A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Saab » 9000 (1984-1998)

9000 2,0 CDE Turbo 151LE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kényelmes cirkáló/őrült vadállat

Szöveges ítélet

Ott kezdődik a dolog, hogy egy hozzámtartozótól vásároltam, mindent tudtam róla. A hibalistában felsoroltakat is beleértve, volt benne 197.000km, most van benne valamivel több, mint 203.000km. Nekem semmi problémám nem adódott azóta az autóval, rendkívül biztonságos, és annak is érzi az ember, amikor vezeti. Hihetetlenül kényelmes, még így majdnem 13 évesen is, de olyannyira, hogy a legkényelmesebb autó, amiben valaha is ültem eddig.

Drága a fenntartási költsége? Egy Suzukiba olcsóbb az alkatrészek, kevesebbet is fogyaszt, kevesebb a kötelező. Na de ha valaki megvásárol egy ilyen Saabot, vagy úgy egyáltalán Saabot, annak ne legyenek már ilyen sérelmei! Tudja, hogy 2.0 motor van benne ezáltal tisztában van azzal, hogy magasabb lesz a kötelező és a fogyasztás is. Nem beszélve arról, hogy a kényelmet, megbízhatóságot, elképesztő erőt és minden mást, amiben messze felülmúl egy átlagos autót (pláne egy Suzukit), meg kell fizetni ezáltal.

Hihetetlen jó érzés vezetni az autót! Olyan kényelmes ez a sport bőr űlés, amit beleraktak, hogy simán elautókáznék vele Barcelonáig, anélkül, hogy az egyébként is gyenge hátgerincem megfájdulna, ennek ellenére a kényelemnél 9-est adtam, de ez azért van, mert nem adok semmire sem 10-est, hiszen semmi sem tökéletes. Nagyon jól fekszi az utat számomra, és nagyon tetszik a külseje is, ez utóbbi teljesen változó ízlésektől és ígényektől nyilván. Az enyém egyébként fekete színű, ugyan úgy, mint a belső bőr űlések, a műszerfalon található diófa berakás, pedig nagyon feldobja az egyébként nem túl szép műszerfalat, ahol egy morzsányi fém sem kapott helyet.

A fogyasztás úgy néz ki, hogy autópályán, hosszútávon, egyenesbe, egyenletes sebességnél stb.. 10l körül iszik, ebben 100-130-as utazósebességről beszélünk. 130-160-as tempónál 12liter, e felett már 13,5-14litert légneművé alakít át 100km-en. Még soha nem próbáltam ki, hogy ténylegesen mennyi a vége, azt azonban tudom, hogy 200-zal lazán képes vagyok haladni problémamentesen, itt azonban már elég nagy hangzavar tud lenni (menetszél, motor), 160-ig ellenben csend és nyugalom uralkodik a beltérben. Városban 12 és 15liter között mozog a fogyasztás a pesti dúgó és a lábam függvényében (általában 13liter egyébként). Az átlagfogyasztása 11,5 és 12 között van.
Az meg hogy, hogy megy az autó? 1360kg, nem a puskagolyótípus. Nem is ezért vásároltam, nem is ezért szeretjük, ettől függetlenül bármilyen japán csoda soförjének a száján megszüntethetjük a mosolyt, hiszen amint elkapta a nyomatékot, és bekapcsolt a turbó, megszűnnek létezni az ellenfelek és úgy érezzük: egyeduralmat folytatunk. 80-ról 120-ra való gyorsulást egészen csodálkozva könyveltem el, és 120-tól 180-ig is nagyon keményen gyorsulunk, innen már veszít erejéből, de korán sem 180 a vége. Igázából ha úgy akarjuk, akkor egy luxuscirkáló, ha úgy akarjuk rettenetes gyors vadálat, kinek nemigen akad ellenfele. Ha valakinek ez sem elég, akkor rendelkezésre áll még az AERO is. Ki tudja, lehet egyszer nekem is lesz, de nekem ez teljesen jó most.

Nekem személy szerint nem volt túl sok autóm:
Lada 2107, Fiat Panda 1.0, Seat Ibiza Gti 2.0 116LE 1994, Mitsubishi Lancer 1.6 114LE 1995, Audi 100 2.3E 137LE 1988, de vezettem már elég sok félét, összevetve messze a legjobb a Saab. A következő autóm is elképzelhető, hogy Saab lesz, de ennyire nem megyek előre ilyen kevés tapasztalat után. Még megteszek vele pár ezer kilométert, aztán írok újra, hogy miújság van.

NA!
Azóta sikerült még 28E km-t belerakni, és elmondhatom, hogy valami meglátszik az autón! Az elektronikája alapvetően Olasz. Mihez nem értenek az olaszok? Elektronika.. Az elakadásjelző, tompítottban néha távolságival villogott magától, központi zár (először a vezető oldali nem zárult csak, aztán az anyós oldali sem), Műszerfalvilágítás (SAAB betegség állítólag), szivargyújtó, ablakemelő, rádió kontakthiba stb.. motorikusan viszont kitűnő volt.
Ennél azonban sokkal nagyobb probléma jelentkezett: Elkezdte nagyon zabálni az olajat..már egy ideje viszonylag kevés olaj volt benne, amikor mondom mennyünk olajcserére végre (túl sokáig vártam vele). Hívom a szerelőm, sajnos a héten neki nem jó, ajánl egy embert. Hát mondom tök mind1 ki az, ennyit csak meg tudd csinálni (légszűrő, olajszűrő csre bla bla).
Hát sajnos átb****ak..
Nem értem mai napig, talán az én hibám, hogy nem ellenőriztem mi a szitu, de egy csepp olajat nem kapott az autó.. 2 hét multán egyszercsak nem tölt a turbó. Na mondom király, sok pénzembe fog ez kerülni (lévén, hogy ebbe az autóba minden egy vagyonomba tellett, dehát ha nem tetszik, ne vegyen az ember SAABot. Na mindegy, 1 hét múlva megnézetem a szerelővel, ez a hét nem megfelelő, addig csak nem lesz baj. Hátde! Mivel akkor még fogalmam sem volt arról, hogy nincs benne olaj, nem is sejtettem, hogy végzetes 3 hetet kocsikázok! M6-os autópálya, 170-es tempó, hatalmas füst (kb. mint Kimi Raikonen a forma1-be), motor leállít, félreáll, motor totálkár, vége, hali, csuma!

Ezzel vége a SAABos időszaknak..
Valahogy olyan szomorúan, nosztalgikusan és kicsit megkönnyebbülve gondolok vissza a SAABos időkre.

Alapvetően nagyon jó autó, méregdrága alkatrészekkel, rengeteg elektronikai meghibásodásokkal, s így utólag belátom: nem az én pénztárcámnak lett tervezve az autó. Csak ajánlani tudom mindazoknak, akik fennt is tudják tartani!

Mindenesetre nagyon örülök, hogy vezethettem, használhattam egy ilyet.

Hibalista

- Jobb oldali féltengely csukló 26.700 Ft
- Központi zár (valami kábel szakadt el valahol) Nem tétel!
- Klímakompresszor (ezt nem csináltattam meg, mert annyira nem érdekel - jó a lehúzott ablak is nyáron :) !!!)
- Ezekről a hibáiról tudtam, amikor megvásároltam, azóta semmi.

Ide hordtam szervizbe

Saját szerelőm van, rendkívűl ügyes, olcsó - 20 évesmunkakapcsolat

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (2) Évjárat 1995
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 197000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 34000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 12 l
Előző autója? 100 2.3E Következő autója? Kiderül...lehet beadom a derekam és Japánt veszek
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Saab 9000 1984

További ítéletek (60 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)

h i r d e t é s