Delfinekkel
Szöveges ítélet
*
A saab 9000 turbó legnagyobb erénye, hogy reggel, elindulásnál eldöntheted: ma volvót vagy biemdáböljút akarsz magad alá. A kettő közötti határt a 2800-as fordulatszám képviseli. A saabban "költséges és túlbonyolított megoldások vannak" - szokták mondani a hozzáértő autósújságírók és biztos igazuk van. A kocsiban szoktak nem működni dolgok, kisebb-nagyobb gyakorisággal. A 9000es szervizelése ennek ellenére szerintem nem drága, ha szubjektíven nézzük, ugye. Ugyanakkor kevés szerviz van és általában figyelmes, pontos munkát végeznek. Mind saab guruk és minden jel arra utal, hogy saablogós pizsamájuk van, egyszóval szeretik a saabot.
Tapasztalataim és ismerőseim tapasztalatai szerint 50-60 ezer balesetmentes kilóméterenként 300 – 400 ezer magyar forintot kell a saab 9000-re költeni. Mivel ez egy luxusautó (annak minősült anno) szerintem ez az ár nem sok. Az elromlások oka lehet többek között, hogy manapság egy kilencezresben már minimum 200ezer kilométer van, de inkább 300-500, gyanítom.
Amúgy egy kib’’ott stílus az egész autó. Nem lehet közömbösnek lenni vele szemben. Egy nagyseggű ringyó, imádom. :)
*
Egyéb (nem mellékes) tények:
- 50el belédrohan a(z) opel, vezetőoldali ajtónál. Kiszálsz, sajog a bal könyököd: félnégyzetcentis seb. Elmúlik. Javítás: 380 ezer - fél első futómű. Ajtócsere.
- 120ról fékezve, 80al frontálisan belecsattintasz havereiddel, KispálésaBorzos boldogságban egy kétméter magas félméter széles betontömbbe. Kiszálltok, örvendeztek az életnek. Az autót innen már (anyagilag) nem éri meg felhozni. De nem morogsz, örülsz h élsz, éltek. Az öv helye felsőtestedről párhét alatt simán eltűnik. De arra már egy másik 9000es vigyorgó tulajdonosa vagy.
Az autózás szerelmeseinek: saab turbóval nem gyorsulni 150ről legalább egyszer az életben, olyan nagy kihagyás, mint a delfinekkel való együttúszás elmulasztása.
Delfinekkel még nem úsztam együtt…
Hibalista
- Teljes hengerfejezés (200e), alapjárati motor tisztítás többször is. Ismerem az autóm előéletét (kb. 100ezer km) mert a cimborámé volt. Nála ez volt a hibalista: benzinpumpa, kuplungkinyomóizé, vezérműszíj csere, alapjárati motor cseréje. Olajcserék, fékbetétek, tárcsák, kopóalkatrészek, klíma - de ezek általános dolgok, nem minősülnek hibáknak. Várhatóan vezérműláncsere következik hamarosan, ami kb 200 - 220 ezerben fáj majd. (a saab 170 nél írja elő, ez a kocsi 100ezerrel túlvan és még nincs lánchang. De lesz, tudom.) Negatív még: az autó elég zajos belül, állandóan van valami kis nyekergés valahonnan. Nem az alfás nyikorgás, hanem az anyagok egymáson végzett munkája ebben a roppant tankban. Az eszméletlen teljesítménye és kényelme viszont mindenért kárpótol.
Ide hordtam szervizbe
Fazakas saab-box.hu
Jók és olcsók, nem túlzottan ügyfélcenrtikusak, de gondját viselik a kocsinak.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Sziki Car kft. szikicar.hu
Jó, kicsitt drágább, cserébe ügyfélcentrikusabb, egyszersmind gyorsabb is.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 200000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | cse | Következő autója? | saab 95 Aero |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
