Megalázó, durva szerelem
Szöveges ítélet
Én egy sportosnak mondott civicb?l ültem át. Egy másik világba kerültem... Ez akkor volt amikor a wallis még abban a sz?k udvarban volt a kassák és a váci között. Szóval egy sz?k udvar tele nagyon nagy autókkal. Szégyenszemre meg kellett kérnem ?ket, hogy áljanak ki vele, ekkora autóban még utasként is feszengek. Na aztán elindultam haza vele. Minden szép, minden m?ködött, villanyos b?rülés, automata klíma, széphangú hifi, tet?ablak, fedélzeti számítógép... én voltam a king of váciút. Aztán amikor kiértünk a városból, gondoltam kipróbálom hogy megy. Hát, mint akit hátulról megtaszít a TGV, úgy hagytam le a sárgabuszt, hogy kapkodni kellett, nehogy földkörüli pályára álljak. Mint az ?rhajósnövendékeknek a centrifugában eltorzul az arcuk, nekem egy vigyor gy?r?dött fel a képemre és ez nem is múlt el, amíg vezethettem ezt az álmot. Akkor azt hittem örök h?séget fogadunk egymásnak, de aztán az élet...
Ez egy rendkívül peches autó volt. Jó, én is megkaristoltam párszor, amíg megszoktam a méreteket, de ezt a szegényt mindenki eltalálta. Parkolóban állva beletolatott egy öreg taxis, pedig saját állítása szerint 30 év alatt még koccanása se volt. Nagymama ötvennel belegangolt hátulról a trabanttal az álló autóba, az elejét elvitte egy gimnazista az aputól kölcsönkapott céges astrával.... szóval volt minden, de qrva drágán mindig megcsinálták, kiglancolták, hogy a következ? koccanást már megint gyönyör?en kapja. Tizenegynehány év vezetés és tizenegynehány autó után azt mondhatom, soha ilyen pechszériám nem volt. Pedig amúgy a kocsi jól szolgált. Volt neki egy visszatér? kontakthibája, amit?l a computer átállt szükséghajtásra (0 alapjárat, ha leveszed a gázról a lábad megáll), de egy id? után már tudtam melyik csatlakozót kell megmozgatni-kontaktsprézni (a csere nem használt, de drága volt) és ment megint, mint az álom.
Wallisékat akkor jól meggy?löltem. Folyton hülyének néztek és százezrekkel átvertek, és még többel is akartak, de azt már nem hagytam.
Szerettem az egyéniségét, a "modern konzerativizmusát", a stílusát, azt ahogy százhatvanról gyorsult, azt, ahogy ment, azt, hogy számtalan balesetet úsztam meg (pl. mikor a kanyarban két egymást el?z? autó bukkant fel velem szemben, satufék fél lábbal az út mellett és nem estünk el.) szerettem, hogy akkor is vigyázott a gyerekekre, mikor belénkszálltak, szerettem, hogy sokkal jobb autó, mint amilyen sof?r voltam (vagyok) és mégse csinált bel?lem száguldozó állatot (na jó, egyszer, de azt máig szégyellem). Szóval ma is nosztalgiával gondolok rá.
Olyan volt, mint egy isteni szeret?. Kicsivel tapasztaltabb, mint én, sokmindenre megtanít, de soha nem éreztem, hogy mindenki használta már el?ttem, s?t, olyan volt, mintha senki sem tudnhatná miben van részem. (nem egy tizenkilencéves sz?ke szilikonbombázó, hanem egy harmincas vörös ördög)
Ma már vannak modernebb autók, szebbek is. Ma már mást jelent 200 lóer? és 343 Nm, de én amazt turbólyukkal együtt is jobban szerettem. Szerintem az volt az utolsó saab, és néha, amikor látok egy régi aerot, még elfog a vágy, hogy vegyek egyet. Hát nem tudom. Hirtelen felindulásból talán. Ha lenne egy jó állapotú, és pont lenne annyim.
a gm a saabruhás opeljével meg bekaphatja.
Hibalista
- a vásárláskor egy vagyont kellett rákölteni, utána nem voltak vele nagyobb gondok. csak kicsit sokat kellett lakatolni-fényezni... :-(
Ide hordtam szervizbe
wallis - a legnagyobb genxter banda! a szememet is kilopták volna. sokáig azt gondoltam, nem veszek saabot, amíg ?k forgalmazzák... igaz akkor még akartam saabot venni. de ez egy másik történet.
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 100000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | civic | Következő autója? | saab 900 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.7/10) |
