A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Saab » 9-5 (1997-2009)

9-5 3.0 V6 Aut. Griffin 

Az ítélet értékelése
3,0(1 db)

Szép... de ennek ára van

Szöveges ítélet

Januárban vettem az autót, gondos gazdától 130e km-rel. Vezetett szervízkönyv, kulcsok, számlák, könyvek, stb. Az első 20e km hosszú belföldi utakról szólt. Pazar. A futómű lágy, az ülés kényelmes, nagyon csöndes az utastér és... nagyon-nagyon szépen szól zene. A 200 lóerő annyi tartalékot rejt, mely maradéktalan kiaknázására még sosem volt szükség. Autópályán 140-nel (2800-at forog a főtengely), országúton 90-110 között autózva 8,5! l körül alakult a fogyasztás, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy egy tankolással (kb. 65 liter) 730-770 km-t tudok menni (kb. 25 Ft/km). Az előző (gondos) gazda intelme alapján 10e km-enként lecseréltetem az olajat (Castrol 5W 50!). Ez idő alatt olajfogyás nincs, a színe pedig őzbarna marad... Ezután megismerhettem a másik arcát is. Pestre "szorultam". A városi fogyasztás 12 l alá szinte nem vihető. A hatótávolság drasztikusan 500 km-re csökkent (kb. 37 Ft/km)! További gond, hogy a 98-as benzin gyakorlatilag már nem kapható. A prémium üzemanyagok irreálisan drágák, a 95-össel pedig érezhető teljesíményvesztés mellett sikerült (kétszer tankoltam ilyet) 15, illetve 16,5! l-es fogyasztást produkálni. Térképem van arról, hogy hol kapható még 98-as benzin... És jött a szervíz: a vezémmű- és ékszíj megérett a cserére. Persze a szíjakhoz összesen öt darab görgőt is kell venni, meg vízpumpát, meg ékszíj feszítőt. Komoly listát készítettem minden felfedezett rendellenességről (megfeledkezvén arról, hogy egy kilenc éves autóban ülök, amit az új árának tizedéért vettem): izzók, tömítések, emblémák, stb., melyet a szerelők egy teljes átvizsgálást követően még kiegészítettek néhány tétellel. Ezek természetesen mind javíthatók,(cserélhetők), de nem olcsón. Végül, a lista némi-nemű megkurtítása árán, cirka 400eFt-ból úsztam meg a dolgot. Két napra rá meghalt a akksi, újabb két nap múlva (péntek délután) az M5-ös bevezetőjén pedig egyszerűen megállt!!! Az egyik DI-panel pusztult el. Autómentő, szervíz, csere, taxi. A féktárcsák is megértek a cserére. Szóval ez mégiscsak egy "luxus autó", amelynek a fenntartása is luxus. Eddig 30e km-t mentem a kocsival. A szervíz költségeket is figyelembe véve eddig elég rossz a mérleg. A szervíz szerint azonban, az ezt követő sok tízezer kilóméteren igen csekély a meghibásodás esélye. Ebben őszintén reménykedem. Amortizációról ilyen korú autónál gyakorlatilag nem beszélhetünk. Eddigi tapasztalataim összegzése: ez egy utazó autó. Hosszabb távokon érvényesülnek erényei és ésszerű költségekkel üzemeltethető. Városi forgalomba nem való.

Hibalista

- Motortartó bak (80eFt), DI-panel (1db 90eFt), első lengéscsillapítók (56eFt), riasztó (25eFt), ablakemelő kapcsolók (15eFt), vezérlés + vízpumpa (110eFt), ékszíj + görgők (45eFt), fényszóró törlő lapát javítás (5eFt), műszerfal izzók (30eFt), kipufogó leömlő javítás (25eFt), klíma töltés (8eFt), akkumulátor (37eFt!!!), ablakmosó tartály cső toldás javítás (5eFt), levegőszűrő ház csere (35eFt), hátsó szilentek (28eFt), váltóolaj (10eFt), jobb első fényszóró felújítás (5eFt), bal első ablakemelő javítás (5eFt), fékek cseréje (120eFt)

Ide hordtam szervizbe

Rácz Mobil, Bp. XVII., Táncsics M. u. 61-65. Kedvesek és értenek a SAAB-hoz... Azért ez nem mindíg ennyire egyszerű...

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 1998
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 130000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? Vectra Következő autója? ?
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Saab 9-5 1997 (2005)

További ítéletek (77 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)

h i r d e t é s