Fekete szépség, nagy költségvetéssel
Szöveges ítélet
Külsőleg nagyon tetszik - még ma is. A belseje kicsit ódivatú luxust idéz de nekem az is bejött.
Nagyon kényelmes, baromi erős, sőt néha túl erős - olyan manőverekre csábít amit józan fejjel sose tennék. Olyanokat előztem vele egyszer kétszer hogy magam is elcsodálkoztam. Hamar meg kellett nevelnem magam hogy jó, jó megy ez mit az állat de nem kéne.
Hosszabb távokon egész jó fogyasztott 6-7 litert 90-100-as tempónál de ha városba tévedtem a 14 volt az alap.
Az automata 2500-nál vált így a teljesítményt elrejti, csak kézi váltással vagy nagy sebességnél tapasztalható a 212 LE. Ez szerintem jó így mert élettartalomban ez nagy előny.
DE életem legnagyobb hibája volt ( gépkocsik terén ) megvenni.
Tulajdonképpen úgy kezdődött hogy vettem egy új Suzuki WagonR-t egy féli meddig ismerős autószerelő meglátta és a bűvös "ennyi pénzből már autót is vehetnél" mondattal belopta a kétséget a fejembe.
Aztán egyre jobban megtetszett a Saab.
Meg is vettem - tőle. egy év alatt megvet több mint 400eFt szervizköltséget úgy hogy az idő jelentős részében nem tudtam felhőtlenül használni. A hűtés, olaj folyás, hajtás problémákat több hónap alatt sikerült csak kiküszöbölni - lehet hogy volt az fél év is. Például az "kiahjtás" hibát városban nem tudtam megmutatni hisz csak nyolcvan felett kezdett rázni de úgy hogy a belő tükörben nem lehetett hátra kilátni...
Hol forrt a víz, hol csöpögött az olaj, hol rázott a kormány - szóval csak pár hónapig ment úgy hogy cidri nélkül tudtam elindulni vele. Összességében több mint EGYMILLIÓT buktam a bizniszen egy év mert a vételár 60%-áért tudtam csak eladni a végén.
A vevő is írt az utóéletéről, nála is elég hosszú a további javítások listája...
Tehát lett volna még mire költeni
Az is érdekes hogy eladáskor a vevőm kikérte a Saab-tól a szervizelőzményeket és két évvel azelőtt hogy én megvettem 450 000 km volt benne. Persze nekem ezt nem mondták meg - sikítva szaladtam volna el az biztos. Nem tudom felidézni de 160 vagy 190eKM ről lehetett szó ( hogy, hogy nem, a kilóéteróra 94eKM-rt mutatott ) a 200eKM egy 3000-es V6-os esetében még bőven jó. És ez így is van hisz már 500eKM volt benne valószínűleg és a motoron ezt egyáltalán nem éreztem soha.
Lásd következő tulaj népítéletet ( http://nepitelet.hu/autok/saab/9000_1984/elmart_falkavezer/ )
Hibalista
- Huto 50e, Gumik 50e(csak 2db elore), Vezérmu szíj külso szíj feszíto görgok 110 eFT, Fékbetétek ( 50 eft ), Felni görgozés ( nem padkáztam ! ) 24 eFt, Olajfolyások : Fotengely szimering elso, hátsó( váltó ki-be...) Olaly tekno (?) , KickDown bowden kölso muanyag boritása összesen kb 90eFt. Akkumulátor 14 eft, kihajtás (16eft), Téli gumi garnitúra 80 eFt
Ide hordtam szervizbe
Rácz Mobil Kft ( http://www.raczmobil.hu ) Az autót náluk vettem, jól értenek az autókhoz. Imádnám őket dicsérni ha nem buktam volna annyit a náluk vásárolt autón a végén.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
SZIKI. profik. Biztos profik - de engem egy telefonálás helyett ( Nem lett kész az autó az előre megbeszélt időpontra ) meg(BKV)buszoztattak mintegy 2 órában és sok ezres számlánál ez elég rosszul esett... Az előre megbeszélt 60 eFt helyett 70 eFt lett amit szintén nem osztottak meg velem előre, elég kellemetlen mondani hogy majd behozom holnap. A szakmában biztos jók, Ők profi szerelők nem együttérzés PR-osok
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 450000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 16000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | Wagon R | Következő autója? | Suzuki, Skoda |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.1/10) |
