Kényelem Erő és Perverz Imádat
Szöveges ítélet
2007 November 26.-án törték totálkárra az Alfa 155 1.8 Twin Sparkomat. Pedig szerettem... NEM KICSIT! NAGYON! :)
Akkor már nem volt kérdés hogy a másik álmom a Saab 9000 fog jönni. Csakis Turbóval mert a márka és a csigabiga az szerintem együtt az igazi. Hosszas keresgélés... Tudni kell ezekről a 9000-esekről hogy 94 után jöttek ki nagyjából a kisnyomású turbósok és a 2.0-ás motorral szereltek 90%a ilyen kisnyomású turbóval van szerelve(LPT=Low Pressure Turbo). Ami persze nem gond már csak azért sem mert a nagy részük fel van húzva rendes nagynyomású turbósra(FPT=Full Pressure Turbo). 1994-ben az LPT-k APC (Automatic Performance Control= A gyakorlatban az APC vezérli a turbónyomás nagyságát) szeleppel készültek és intercooler nélkül. Az enyémis az ilyen ritka darabok egyike. Ebben az évjáratban készült változatok jobban mennek mint a későbbi APC nélküli kis LPT-k amikben viszont intercooler már van. Ezt lehet is érezni ha lehúzzuk a csatlakozót és APC nélkül gyorsítunk. Az APC(25 ezer FT), az ECU(ami nem engedi fel a nyomást a kisnyomásúban) és az Intercooler (25 ezer FT) kivételével az LPT és FPT blokkok az utolsó csavarig megegyeznek...Az én gépem ECU-ja nem gyári semmi felirat nincs rajta. Csak sejtem hogy olyan 165-175 lóerő körül lehet de majd meg fogom méretni :)
Kivülről nekem tetszik Spoileres szép gépezet de ízlés kérdése, mindenesetre a gyári alufelni undorító.
Belülről hát nincs mit mondani bőr, faberakás, automata kondi, fűthető ülések 4 elektromos ablak fedélzeti computer, tempomat és még lehetne sorolnom... Az ülések borzalmasan kényelmesek, nagy a hely és a tempomat miatt egy külföldi kiruccanás is inkább móka kacagás mint fájós derékkal járó szenvedés. A belsőhöz tartozik hogy neszek mindenhonnan jönnek ám belőle de egy ilyen erős autónál és KátyúPesten nem is csoda :)
A motorja a turbó miatt nagyon megy hirtelen hátbavágás szerűen jön meg az erő 2500 felett... 2esben még vidáman pörögnek ám az első kerekek! Még 3. elején is nyikorog könnyedén. Fékek is jók, régebbi konstrukció de bőven elég. A váltó áttételezése nagyon rövid emiatt nagyon korrekt a gyorsulása én 2 személlyel 8,5 körül mértem a 0-100-at. Emellett pontos szerkezet de meggyőződésem hogy az erőgép leggyengébb eleme...(a blokk, akár az LPT is, egy csavar cseréje nélkül is új számítógéppel 225 lóerőt tud garantáltan! Maptun.com---Svéd tuningcég garanciával...)
A fogyasztás... hát... Aki perverz módon kéjeleg és 3000 felett váltogat el és élvezi a turbó hangját az ne lepődjön meg az autó szó nélkül benyel 12 lityót! Óvatos tempóban ez 9re letornászható nagyon nagyon nagyon ideális esetben. A valóság az olyan 10 körül van. Nem olcsó de biztonságos erős és kényelmes. A csattanót a történet végére szokták hagyni... 600 Ezer forintért vettem. Egy új Dacia a többszöröse ennek az autónak amiben ha karambolozik az ember valószínűleg nagyobb eséllyel indul mint a Román gépezetben. Eszik, nem olcsó az alkatrész hozzá,(de melyik autóhoz az?) de ennek ellenére is brutálisan megéri, hiszen az emberélet megfizethetetlen...
Jah és hidegen nem illik hajtani és melegen hirtelen leállítani! Evvel lehet tönkrevágni rövid időn belül.
Az idő múlásával igyekszem bővíteni a népítéletemet...
Hibalista
- -ABS
- Kopásból következő dolgok:
- -Kormányösszekötő stb stb...
Ide hordtam szervizbe
Sziki-Car
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 214000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 155 1.8 TS | Következő autója? | Saab 9000 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
