A pszichoterapeuta
Szöveges ítélet
Figyelem! Veszélyes! Függőséget okoz!
Hát igazából ez a legnagyobb hátránya.
Pontszámok magyarázata:
Ami a kényelmi és teljesítmény osztályzást illeti, csak azért nem adtam maximumot, mert bizonyára vannak nagyobb teljesítményű (ez "csak" 200 LE) és kényelmesebb autók, amit meg lehet venni, feltéve, ha van rá sok millió forintod. Ami a fenntartási költséget illeti, szerintem nem jobb, de nem is rosszabb a többinél. Meg kell adni neki, ami jár, és akkor nincs vele gond. Sufniszervizhez szokottaknak nem ajánlom, mert annál azért drágább, mint amit Jóska-Pista a sarki sufniszervizben elkér anyag és munkadíj gyanánt egy Lada lökhhárító cseréért, viszont nem több, mint amit bármelyik 1-5 éves "korszerű" autóért elkérnek. És ez azért mégiscsak 12 éves.
Ami a fogyasztását illeti, autóztam vele már 8,2-es átlaggal is, meg 15 liter körülivel is. De ez megint csak nem mérvadó, mert az 1.4-es Rönómmal is etettem már meg 1 teljes tank benzint Bp-Debrecen viszonylatban. Ami, ha jobban utánaszámolunk nem kevés. Én azóta sem mertem kiszámolni :) Ebben az autóban viszont ilyesmivel fölösleges foglalkozni, ezt elvégzi a fedélzeti számítógép.
Kórtörténet:
Miután ellopták a hihetetlenül jó és majdnem új (2,5 éves), viszont borzalmasan unalmas kombi Renault Megane-t, átmenetileg beleugrottam egy 440-es Volvóba, persze akkor még nem tudtam, hogy átmeneti lesz, mert végül is egy kedves barátom hónapokon át tartó zaklatása eredményeképp megvettem ezt a Saab-ot. Most már csak azt nem tudom, hogy eddig, hogy voltam képes nélküle élni. De ez most már a múlt, most már tudom, hogy képtelen vagyok nélküle. Ebben a zaklatott, pörgő világban a megnyugvás szigete, és nem kell pszichoterápiára sem járni, tehát kész takarékosság.
Diagnózis:
Krónikus Saab-függőség, valószinűleg maradandó, gyógyszeres terápiát nem ígényel, Saab megvonás esetén súlyos elvonási tünetek jelentkezhetnek, de könnyen gyógyítható, mindössze egy Saab kell hozzá.
Általában:
Olyan, mint a csinos öreglány: elölről múzeum, hátulról líceum.
Avagy: kívülről szürke eminenciás, belülről ékszer.
Előnyök:
Nagy, kényelmes. Ezeket, nem is tudom tovább fokozni, számtalanszor leírták már a hasonló függőségben szenvedő betegtársaim itt a népítéletben, akárcsak azt is, hogy másképp viselkedik az ember egy ilyen autóban. Jómagam például krónikus és javíthatatlan gyorshajtó voltam, folyamatosan összetévesztettem a közutakat a versenypályával, és függetlenül attól, hogy milyen autó volt alattam, mindig csak annyival közlekedtem, ami a csövön kifért :)
Ide kapcsolódik a legutóbbi élmény is, midőn asszonypajtás egy 26 éves Minivel nem bírta már mögöttem idegekkel és brutálisan megelőzött.
És hát végezetül néhány szó a hátrányokról, mert ha nem is sok, azért van ilyen is, ezekkel azonban együtt lehet élni, előbb-utóbb előnnyé kovácsolódnak ezek is.
Nem egy versenyautó! Akit megtévesztenek a számok (lóerő, végsebesség), az jobb, ha máris elfelejti. Arról nem is beszélve, ugye, hogy automata váltós.
Nem egy kanyarvadász! Aki szerpentinek ördöge akar lenni, az is elfelejtheti. Ez köszönhető mondjuk a hatalmas méretnek, és a merev hátsótengelynek.
Nehezményezem továbbá, a viszonylag kemény felfüggesztést, emiatt kicsit zajosabb és rázósabb, mint amit egy ilyen limuzintól elvárnék, de ez másnak akár előny is lehet.
Összegezve, nagyon szeretem, 2 nap után hiányérzetem van ha nem láthatom. Látnom, simogatnom kell, bele kell üljek, még ha nem is indulok el vele, ide-oda döntögetni az ülést, hallgatni egy kis zenét, aztán megújulva ki lehet szállni belőle.
Utóélet:
Szegény csúfosan végezte, TK.
Biztonság: csillagos tízes. 13 évesen is nyíltak a légzsákok. Akocsi bal eleje alaposan megtört, még a tető is horpadt, akkorát kapott, de 3-an karcolás nélkül kiszálltunk belőle.
Azóta is gáj a szívem érte.
Most egy 95-ös CSE kivitellel vigasztalódom, szintén automata váltós, bár tudom, hogy rövidesen kinyíródik a váltó, nem bírja a nyomatékot. Ezt bizony tudomásul kell venni ennél a típusnál. Bontottat nem érdemes tenni bele, mert max. 1 -2 évet bírnak, lévén, nagyjából azonos km van már mögöttük. Vagy lelkiismeretes felújítás vagy kézire kell cserélni.
A CSE közel sem nyújtja azt a kényelmet, mint a CDE kivitel. Teljesítményben is gyengébb papíron pár lóerővel, a gyakorlatban azonban nem érezni eltérést. Annál inkább a menetzajban.
Szóval jónak, jó ez is, de a CDE magasra tette a lécet.
És miért ismét Saab?
Mert már bizonyított. Számíthatók a fenntartási költségek. Tudom, hová, kihez kell fordulni, ha bármi gond van vele.
Hibalista
- Igazából még semmi nem romlott el, vásárlás után elvittem egy nagyszervizre, akkor kicseréltek rajta pár apróságot (motortartó bak, ékszíj, főtengely szimmering, pollenszűrő, váltó olaj), amit az idő foga megevett rajta.
-
- Kiegészítés: automata váltó a típus gyengéje, bár még nem romlott el, de közel van hozzá.
- Fűtésventillátor. szintén típushiba, elkopnak a bronzkefék. Jutányosan kapható felújított ventillátormotor, de házilag is javítható, tkp csak a "szénkefét" kell kicserélni. Javaslom a szintén bronzkefét beletenni, ugyanis a motor ki- és beszerelése, nem egy leányálom. 1,5-3 óra, gyakorlat függvényében.
Ide hordtam szervizbe
Saab Fazekas (saab-box.hu)
Profi csapat, szolid árak.
Hátrány: viszonylag hosszú előjegyzési idő (1-2 hét).
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
SzikiCar
Profi csapat, mérsékelten magas árak.
Előny: szinte bármikor tudnak fogadni egy gyorssegélyre.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 134000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | 440 1.8i | Következő autója? | Saab 9000 CSE |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
