fel ne gyulladjon, mert akkor gáz van. Aki ezt vállalja, annak ajánlom szeretettel. Jó volt, valószínűleg nem lesz mégegyszer. SAAB szerelmesek nem fognak csalódni, mert azok meg tudnak bocsájtani minden számlát.
Akit csak a kocsi érdekelt, annak köszönöm a figyelmet, ne olvasson tovább. A többi a Rácz-Mobilról szól.
Amikor úgy döntöttünk, hogy eladjuk az autót, próbálkoztunk neten, de nem érdekelt senkit, majd elvittük a Ráczhoz, mert láttuk, h nála vannak eladó kocsik. Állt kb 1 hónapot: semmi érdeklődő. OK.. akkor elhozzuk. Mikor odamentem, a kocsi egy fa alatt volt a sarokban, eladó felirat sehol, csupa mocsok, kosz, nem tudták beindítani. ENNYIT A RÁCZ FÉLE SAAB SZERETETRŐL. Aki szereti az autókat, az nem hagy így magára egy kocsit a sarokban. Marha dühösen hoztam el. Később hívott, h mégiscsak lenne egy vevő. OK.. odavittem. Mondta, h hagyjam ott, OK. És jutalékot nem kér, mert már nem akar ezen keresni. OK. Ez a minimum ezek után. Hívott, h átnézték a vevő kérésére a kocsit, és ami hibát találtak, azt 100.000 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Forintért megcsinálják, azt szeretné a vevő még lealkudni. MI AZ ISTEN??? elrepedt a vízpupma, és megint nem ment egy központizár.. Emlékeznek? 10.000 ftba kerül. mondjuk csere még 5000, vízpumpa.. kb 7000 Ft. az kemény 22.000.... Szal lealkudta, mert már el akartuk adni, majd a nőről méglehúzott 100.000 Ftot egy félórás melóért. Ennyit arról, h nem akart keresni rajta. SOHA TÖBBET RÁCZ. Ugyanolyan gerinctelen, mint a többi kereskedő. Csak leleményesebb. NEM AJÁNLOM.
Hogy ezek után azt mondanám, h SOHA TÖBBÉ SVÉD? Hát dehogynem!!! . Az autót Nyugat-Európában gyártják (tervezik) és pont. németek, svédek (esetleg franciák, olaszok, de az más). Mostmár a japánok utolérik őket, de a szív a lélek nekem még mindig hiányzik. A következő autó: Volvo S70 2.0 T5 (226 Le :))) ) Szóval a svédeket továbbra is szeretjük.
észrevételeket, kommenteket szívesen várom ide: sirfeise.saab_kukac_gmail.com
Hibalista
- jajajj sok minden volt
-
- HIBÁK:
- - AC pumpa (tréler)
- - DI panel (tréler) - drága volt
- - gyújtáskapcsoló
- - hűtő (utángyártott, 30e körül volt)
- - fényszórórelé - újraforrasztják és jó is: 12000
- - indexrelé - szintén, de már nem tudom mennyi volt
- - hátsó ajtóban központizár - 10.000 körül, nem megy miatta a többi ajtó sem :/
- - műszerfalvilágítás-erősség szabályzó
- - elektromos antenna - 12.000 körül.
-
- nem hiba, csak költség:
- - vezérműszíj + görgők vételkor
- - vonóhorog - bontott, 25e
- - távirányító 12e
-
Ide hordtam szervizbe
Sziki-Car Kft.
korrekt, rendes, van mindene, új bontott, felújított, de mint a többi SAAB-os, MÉREGdrága...
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Rácz-Mobil Kft.
van mindenük, ők is bontanak 9000-eseket, értenek is hozzá, de nagyon-nagyon lehúzós. Úgy érzem többször is sikerült átvágniuk. Furcsa ezekután Győri Dani Gábort (ügyvezetőt) SAAB szerelmesként és megszállottként az igyszeresdasaabod.hu -n látni. Részletek az utolsó bekezdésben fent.
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 126000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 55000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Omega B 2.0 Caravan Automata | Következő autója? | Volvo S70 T5 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.6/10) |
