Repül? trezor
Szöveges ítélet
Ez az autó imádni való, szívós mint egy teve, kitartó mint egy grizzly, és gyors mint egy (sánta) gepárd, szóval egy állat.
A viccet félre téve az repcsit hét évesen vásároltam, az óra szerint 172000 kilométer volt benne, ami reálisnak t?nt. Azóta immár 150.000 kilométert autóztunk együtt (2 év 4 hónap alatt!), de szinte minden perc élmény volt. A járgány elég agresszívan gyorsul ahhoz, hogy 1+1 sávos útjainakon és városi közlekedés mellett meglepetéseket okozzon a többi közleked?nek. Szóval köd el?tten, köd mögöttem.
A szervíz ellátottsága t?rhet?, bár én csak a megszállottakat ajánlom. Szerintem, aki öreg SAAB-ot akar vásárolni, az el?ször keressen a környéken egy erre specializálódott szerel?t és csak ezt követ?en vásároljon. Ha nem tudja, hogy az adott szervíz mire specizett, akkor nézzen szét az udvaron, ha nem áll ott 4-10 szétszedett rom, vagy javításra váró SAAB, akkor rossz helyen jár.
Ez azért is fontos, mert az alkatrészek esetén sokszor ezerszer jobban megéri egy jó állapotú használt alkalmazása, mint egy méreg drága újjé.
A belseje tágas kényelmes, minden kézre áll, illetve rövid id? alatt megszokható, megszerethet?.
Ja és persze biztonságos is. Sajnos ezt - önhibámon kívül -módomban állt kipróbálni. Szóval ez egy repül? trezor.
Komoly meghibásodása nem volt. Hibái kizárólag az alkatrészek elöregedése, elfáradása miatt következtek be. A két relé kicserélését Tör?csiknél olcsón meg lehetett úszni. Az AC pumpa drágább volt, ámbár nincs okom panaszkodni. Az alacsony hibaarányhoz persze az is hozzátartozik, hogy Tör?csik Gábor az autó megvásárlásakor azt ajánlotta, hogy minden 10.000 km-nél olaj, olaj- és leveg?sz?r?, valamint gyertyacsere (ez utóbbira nem mindig volt szükség). (A Tör?csik m?hely becsületére legyen mondva, hogy kiszámított id?mre tekintettel ezt gyakran boxutca jelleggel csinálták meg.) Ezt a tanácsot maradéktalanul be is tartottam. A SAAB így turbója és kora ellenére sem eszik mérhet? mennyiség? olajat.
Ha panaszkodni kellene, akkor a fogyasztására panaszkodnék. A legtakarékosabb üzemmóddal sem sikerült elérni a kilenc litert, bár igaz, hogy komoly gyilkolászós üzemmódban sem evett 12-nél többet. A gép 200-ig repül, de ott a két literes motor elfogy, így nem is érdemes 160-180 fölött repdesni. Az autó remek teljesítményét a hatóság számos alkalommal igazolta. (Sajna fényképpel, illetve videó felvétellel is.)
Hibalista
- AC pumpa, távolsági reflektor relé, h?szabályzó relé, jobb hátsó ajtóban a zár m?ködtet? "pisztoly", szilent blokkok
-
Ide hordtam szervizbe
Tör?csik 2000 Kft.
Tör?csik Gábor
1217 Budapest, II. Rákóczi Ferenc utca
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Mischl Autóház Pécs
Komlói út (csak egyszer voltam)
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 172000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 150000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | 123 200 D | Következő autója? | SAAB 9000 CSE |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
