understatement Aero
Szöveges ítélet
Negyedik Saab-om,de mindig egy 9.5-ös Aero volt a vágyam.A márka már az első 9000-esemnél megfogott,és azóta nem enged...
Bár elfogultságom nem kétséges,de azért tudom hogy vannak jobban összeszerelt,talán modernebb dizájnú és magasabb presztízsértékű modellek (bár ez utóbbi számomra nem mérvadó).
Viszont számomra nem létezik elegánsabb,szebb és kényelmesebb autó!
A szubjektivitáson kívül (elegancia,szépség) a kényelme elfogulatlanul is magasan átlagon felüli,szinte kifogástalan az ergonómia: a vezető a világ egyik legjobban megtervezett üléséből irányít egy nagyon magas felszereltségű,könnyen megszokható,könnyen "vezérelhető" nagyteljesítményű autót,ami sokkal kevesebbet mutat mint amit valójában tud (lsd.cím)!
Ráadásul az autó egy speciális gyári műszerrel szinte teljesen testreszabható.
A mások által "ósdinak","konzervatívnak" titulált külső-belső nekem kifejezetten tetszik,én ezt "egyediségnek" hívom...
A Saab biztonságáról azt hiszem még a márkát kevésbé ismerők is hallottak.
A vezetési élmény pedig leírhatatlanul csodás,én legalábbis még soha nem éreztem más típusokat vezetve azt,amit egy Saab vezetésekor érez az ember (a jogosítványom 1979-es,eddig legalább 3 tucat különféle autó volt a tágabb családban).
Mindig nagy örömmel ülök be az autóba,és a vezetés minden pillanatát élvezem.
Fentiek igazak akkor is,ha természetesen érzem néha a kormányon a hajtási befolyásokat forszírozott gyorsításkor,ami viszont normál autózásnál abszolút nem zavaró.
Nem zavaró számomra a kissé feszesebb futómű sem,bár elismerem,mást esetleg zavarhat.
A fékek átlagon felül fognak,finoman adagolhatóak.
Az Aero hi-fije nagyon szépen szól fokozva az otthonos érzést,hátul is van elég hely,a csomagtartó nagyon nagy és jó a formája.
Negatívumok:az összeszerelést már említettem,ez néhol nem a legtökéletesebb,a műszerfal pl.nyöszöröghet.
Egyik Saab-om világításával sem voltam 100%-osan megelégedve,bár az Aero bi-xenonja már jónak mondható.Az esőérzékelős ablaktörlő nekem nem tetszik,jobban szeretem ha magam állítom az intervall sebességét.
Sokan negatívumként említik a márka szervízigényét,ami annyiban igaz hogy odafigyelést igényel az autó-de ezzel szerintem más autótípusokkal sem teszünk rosszat...
Amit előnyként említettem egyediségként,valamint a márka nem túlságosan nagy elterjedtsége az alkatrész vásárlásakor,szervízkor és főleg eladáskor hátrány,hiszen sokkal limitáltabb a márkával foglalkozók köre.
Bízom benne,hogy a Saab túléli a válságot és jómagam is megengedhetem majd mindig magamnak hogy ilyen autót
tartsak fent!
Ui:nos,kívánságom első fele teljesült,a Saab túlélte a válságát,remélem jó kezekbe került!
Ui2:Végül eladósorba került az autó,egy újabb Saab-bal kerültem szerelembe...Nagyon fájó szívvel váltam meg az autótól,remélem új gazdája is megbecsüli majd!
Hibalista
- Kulcs-elemcsere (csak preventíve), - ablaktörlők cseréje, - DI-panel cseréje (garancia) - a hátsó márkajelzés "lekopott" (embléma cseréje,8000HUF), - csomagtér elektronikája nem működött (vezeték-szett cseréje kb.20 perc,18.000HUF), - generátor tönkrement-felújították
Ide hordtam szervizbe
Rácz Mobil
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 52000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 94000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | Saab | Következő autója? | Saab |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
