Légies vadállat
Szöveges ítélet
Májusban vettük meg az autót egy másik 9000-es helyett, ami sajnálatos módon összetört... A vételkor ez volt a legjobb állapotú 9000-es a piacon. 191ezer km, az állapotfelmérésen nem lep?dtünk meg, hogy "jé ez 3 darabból lett összerakva", persze apróbb javítások voltak. Megvettük, helyrehozták a kisebb hiányosságokat (ilyen szilent, olyan gumiizé). Két helyen rohad a kasztni (kerékíveknél), mert törve volt és hanyagul fényezték újra, id?vel ezek is javítva lesznek, csak egyel?re nincs donor.
Ezek voltak a száraz tények, de ez az autó nem ezekt?l jó igazán... Ez egy Aero, ami SAABéknál a csúcsmodellt jelenti: sportosabb futóm?, optika, bels? tér és végül, de messze nem utolsó sorban sportosabb motor. Persze minden az ésszer?ség határain belül, mert ugye ez egy nagy és kényelmes utazóautó. 16-os felnik, körben diszkrét, színre fújt küszöbök ill. kötények, szolid hátsó szárnyacska. De a legegyedibb rész a bels? tér: ilyen ülések más autóban nincsenek, még csak hasonlóak se :) A motorháztet? alatt egy 2.3 literes, nagynyomású turbos (Mitsubishi TD04) soros négyhengeres dolgozik, egy kis Hirsch okosítással, amit újkorában tettek bele. Az eredmény 268LE és kb. 400 Nm. Az alap 9000-eshez képest a futóm?vön nem sokat változtattak: felkeményítették, picit leültették és izmosabb stabilizátorokat raktak bele.
Isteni érzés vezetni ezt az autót. Ahogy fekszi az utat, amin hangtalanul suhan, ahogy ?ser?vel gyorsul... De nem makulátlan a dolog. A sportosabb hangolású futóm? miatt városban kicsit döcög?sebb az utazás. Szerencsére a pattogástól messze van, mert nettó másfél tonna a kocsi, így leginkább feszesnek lehet nevezni. Budapesten nem érdemes rossz úton odalépni neki, mert a 400Nm az els? kerekeken nem a legjóindulatúbb dolog, még kipörgésgátlóval sem. Csavargatja, tekergeti a kormányt, kapaszkodni kell izomból, hogy ne essünk le az útról. Olyan ereje van, hogy kettesben is elkapar (már 2500-as fordulatnál is), aztán hármasban megfogja az utat és elemi er?vel gyorsul. Városon kívül érezni igazán a kraftot. A legjobb az egészben, hogy ez egy kényelmes, nyugodt utazóautó, ezt vezetve az ember lehiggad, a külvilág távol esik az érzékekt?l. A vezet? tudja, hogy mire képes az autó, hogy szinte bármit otthagy, de éppen ezért nyugodtság tölti el és szépen, ráér?san halad együtt a forgalommal. Nagyszer? ebben az autóban, hogy kevesebbet mutat, mint amennyit tud. Persze aki kicsit konyít az autókhoz észreveszi, hogy ez egy Aero, de igazából nem maga az autó kelti a felt?nést, hanem a turbo hangos süvítése :) Visszafogott, elegáns, könnyed megjelenés és brutális er?. A legjobb párosítás. Aki exkluzív, de mégis felt?nés mentes autóra vágyik, annak ideális választás a 9000 Aero, de a vételár csalóka (másfél milla körül hirdetik ?ket), mert a fenntartás elég drága. A fogyasztás ett?l az autótól teljesen korrekt, 270LE-s járgánynál a 15l körüli iszogatás még kevésnek is mondható. Az élmény, amit ad minden hátrányát kompenzálja.
Hibalista
- Van egy 9000-es, ami sajnálatos módon összetört, abból raktak át egy csomó alkatrészt, tehát ezek ingyen voltak (persze munkadíjat azért kellett fizetni).
-
- DI panel (gyújtásvezérlés, 80ezer nettó), komplett váltó (el?z? tulaj hajtotta a szekeret... bontottan 150-200ezer), radiátor (25ezer), elektromos antenna mechanikája (15ezer).
Ide hordtam szervizbe
Sziki-car
Bp., XIV. Komáromi út 34.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 191000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 9000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 15 l |
Előző autója? | 9000CSE | Következő autója? | SAAB 9000 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
