A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Saab » 9-5 (1997-2009)

9-5 3.0 V6 ecoT SE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Miatta lett a következő is SAAB

Szöveges ítélet

Előszó: az autó már nincs meg (tavaly nyáron lecseréltem, de csak azért, mert belebotlottam egy jóval fiatalabba, de az már egy másik ítélet lesz.

Szóval, meglátni és megszeretni vásárlás volt. Na jó, a meglátni után megnéztem az összes általam fellelhető eladó ugyanilyet, de ez nyert és nem bántam meg.
Erdetileg Griffin felszereltségűt szerettem volna, de volt 2 fő szempontom: 1. tetőablak, 2. fekete legyen bézs bőrbelsővel.
Nos Griffben ilyet nem találtam, így csak SE felszereltség lett.
A formája nekem nagyon bejött, az utastere kellően tágas (4db 180-190cm közti utasnak Németo. oda-vissza kényelmes utazást tesz lehetővé). A motor nyomatékos, igen jól együtt dolgozik a 4seb. automatával. 100km/h-nál 2000-et, 200km/h-nál 4000-et forog, így nagy sebességnél - kis túlzással - a tükrök nagyobb zajt keltenek mint a motor. Bigott Saabosok egyébként ezt a motort nem is fogadják el Saab-nak - joggal, mivel valóban Opel származék - ennek ellenére a Saab szervizesek szerint magasan a legmegbízhatóbb erőforrás a 9-5 -ökben.
A felhasznált anyagminőség, ill. az összeszerelés szerintem kiváló, igaz nekem nem volt még sem Lexusom, sem Mercim, ami állítólag azért etalon.
Az első-hátsó ülésfűtés igen hasznos extra, ülés szellőztetésem viszont nem volt, pedig nyáron biztos jó móka lett volna. Viszont annak ellenére, hogy skandináv autó, igen hatékony a klíma rendszere.
A csomagtartó 500 liter, de a jobbik fajtából, ami annyit tesz, bár szedánosan kicsi a nyílás, de igen magas belül, így nagyobb kofferokat is gond nélkül lehet benne állítva szállítani, így igen jó a helykihasználás.
A gyári - 9 hangszórós - zene nekem nagyon tettszett, az első autóm, amibe utólag nem is szereltettem semmi pluszt. Bőven jó volt ez így is.
A fogyasztása nagy átlagban volt kb. 12,5 liter. A minimum érték kb. 10 liter, a max. pedig talán 15,7 volt, szóval szerintem tök átlag. Pedig elég nehéz, 1635kg volt.
Nos kb. ennyi ami hirtelen eszembe jutott.

És persze legyen azért kritika is:
A SID nevű információs display max. 3 évet bír gond nélkül (eltűnnek belőle pixel oszlopok, ami elég gagyi látvány egy ilyen autóban). Ugyanez igaz sajna a klima kijelző panelre is.
A DI panel tényleg gyenge pontja a régebbi 9-5 -nek (állítólag 2004 után már nem), az esetek nagyrészében "hirtelen halál" megy tönkre, minden előjel nélkül. Jó hír lehet, hogy csak 4 csavar és egy csatlakozó szét-össze a cseréje. Ja és persze típustól függően kb. 60-100e Ft :(
Többen panaszkodnak a fényszóró-mosó rendszer lapátjaira - ezekben még nem volt xenon, így lapátosak -, én ezt nem tapasztaltam, végig hibátlanul működtek.
És persze a legnagyobb átka: az értékvesztése.
Valaki úgy fogalmazott, hogy Saab-ot csak venni jó, eladni nem. Nos, ez tényleg így van, meg kell venni jó áron, utána pedig jó sokáig nem eladni.
(Én 3 évesen vettem 5,5 -ért - az új ára 12,6 volt - és 7 évesen eladtam 2 -ért.)

Na ennyi. Ha valami még eszembe jut, majd beírom ide.

Hibalista

- DI panel 2db (Mivel V6) = 160eFt, Hátsó kipuff.dob = 100eFt (gyári), Főtengely-pozíció szenzor = kb. 5e Ft. Mindegyik hibával lábon ment szervizbe.
- Ezen kívül a szokásos kopó-fogyó.

Ide hordtam szervizbe

Sziki-Saab szerviz.
(50% a szerepük abban, hogy a jelenlegi autóm is SAAB.)

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Polár.
(Nagyon kultúrált kiszolgálás, de ez a számlán is látszik.)

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1999
Kényelem (9) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 67000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 80000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 12 l
Előző autója? Safrane V6 Következő autója? 9-5 Aero kombi
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Saab 9-5 1997 (2005)

További ítéletek (77 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)

h i r d e t é s