A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Saab » 9000 (1984-1998)

9000 2.3T Aero 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Légies vadállat

Szöveges ítélet

Májusban vettük meg az autót egy másik 9000-es helyett, ami sajnálatos módon összetört... A vételkor ez volt a legjobb állapotú 9000-es a piacon. 191ezer km, az állapotfelmérésen nem lep?dtünk meg, hogy "jé ez 3 darabból lett összerakva", persze apróbb javítások voltak. Megvettük, helyrehozták a kisebb hiányosságokat (ilyen szilent, olyan gumiizé). Két helyen rohad a kasztni (kerékíveknél), mert törve volt és hanyagul fényezték újra, id?vel ezek is javítva lesznek, csak egyel?re nincs donor.

Ezek voltak a száraz tények, de ez az autó nem ezekt?l jó igazán... Ez egy Aero, ami SAABéknál a csúcsmodellt jelenti: sportosabb futóm?, optika, bels? tér és végül, de messze nem utolsó sorban sportosabb motor. Persze minden az ésszer?ség határain belül, mert ugye ez egy nagy és kényelmes utazóautó. 16-os felnik, körben diszkrét, színre fújt küszöbök ill. kötények, szolid hátsó szárnyacska. De a legegyedibb rész a bels? tér: ilyen ülések más autóban nincsenek, még csak hasonlóak se :) A motorháztet? alatt egy 2.3 literes, nagynyomású turbos (Mitsubishi TD04) soros négyhengeres dolgozik, egy kis Hirsch okosítással, amit újkorában tettek bele. Az eredmény 268LE és kb. 400 Nm. Az alap 9000-eshez képest a futóm?vön nem sokat változtattak: felkeményítették, picit leültették és izmosabb stabilizátorokat raktak bele.

Isteni érzés vezetni ezt az autót. Ahogy fekszi az utat, amin hangtalanul suhan, ahogy ?ser?vel gyorsul... De nem makulátlan a dolog. A sportosabb hangolású futóm? miatt városban kicsit döcög?sebb az utazás. Szerencsére a pattogástól messze van, mert nettó másfél tonna a kocsi, így leginkább feszesnek lehet nevezni. Budapesten nem érdemes rossz úton odalépni neki, mert a 400Nm az els? kerekeken nem a legjóindulatúbb dolog, még kipörgésgátlóval sem. Csavargatja, tekergeti a kormányt, kapaszkodni kell izomból, hogy ne essünk le az útról. Olyan ereje van, hogy kettesben is elkapar (már 2500-as fordulatnál is), aztán hármasban megfogja az utat és elemi er?vel gyorsul. Városon kívül érezni igazán a kraftot. A legjobb az egészben, hogy ez egy kényelmes, nyugodt utazóautó, ezt vezetve az ember lehiggad, a külvilág távol esik az érzékekt?l. A vezet? tudja, hogy mire képes az autó, hogy szinte bármit otthagy, de éppen ezért nyugodtság tölti el és szépen, ráér?san halad együtt a forgalommal. Nagyszer? ebben az autóban, hogy kevesebbet mutat, mint amennyit tud. Persze aki kicsit konyít az autókhoz észreveszi, hogy ez egy Aero, de igazából nem maga az autó kelti a felt?nést, hanem a turbo hangos süvítése :) Visszafogott, elegáns, könnyed megjelenés és brutális er?. A legjobb párosítás. Aki exkluzív, de mégis felt?nés mentes autóra vágyik, annak ideális választás a 9000 Aero, de a vételár csalóka (másfél milla körül hirdetik ?ket), mert a fenntartás elég drága. A fogyasztás ett?l az autótól teljesen korrekt, 270LE-s járgánynál a 15l körüli iszogatás még kevésnek is mondható. Az élmény, amit ad minden hátrányát kompenzálja.

Hibalista

- Van egy 9000-es, ami sajnálatos módon összetört, abból raktak át egy csomó alkatrészt, tehát ezek ingyen voltak (persze munkadíjat azért kellett fizetni).
-
- DI panel (gyújtásvezérlés, 80ezer nettó), komplett váltó (el?z? tulaj hajtotta a szekeret... bontottan 150-200ezer), radiátor (25ezer), elektromos antenna mechanikája (15ezer).

Ide hordtam szervizbe

Sziki-car

Bp., XIV. Komáromi út 34.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 1995
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 191000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 9000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 15 l
Előző autója? 9000CSE Következő autója? SAAB 9000
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Saab 9000 1984

További ítéletek (60 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)

h i r d e t é s