Miatta lett a következő is SAAB
Szöveges ítélet
Előszó: az autó már nincs meg (tavaly nyáron lecseréltem, de csak azért, mert belebotlottam egy jóval fiatalabba, de az már egy másik ítélet lesz.
Szóval, meglátni és megszeretni vásárlás volt. Na jó, a meglátni után megnéztem az összes általam fellelhető eladó ugyanilyet, de ez nyert és nem bántam meg.
Erdetileg Griffin felszereltségűt szerettem volna, de volt 2 fő szempontom: 1. tetőablak, 2. fekete legyen bézs bőrbelsővel.
Nos Griffben ilyet nem találtam, így csak SE felszereltség lett.
A formája nekem nagyon bejött, az utastere kellően tágas (4db 180-190cm közti utasnak Németo. oda-vissza kényelmes utazást tesz lehetővé). A motor nyomatékos, igen jól együtt dolgozik a 4seb. automatával. 100km/h-nál 2000-et, 200km/h-nál 4000-et forog, így nagy sebességnél - kis túlzással - a tükrök nagyobb zajt keltenek mint a motor. Bigott Saabosok egyébként ezt a motort nem is fogadják el Saab-nak - joggal, mivel valóban Opel származék - ennek ellenére a Saab szervizesek szerint magasan a legmegbízhatóbb erőforrás a 9-5 -ökben.
A felhasznált anyagminőség, ill. az összeszerelés szerintem kiváló, igaz nekem nem volt még sem Lexusom, sem Mercim, ami állítólag azért etalon.
Az első-hátsó ülésfűtés igen hasznos extra, ülés szellőztetésem viszont nem volt, pedig nyáron biztos jó móka lett volna. Viszont annak ellenére, hogy skandináv autó, igen hatékony a klíma rendszere.
A csomagtartó 500 liter, de a jobbik fajtából, ami annyit tesz, bár szedánosan kicsi a nyílás, de igen magas belül, így nagyobb kofferokat is gond nélkül lehet benne állítva szállítani, így igen jó a helykihasználás.
A gyári - 9 hangszórós - zene nekem nagyon tettszett, az első autóm, amibe utólag nem is szereltettem semmi pluszt. Bőven jó volt ez így is.
A fogyasztása nagy átlagban volt kb. 12,5 liter. A minimum érték kb. 10 liter, a max. pedig talán 15,7 volt, szóval szerintem tök átlag. Pedig elég nehéz, 1635kg volt.
Nos kb. ennyi ami hirtelen eszembe jutott.
És persze legyen azért kritika is:
A SID nevű információs display max. 3 évet bír gond nélkül (eltűnnek belőle pixel oszlopok, ami elég gagyi látvány egy ilyen autóban). Ugyanez igaz sajna a klima kijelző panelre is.
A DI panel tényleg gyenge pontja a régebbi 9-5 -nek (állítólag 2004 után már nem), az esetek nagyrészében "hirtelen halál" megy tönkre, minden előjel nélkül. Jó hír lehet, hogy csak 4 csavar és egy csatlakozó szét-össze a cseréje. Ja és persze típustól függően kb. 60-100e Ft :(
Többen panaszkodnak a fényszóró-mosó rendszer lapátjaira - ezekben még nem volt xenon, így lapátosak -, én ezt nem tapasztaltam, végig hibátlanul működtek.
És persze a legnagyobb átka: az értékvesztése.
Valaki úgy fogalmazott, hogy Saab-ot csak venni jó, eladni nem. Nos, ez tényleg így van, meg kell venni jó áron, utána pedig jó sokáig nem eladni.
(Én 3 évesen vettem 5,5 -ért - az új ára 12,6 volt - és 7 évesen eladtam 2 -ért.)
Na ennyi. Ha valami még eszembe jut, majd beírom ide.
Hibalista
- DI panel 2db (Mivel V6) = 160eFt, Hátsó kipuff.dob = 100eFt (gyári), Főtengely-pozíció szenzor = kb. 5e Ft. Mindegyik hibával lábon ment szervizbe.
- Ezen kívül a szokásos kopó-fogyó.
Ide hordtam szervizbe
Sziki-Saab szerviz.
(50% a szerepük abban, hogy a jelenlegi autóm is SAAB.)
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Polár.
(Nagyon kultúrált kiszolgálás, de ez a számlán is látszik.)
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 67000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | Safrane V6 | Következő autója? | 9-5 Aero kombi |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
