Valódi svédacél
Szöveges ítélet
Nehéz döntés volt az előző autóm után hogy milyen kocsit szeretnék. Mindenképpen váltani kellett mert nem volt benne légkondi, ami igencsak fájt nyaranta. Sajnos a környék miatt a VW csoport autói szóba sem jöhettek (ellopják/szétszedik...) Francia autó az ismerőseim tapasztalatai alapján eleve bukott, a japánok pedig vagy túl rondák, vagy irtózatosan drágák voltak. Olaszról inkább nem szólok egy szót sem. Majdnem elcsábított egy Peugeut 406 Coupe, de amikor megtudtam, hogy az Olaszoknál szerelik össze, egyértelműen bukópályára került. Először egy Volvo S40 T4 volt a favorit, de amikor hasonló árkategóriában megnéztem egy SAAB 9.5-öt ugyanannyi futásteljesítménnyel egyértelmő lett ki lesz a nyerő. Gyerekkorom óta álmodtam róla és meglepett, hogy ilyen áron hozzá is lehet jutni. Persze rémísztgettek, hogy szervizigényes, és sokat fogyaszt, de a több mint 1,5 tonnát természetesen valamiből meg kell mozgatni. Utólag visszagondolva nem volt rossz döntés. Ha azt kérdezik, szervizigényes? A válasz igen. Melyik kocsi nem az? Szerencsére egy SAAB-ra szakosodott szervizbe véletlenül belefutottam és a tanácsaik alapján figyeltem azokra a dolgokra amiket cserélni kellett. (legfontosabb: Hidegen nem húzatjuk, leállítás előtt picit járatjuk, és szigorúan 10.000 km-ként olajcsere) A költség nem vészes, sem javítási oldalról sem alkatrész oldalról. Nagyon sok alkatrész bontóból pótolható. 2x zúztak meg hátúlról. Mindkét esetben a vétkes húzta a rövidebbet. Szinte semmi nem látszódott az autó ütközőjén. Teljesítményre korrekt volt alapból is (gyári tuning 190LE) de miután belekerült egy Maptun (SAAB tuning cég) elektronika egy álom volt vele autózni. Bontóból szereztem hozzá 17" felniket, és egy Harman Kardon hangrendszert (egy álom a hangja) és szereltem bele ülésfűtést. 3 év után minden tekintetben azt gondolom hogy megérte, és egy olyan autóm volt amibe élmény volt közlekedni. Amiért eladtam? Jött egy alkalmi vétel, egy erősebb 9.5 Aero. :) Azóta azt hajtom.
Hibalista
- Lengéscsillapítók, kuplung, kinyomócsapágy, fék, váltó, 2x hátsó ütköző és ütköző betét, fijtószelepház (de csak tartalákba, DI panel, SID panel javítás)
Ide hordtam szervizbe
Sziki-Car (www-szikicar.hu), korrektek, időben kész vannak, barátságos árak (mind bontott, mind gyári alkatrész tekintetében), és nagy tapasztalat. Érdemes figyelni a tanácsaikra. Megéri!!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 90000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 53000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Astra 1.6 SI | Következő autója? | SAAB 9.5 Aero |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
