SAAB érzés OK, de szálljunk vissza a földre...
Szöveges ítélet
AZ autót nagyon szerettem, mert végre egy kicsit más volt mint a többiek. Repülőgép meg minden... nekem bejött. kényelmesek a ülések, halk, turbo motor egy csúcs találmány, akkor megy ha te is kakrod, addig kezesbárány utána meg...igazából nagyon is megszerethető autó. A mai napig vágyom rá vissza. Viszont az ész érvek ellene szólnak. A dupla verzérmű tengelyes turbó motor nagyon magas üzemi hőmérsékleten működik, ezért a gyújtás (szakszervíz szerint is) kb 60e km-ként elég. CSere pofon egyszerű, négy csavar ki (ahonnan jön a büdös a motor tetejéből) új gyújtás be a helyére és 4 csavar vissza. A kocsi utána útrakész.
A másik ami felbosszantott az az olajfolyás volt. Cseréltünk hengerfej tömítést, mert azt hittük onnan jön az olaj. Utána kiferült, hogy egy dekli vetemedett el szintén a magas hőmérséklettől, szintén SAAB betegség. Az alkatrész nem is lett volna olyan drága (40e Ft), csak a cserélése: 1. lépés: motor, váltó, futómű kiszed a kocsiból és.... ennél tovább nem hallgattam... munkadíjra emlékszem 350e ft lett volna nem a márkaszervízben. Ezekután eladtam gyorsan és vettem egy toyotát, ami jellegtelen, de pontosan csak annyit nyújt, amennyit az ember elvár egy kocsitól: mindig elviszi hiba nélkül ahová készül. Nem nyújt többet, de kevesebbet sem, mint amit az ember elvár. Csak a SAAB érzés hiányzik belőle.
Ja, a SAAB váltóját felejtsétek el, OPEL váltó...
Hibalista
- gyújtás (kell hozzá egy csavarhúzó a cseréhez és 100e ft)
- olajfolyások
Ide hordtam szervizbe
SAAB márkaszervízen túli szakszervíz
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 90000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 320d | Következő autója? | Toyota |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.8/10) |
