A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Saab » 9000 (1984-1998)

9000 9000 CSE 2.3 Turbo 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kék Villám

Szöveges ítélet

2005 március 23-án vettem át, azóta vezetem és imádom. Az el?z? kocsim egy 9000 CDE 2.0 t volt, 150 LE. Sajnos totálkárosra törték, amikor hátulról belémjöttek, szinte fékezés nélkül. Nagyon elkeseredtem, de hamar megvígasztaltak a Polárnál. Az egyik ismer?söm ott dolgozik és gyorsan szerzett egy másik 9000-est: a mostanit. Méltányosan és jutányosan jutottam hozzá. El?z? tulajdonosa szintén ott dolgozik. Átnéztem és rögtön beleestem, "mint vak ló a gödörbe". 200 LE, full extra (skót b?r, kaliforniai diófa, 3 memóriás ülések, villanyos tolótet? , automata váltó, 6 CD-s rádiós magnó, stb.) Végülis majdnem Aero, csak a kisebb nyomású turbóval, sportfutóm? nélkül. Tökéletes kényelem, er? és biztonság harmonizálva testesül meg benne. Éjkék, a belseje szürke, még az ülések is. Nem tudok betelni vele. Az utakon nem nagyon van ellenfele, csak én nem vagyok olyan vadbarom, mint az az ítélet író, akinek a 250 LE már kevés volt és a szüleinek adta a 95-öst. Az igazi SAAB-os nem villog a kocsijával fölöslegesen. Maga a tudat elegend?, hogy ha akarnám, megtehetném bármikor. Persze, ha sietnem kell, akkor meghajtom, de azt is ésszel. Egyébként országúton 100-nál többel nem nagyon megyek, autópálya 160. (itt még ugyanúgy gyorsít, mint 100-nál!) Szegény feleségem ennél a tempónál már törölgeti az izzadó tenyerét. Csak az ? kedvéért nem megyek gyorsabban, pedig csak egyszer szeretném kipróbálni. Az átlag fogyasztása tényleg kevés. Jelenleg 8,4-et mutat, de volt már 8,3 is. Most bejönnek a mínuszok, biztos fel fog kúszni.
Összegezve nagyon szeretem, megbízhatónak tartom. Ha benne ülök megsz?nik a külvilág. Szinte hangtalanul suhanok és télen sem kell kabátban, pulcsiban vezetni, ami nemcsak kényelmetlen, hanem balaesetveszélyes is lehet.
Egyébként ez már a harmadik SAAB-om és ha egyszer le kell cserélnem csak 95-re fogom. (persze csak 2001, vagy utáni évjaratra és csak 2.3-as motorral)
2006
Eltelt egy év és le kell szögeznem: nem jönnek elő azok a hibák, amiket pár márkatársam leírt. A DI panel is eredeti, de a biztonság kedvéért beszereztem Szikinél egy tartalékot. (csak 75000 Ft! Itt kell beszerezni mindenkinek, nem a Polárnál)
A középső kipufogó dobon és az előtte lévő flex csövön kívűl más probléma nem volt azóta. Most jött elő, hogy a jobb oldali gázteleszkópja a gépháztetőnek olajat spriccelt. Sziknél 5000-ért kicserélik, csak 10 perces meló. Azóta már kicsit meghajtottam: az M5-ön 190-el. Még bőven volt hely a pedálnak, csak én nem mertem jobban menni, sok volt a kamion és a mazsola, akik hirtelen kiugorva előzik 110-el a 90-el haladó teherautót úgy, hogy mögöttük a gyorsabb fékezni kényszerül. De az istennek sem akar visszasorolni, pedig egész légvédelmi fényszórók villognak rá!
A fogyasztása télen felment 9,6-ra. Igaz, minden nap ezzel mentem dolgozni (a franc fog a fűtetlen buszon fagyoskodni). (Pécel-Óbuda=33 km) Most, hogy enyhül az idő, máris visszaesett 9,2-re. Áprilisban már 9 alá fogom szorítani és inkább BKV-val járok. Amúgyis utazó autónak vettem, nem munkásjáratnak. Hétvégéken 350-700 km-t szoktam vezetni és hosszú távon alig fogyaszt.
2007
Újabb év elteltével el kell mondanom, hogy továbbra is meg vagyok elégedve. Sajnos a DI panel megadta magát. Hungária körút, lámpa a Honvédkórháznál és se kép, se hang. Félretoltam, elővettem a csomagtartóból a tartalék panelt, 10 perc múlva már robogtam is tovább. Sajnos az egyik alkalommal, mikor a vészvillogót használtam (megköszönve az udvariasságát egy autóstársnak), a kapcsoló eltört, és beesett a műszerfalba. Inkább megragasztom ferrobonddal, mint vegyek egyet 12.000-ért. Idén még izzót sem kellett cserélnem, csak az olaj, gyertya, szűrők. Még mindig imádom a gépet.
A DI panel ára Szikinél 80.000 Ft-ra emelkedett.

2008
Újabb év telt el, szinte hiba nélkül. Szinte - mondom, mivel a hátsó dob elrohadt és pont a rögzítése engedett el, ott volt a luk. Szikiék kicserélték. Sajnos, most a bal féltengely-szimmeringnél kezd csöpögni. De egy 10 éves autónál ez igazán nem meglepő. Ezt 20 ezerért javítják. Tehát 2008 március végéig ennyi gond volt vele. Ha más márkákat megvizsgálunk, ez bizony a megbízhatóság csúcsára repíti járgányomat.
Jelenleg 138800 van az órában.

2009
Jelenleg 158 000 km van azórában. Idén egy olajcsere alkalmával túlhúzták a csavart, karter megrepedt, Szikiék kicserélték. Ezenkívül ékszíj és feszítőgörgő csere volt náluk.
A szerelő rokonom kicserélte a fékbetéteket.

Most fogom lecserélni egy 9 5 Aerora. (full+automata)
Aki meg akarja venni, keresse a Polárnál augusztustól a sötétkék 9000 CSE-t!

Hibalista

- bal fényszóró rögzítése 2000 Ft
- anyósülés biztonsági övcsatot tartó m?anyag izé 0 Ft
- hátsó kipufogó dob utáni cs?szakasz hegesztése 3000 Ft
- klíma leveg? mintavev? szenzor szivattyú tengelye 1000 Ft
- bal els? ABS szenzor 27000 Ft
- középső kipufogó dob 40000 Ft
- leömlő utáni flexibilis cső 27000 Ft
- DI panel 75000 Ft
- hátsó kipufogó dob 40000 Ft

Ide hordtam szervizbe

Sziki Car Kft.
Bp. XIV. Komáromi út 34.
Megbízható, becsületes, el?zékeny, garanciát vállal. Nem kell sokat várni. (eddig helyben megvártam, amíg kész lett) Nagyon ért hozzá. Állítólag Svédországban elvégzett egy tanfolyamot. Én elhiszem, mivel a falon lóg valami gyári bizonyítvány.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Juhász Lajos autószerel? mester és autóvillamossági m?szerész
Jászárokszállás, Szent László u. 53.
Eddig még nem javította, csak szűrők- és gyertyacserére vittem hozzá, de látszik, hogy ért hozzá. A számítógéphez nem, felszerelése sincs hozzá. Viszont a rokonom :)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1997
Kényelem (10) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 65000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 73000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? 9000 CDE 2.0t Következő autója? 95 2.3T
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Saab 9000 1984

További ítéletek (60 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)

h i r d e t é s