Életmentő luxus paripa
Szöveges ítélet
Az autó egészen véletlenül került hozzám. Nem is nagyon foglalkoztam a márkával egészen addig, amíg az egyik ismerősöm (szerelő) azt nem mondta, hogy tud egy eladó pélldányt igen-igen olcsón. Az autó előző tulaja nem tudta, hogy mit ad ki a kezéből, nem is nagyon értett hozzá, mert képes volt lecserélni egy 10 éves Suzukira. Na mindegy. Szerencsére hozzámkerült, miután a neten minden infót begyűjtöttem a gépről. (S.O.S.-ben még a hőn szeretett, általam az egekbe magasztalt, istenített Golf GTI 16V-met is eladtam) Nem bántam meg. A SAAB lett a 12. autóm, úgyhogy van összehasonlítási alapom. Volt BMW, Ford Mondeo, Golf GTI, Seat, stb. Azt a kényelmet és luxus érzetet, amit ez nyújtott, azt egyik sem tudja. Eredetileg az fogott meg, hogy 2 literes 16 szelepes nagynyomású turbo motorja van. Gondoltam hű, de jó lesz mindenkit lealázni egy ilyen géppel. Aztán már az első találkozásunkkor (az autóval) rádöbbentem, hogy ez nem arról fog szólni. Ezzel az autóval még 20 km/h sebességgel is fenséges közlekedni és az ember melle talán még jobban is dagad. Persze, ha kell akkor félelmetes vadálattá válik és gyakorlatilag nincs amit meg ne enne. (főleg amikor el kezd tölteni a turbó :-)))))))) ) A felszereltségét tekintve szerintem verhetetlen ezen az áron, de nem csak a 87-es év színvonalán, hanem még a mai színvonalon is. Sajnos egy B.füred-Győr út alkalmával kicsit sietősre vettem a dolgot és Veszprémvarsánynál sikerült kb. 120-al elkaszálnom egy szarvast. Gondolom azt hozzá sem kell tennem, hogy asszonnyal egy karcolás nélkül szálltunk ki az autóból, pedig a szarvas a két A oszlopot és a szélvédőt találta telibe. Most egyelőre a javítás fázisában áll a gép, de már megőrülök, mert annyira hiányzik. ja még egy apróság a biztonságról: Sopronban sikerült alkatrészautót találnom hozzá és a hazaszállításkor felborultunk a trélerrel együtt, amin az alkatrész kasztni volt. A kasztni bukfencezett egyett a trélerrel együtt, de annyi baja lett össz-vissz, hogy a bal oldalán lenyúzodott a festék, meg az ajtóknál a kilincs alatt kisebb horpadások keletkeztek. Szóval borulás teszt is 5-ös. Igaz, hogy az csak egy üres kasztni volt, de azért csak ott volt rajta boruláskor a tréler is. Szóval fantasztikus autó, de nem szívesen ajánlom mindenkinek, mert akkor már nem lenne olyan kuriózum. Strapabíróságról meg annyit, hogy most a 300 ezer kilométer körül a motorja úgy jár mint a doxa és ereje teljében van. Imádom!!!!!!!!!!!!
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1987 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 274000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 23000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Golf II GTI 16V | Következő autója? | SAAB |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
