Van jó prémium kocsi 4,5-ért!
Szöveges ítélet
4 évesen vettem a Polarnál 130 ezerrel. Előtte is ilyen autóm volt, csak kétliteres kisturbós. Azért maradtam a márkánál, mert alapvetően jó volt a régi autó is, csak nem elég erős. Azt mondták, a 2.3-as jobban fogyaszt főleg városon kívül, a nagyobb nyomaték miatt nem kell úgy pörgetni. Hittem is meg nem is, de annyira megkímélt volt, hogy becseréltem a 150 lovasat. Jól tettem. A nagyobb motor (185 ló) sokkal jobban passzol a tömeghez, nem kell nyomni, akkor is megy. Ha 90-130-cal megyek(csak kísérleti jelleggel csinálom) 7,2-t mutat a computer tartósan. Ha nem nullázom pár hétig, akkor 9,6 litert kér az óra szerint, nekem elfogadható, a kétliteres is ennyit evett. Így pár hónap után beláttam, hogy igazat mondtak, megérte a plusz befektetést. Évi 25-30.000-et ülök autóban, eleve csak nagy kocsit szerettem volna, de két meglepetést is kaptam: a Vector sportülései még az előzőnél is jobbak, ki sem szállok, hacsak nem muszály. Plusz a Harman-Kardon audio! Ezt is csak utólag vettem észre, hogy milyen: elképesztően tiszta hang, semmi bántó erőlködés, és minden hangszert egyesével meg lehet hallani. Ismerőseim már csak ezért is szeretnek beleülni, eddig mindenki meghajolt előtte. Azt hiszem a nehéz kocsi is jót tesz a hangzásnak. Szóval 4,5 millió körül nem kell jobb autó.
Na, hogy rosszat is írjak:
Nem csináltak titkot belőle a polárnál sem, a jól ismert tipushibák jelentkeztek nálam is:
fojtószelepházat cserétek egy erős százasért, amikor rángatni meg fulldokolni kezdett, aztán rögtön utána megint előjött, de akkor már a gyújtáspanel volt az oka, az is majdnem annyi volt. Fékbetétet is cseréltettem elöl-hátul egyszer, de az normális kopás. Ettől eltekintve semmi. (Bocs, mégis: kijelzők hunyorognak a műszerfalon, de az már a megvételkor is ilyen volt(meg a régiben is), és hidegben-melegben másik része tűnik el, de azért látni ami fontos) Az igaz, hogy minden gyári olajcserét betartok, és csak a polárban kap szervizt, azt mondják, az olajon nem szabad spórolni. Nekem eddig bejött. Majdnem 60.000-et mentem vele eddig két év alatt, és összesen majdnem félmillióba került, de amit nyújt, ennyit simán megért. Nincs kompromisszum, minden elfér a kabinban is meg a csomagtartóban is, ekkora mérethez meg elég sportos ezzel a motorral. Próbáltam már Aerot is, az azért kegyetlenebb, de annyi nem kell, ha akarom, ezzel is csak az előz meg, akinek engedem. Kanyarodik is, mint a körhinta, nem lehet leterelni az útról, váltogatni sem kell folyton, max 4-5, és sima ügy 60 fölött. Vannak furán elhelyezett dolgai, de mégis igazi kényelmes prémium autó, és érezhetően masszív-remélem nem kell kipróbálnom mennyire... A fűtés-klíma kifogástalan, auto állásban mindent megold még télen is, párátlanít, jégtelenít 1 perc alatt, lefújja a fejemet, ha kell.
Hibalista
- fojtószelep-ház, vagy mi. 100 ezer fölött
- gyújtás-panel majdnem 100 ezer
Ide hordtam szervizbe
Polar
Korrektek, nem olcsó, de eddig minden bejött, amit mondtak.
(A régi Saabot is ide hordtam, a hozzáállás egyértelműen sokat javult az évek során)
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 131000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 58000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 9-5 Arc 2.0t | Következő autója? | Saab 9-5, lehet, hogy még erősebb, kevésbé használt |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
